Przetarg na 13 stoisk z góralskimi serami i pięć z precelkami przeprowadziło Biuro Promocji Zakopanego.
- W tym roku zgłoszono 33 oferty na stoiska oscypkowe i pięć na precle - mówi Maria Kubasik, która z ramienia Biura Promocji Zakopanego jest odpowiedzialna za organizację przetargu. Licytacja przebiegała nad-zwyczaj spokojnie, ale po jej zakończeniu trzech oferentów omal się nie pobiło. Okazało się, że mieli umówioną jedną cenę, a licytowali inaczej.
Cena wywoławcza netto (za miesiąc) za stoisko z precelkami na Krupówkach wyniosła 100 zł, natomiast za stoisko z oscypkami - 600 zł. Stoiska muszą być w kształcie góralskiego wozu, tzw. fasiąga.
Największym powodzeniem cieszyły się dwie lokalizacje: przy hotelu Sabała i restauracji McDonald's. Na obie wpłynęło najwięcej ofert, przy czym cena, jaką zaproponowali bacowie, okazała się dla wielu szokująca.
