https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Wzdłuż rozbudowywanej ulicy Kocmyrzowskiej powstaje torowisko. Tramwaje mogą po nim przejechać jeszcze w tym roku

Piotr Tymczak
Wzdłuż rozbudowywanej ulicy Kocmyrzowskiej powstaje torowisko.
Wzdłuż rozbudowywanej ulicy Kocmyrzowskiej powstaje torowisko. ZIM Kraków
Trwają prace związane z rozbudową ul. Kocmyrzowskiej. W ramach zadania powstaje tam torowisko. Jest szansa na to, że jeszcze w tym roku tramwaje rozpoczną kursy na tej linii.

- Obecny etap rozbudowy ul. Kocmyrzowskiej, na odcinku od węzła Grębałów do ul. Bukszpanowej, obejmuje m.in. układanie torowiska, tak, aby przed świętem Wszystkich Świętych ruch tramwajowy został wydłużony do przystanku na ul. Jarzębiny (ostatni przystanek przez pętlą na Wzgórzach Krzesławickich). Natomiast w zakresie prac drogowych – kończą się roboty przy przebudowie sieci podziemnych, ułożony został już pierwszy fragment chodnika od strony osiedla oraz rozpoczął się montaż ekranów akustycznych, także od strony osiedla - informuje Zarząd Inwestycji Miejskich w Krakowie.

Zmiany w organizacji ruchu na ul. Kocmyrzowskiej

Od piątku, 23 sierpnia, wprowadzono zmiany w organizacji ruchu na ul. Kocmyrzowskiej, na odcinku od ul. Darwina do ul. Jarzębiny. Ma to związek z kolejnym etapem prac przy sieci kanalizacji deszczowej.

Ruch odbywa po jezdni tymczasowej, po stronie bloków mieszkalnych, którą wykonawca zadania zrealizował w poprzednich etapach prac. Piesi mogą poruszać się korytarzem, po śladzie chodnika od strony osiedla.

W pierwszej fazie – od 23 sierpnia do 2 września, przystanek autobusowy „Darwina 04” działa w tymczasowej lokalizacji na jezdni bliżej skrzyżowania z ul. Jarzębiny. W kolejnej – od 2 września, znajdzie się bliżej obecnej lokalizacji, na jezdni. Cały czas obowiązuje w tym rejonie ograniczenie prędkości do 40 km/h.

Docelowo dwie jezdnie po dwa pasy ruchu

Kontrakt polegający na rozbudowie ul. Kocmyrzowskiej na odcinku od węzła Grębałów do ul. Bukszpanowej, modernizacji torowiska, przebudowie i powiększeniu pętli tramwajowej, a także budowie i przebudowie infrastruktury sieci podziemnych realizowany jest na zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Oddział Kraków na podstawie porozumienia z Gminą Miejską Kraków podpisanego w lipcu 2021 roku. Wartość kontraktu z wykonawcą, firmą Gulermak wynosi 55,72 mln zł.

Ulica Kocmyrzowska zapewnia połączenie pomiędzy już rozbudowaną drogą wojewódzką nr 776 w gminie Kocmyrzów-Luborzyca, a aktualnie budowaną drogą ekspresową S7, która stanowić będzie fragment czwartej obwodnicy drogowej miasta. Tym samym jest ważnym elementem podstawowego układu drogowego w północno-wschodniej części miasta, istotnym również w sieci drogowej województwa. W związku z tym od wielu lat planowana była jej rozbudowa na odcinku od węzła Grębałów na wschodniej obwodnicy do dwupasmowej drogi wojewódzkiej w miejscowości Prusy.

Po zakończeniu inwestycji, ul. Kocmyrzowska posiadać będzie dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, obustronne zieleńce z planowanymi nasadzeniami drzew i krzewów oraz drogi dla pieszych i rowerzystów. W ramach zadania przebudowana zostanie linia tramwajowa, a w miejscu pętli tramwajowej „Wzgórza Krzesławickie” powstanie pętla tramwajowo-autobusowa wyposażona w terminal pasażerski.

Powstanie w ten sposób wygodny węzeł przesiadkowy, którego brakuje w tej części miasta. Ponadto zostanie przebudowana podziemna infrastruktura techniczna, a sieć kanalizacji opadowej zostanie uzupełniona o zbiornik retencyjny.

Projekt CPK zostaje, jednak będzie zmodyfikowany

od 7 lat
Wideo
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska