https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Wybory samorządowe 2018 Kraków. Berkowicz zarzuca kłamstwo Jackowi Majchrowskiemu w sprawie transportu

Piotr Ogórek
Konrad Berkowicz (po prawej)
Konrad Berkowicz (po prawej) Materiały prasowe
Konrad Berkowicz, kandydat partii Wolność na prezydenta Krakowa, zarzucił Jackowi Majchrowskiemu kłamstwo odnośnie problemów transportowych miasta. Berkowicz pojawił się w poniedziałek rano na skrzyżowaniu ulic Piastowskiej i Armii Krajowej, gdzie powstał prawie dwukilometrowy korek (od początku ul. Czarnowiejskiej przy Alejach, aż do skrzyżowania ul. Armii Krajowej i ul. Zarzecze).

Konrad Berkowicz odniósł się do wypowiedzi Jacka Majchrowskiego z naszej debaty transportowej. Zdaniem młodego kandydata, prezydent kłamał.

Jacek Majchrowski: Kraków nie ma strategicznych problemów transportowych

- To, co widać za moimi plecami, ten olbrzymi korek przed skrzyżowaniem ul. Armii Krajowej i Piastowskiej, to jeden z wielu problemów, którego prezydent nie widzi - mówił w poniedziałek rano Berkowicz.

Jego zdaniem Kraków jest zakorkowany z dwóch powodów. Pierwszy to zła filozofia zarządzania ruchem w Krakowie. Za taką uważa próby ograniczania ruchu samochodów w centrum, zawężania ulic na rzecz ścieżek rowerowych i ograniczania liczby miejsc parkingowych - m.in. przez naszpikowanie miasta słupkami.

- Po drugie, Jacek Majchrowski otworzył masę inwestycji drogowych tuż przed wyborami. Robi kampanię wyborczą z pieniędzy miasta i kosztem komfortu życia mieszkańców i kierowców. Jeśli nagle potrafił uruchomić tyle remontów oznacza to, że mógł to zrobić wcześniej. Stopniowo - tak, żeby kolejne prace były realizowane szybko. Tymczasem kilka firm wbiło łopatę w wielu miejscach, a faktyczne prace prowadzone są tylko w niektórych. To skandaliczna niegospodarność, którą powinna zająć się prokuratura - mówi Berkowicz. Ale miejsc, gdzie prowadzone są te remonty, nie wymienia.

- Zamiast słupkozy, proponujemy MIASTO 3D. Wykorzystanie przestrzeni nad i pod powierzchnią ziemi. Parkingi piętrowe - również podziemne. Kładki dla pieszych, by pokonywali skrzyżowania bezpiecznie i bez uszczerbku na płynności ruchu samochodowego. W kwestii remontów - każda inwestycja musi być realizowana w systemie dwu, a jeśli to możliwe trzyzmianowym. Firma, która podejmuje się jej realizacji, musi mieć na to wolne moce przerobowe - przekonuje Berkowicz.

KONIECZNIE SPRAWDŹ:

FLESZ: Wybory samorządowe 2018 | Jak głosować poza miejscem zamieszkania?

Komentarze 21

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

D
Dziedzic.z.Parku
1. Jezeli gdzieś jest żle, to znaczy że u nas też tak może być?
2. Kraków nie jest "wielkim" miastem. 750 tys mieszkańców, proszę Cie...
3. Tak, byłem 5 razy w ostatnich 10 latach w Nowym Yorku (NY, NJ, Brooklyn, Manhatan...). Korki polegają na tym, że cały czas się jedzie z mała prędkością. Łatwo oszacować czas.
4. Remonty dróg, odłożone w czasie pod kampanie( jak wynika z raportów kontroli), spowodowały milionowe straty, ze względy na rosnące koszta pracy...

Taki to Nasz gospodarz- dziadek kurczowo trzymający się władzy.
y
yyy
Robi dobra robote. Gibala nie ma charyzmy. On atakuje Majchrowskiego, zmniejsza jego poparcir, a w drugiej turze może swoim poparciem przechylić szalę zeby Majchrowski przegral
S
Stary
Nie lepiej zarabiać uczciwie, zamiast brać kasę za pisanie fałszywych komentarzy? Myślisz ze nie widać po stylu, żeś znany wszystkim troll?
A
Adam Krakowski
Był w PO był u Palikota - jak będzie trzeba pójdzie do PIS jak jego wujek .Tylko parcie na władze .
K
Korki to są w NY buraku
Może nieznany nikomu kandydacie mieszkasz w szałasie w lesie ale w każdym wielkim mieście są korki. Tym bardziej jak są remonty dróg. Chcesz zobaczyć korki mądralo? Jedź do NY to zobaczysz korki a to dosyć bogate miasto
F
Franki*
Przesuń się Berkowicz, jak chcesz w krakowie zmiany, i zrób miejsce Gibale. Tylko rozdrabniasz głosy i pomagasz majchrowskiemu przetrawać
g
grześ
Od kuca nie można jednak się niczego innego spodziewać.
G
Gość
Przede wszystkim potrzeba kładek dla pieszych i przejść podziemnych i to w pierwszej kolejności tam, gdzie kursują linie autobusowe, gdyż sygnalizacje świetlne, stawiane co krok, często dla samej zebry (bez skrzyżowania) powodują korki i trwonienie paliwa przez autobusy. Autobusy wymagają autostrady a nie sygnalizacji świetlnej. Pieszych należy usunąć z jezdni i bezwzględnie powinny być przejścia podziemne i kładki a autobus powinien pędzić jak karetka pogotowia.
J
Justyna_Krak
Proszę udostępniajcie tą informację o radnym Krakowa Jakubie Kosku i jego żonie Darii Sękowskiej
"Niech redakcja zajmie się takim osobnikiem jak radny Jakub Kosek i jego zona Daria Sękowska. W dzielnicy Pradnik Biały gdzie on jest tez przewodniczącym ona radna glośno o nich zę załatwil jej prace w urzędzie i innym znajomymteż. Zrobil sobie pan Kosek prywatny folwark dzilnicowy dziwne uchwaly, sesje to cyrk smiech. Popytajcie a dowiecie sie szczególow. Niekompetencja i buta tej pary sa ogromne. Tylko koryto se liczy dla nich zeznania podatkowe pokazuja jak aparatczyki partyjne potrafia się ustawic za zeszly rok miał Pan Kosek ok 140 tysiecy. Zona Sękowska to osobny temat steruje tym wszystkim. Ta kobieta to bardzo zla osoba, intrygantka bardzo falszywa, niszczy pomawia wiele ludzi oni często nie wiedzą ze ona im szkodzi. Zrezygnowala nawet z jego nawzwiska by nie byc laczona z nim ze jej cos zalatwił. Powiedzmy dosć ukladom i takim ludziom.
Jestesmy grupą ludzi, która sie zebrała by powstzrmać to małżeństwo szkodników i intrygantów. Jesli macie wiedze co robiąi robili przesylajcie do medów piszcie naglaśniajcie!
J
Jacek z Sosnowca70
Jak w temacie
K
Krakowiak
Metro w formie ciężkiej jest faktycznie nierealne, ale w lekkiej już tak.
Ej, ale umiesz liczyć i zdajesz sobie sprawę, że jakby rozwiązać problem typu Armii Krajowej/Piastowska kładką, czy jakimiś estakadami, tunelami za grube miliony, to korek po prostu przeniesie się kawałek dalej?
Trzeba by tysiące takich miejsc w miescie przebudować, ale wtedy koszt wyjdzie taki, że ciężkie metro za 20-25 mld zł się okaże drobnymi.
Więc owszem, dla gimbazy może jest to chwytliwy program, zwłaszcza dla uczniów liceum robiących prawko, ale z rozsądkiem to on ma najmniej wspólnego wśród wszystkich postulatów.
Otóż, w gospodarce i innych kwestiach niektóre pomysły Korwina się mogą sprawdzić (zwłaszcza zmniejszenie podatków pobudzi gospodarkę), więc może warto na nich głosować do Parlamentu, czy Europarlamentu.
Ale do samorządu, to jest najgorszy wybór obok Kukiz15. Gorszy nawet niż PiS!
Wybory samorządowe, to najważniejsze wybory dla naszego codziennego życia, nie ulegajmy więc populizmowi.
a
as
Czekam na wysyp trolli internetowych pana Gibały. Nie ma znaczenia, czy artykuł o Berkowiczu, Wasserman czy Majchrowskim, zawsze kilka - naście komentarzy o wspaniałym Gibale. Warto to nagłośnić, a dla ludzi którzy w Internecie są nie od dziś - widać gołym okiem kto jest opłacany i jako dotychczas niezdecydowany mogę stwierdzić z całą stanowczością, że na Gibałę nie zagłosuję - właśnie przez ten wylew komentarzy uniemożliwiający merytoryczną dyskusję (o ile jeszcze można na nią w ogóle liczyć).
K
Krakus
Jak kiedyś liczyłem, to w ciągu ostatnich 20 lat powstało ponad 20 dużych inwestycji drogowych zwiększających przepustowość, typu nowa droga (np Nowosądecka, Kuklińskiego), poszerzenie (Powstania Warszawskiego, Grota-Roweckiego, Lipska), czy budowa estakady/tunelu (długo by wymieniać).
Tylko przy kilku z nich towarzyszyła budowa linie tramwajowej (Kurdwanów, Mały Płaszów, Czerwone Maki) i raptem tylko 2 inwestycje czysteo komunikacyjne (tunel pod Dworcem Głównym oraz estakada w Płaszowie) i... takie są właśnie efekty, czyli coraz większe korki.
Dlatego najwyższy czas, aby zatrząc traktować inwestycje w transport zbiorowy na powaznie i zainwestować w tranposrt zbuorowy z prawdziwego zdarzenia, tj tunele tramwajowe pod centrum (metro), nowe trasy tramwajowe, rozwój SKA, czy też sieć parkingów P&R, ale też domknięcie północnej obwodnicy (zadanie rządu). Majchrowski chyba w końcu do tego dojrzał (ale też Gibała, czy Gosek-Popiołek, tyle że brak im doświadczenia), dlatego zasługuje na jeszcze jedną, ostatnią szansę (nie licząc ostatniej kadencji, jego bilans trzeba zaliczyć raczej na plus), w przeciwieństwie do innych kandydatów, którzy niewiele zrozumieli, jak Pani Wasserman, czy przede wszystkim Pan Berkowicz.
G
Gość
Każdy wie jak się jeździ po Krakowie.
Więc zbędne są komentarze na temat pracy Pana Majchrowskiego.
Co powstało parę skrzyżowań bezkolizyjnych. Miał 16 lat .
To dlaczego przez następne 4 lata się coś zmieni?
H
Hugo
Jeden trochę oszołom, drugi trochę zmęczony urzędem, nie ma się nad czym rozwodzić, wybory powinien wygrać Gibała, ma wizję i chce ją zrealizować.
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska