https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Zbyt szybka likwidacja ZIKiT, PiS chce więcej czasu

Piotr Ogórek
Stan torowisk jest jednym z głównych zarzutów wobec ZIKiT
Stan torowisk jest jednym z głównych zarzutów wobec ZIKiT Aneta Zurek / Polska Press
Radni Prawa i Sprawiedliwości przesunęli termin drugiego czytania uchwał likwidujących Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu oraz powołujących nową jednostkę w jego miejsce. Uważają, że kpiną jest tygodniowa dyskusja o tym. Z kolei PO uważa, że skoro podjęto decyzję o likwidacji, to powinno się to stać jak najszybciej, jeszcze w tej kadencji.

Na środowej sesji Rady Miasta Marcin Hanczakowski, nowy dyrektor ZIKiT, składał sprawozdanie z działalności jednostki. Później, w dyskusji radnych oraz mieszkańców, usłyszał szereg zarzutów wobec jednostki, które stały u podstawy decyzji Jacka Majchrowskiego o likwidacji ZIKiT-u. Na sesji ma się odbyć także pierwsze czytanie uchwały likwidującej ZIKiT oraz powołującej Zarząd Transportu Publicznego (ZTP).

CZYTAJ WIĘCEJ:

ZIKiT do likwidacji. Ale to już było, czyli powrót do przeszłości

Drugie czytanie ma się odbyć za tydzień, na ostatniej sesji przed wakacyjną przerwą w pracy Rady Miasta. Radni PiS uznali, że tydzień czasu to za mało i wyrzucili drugie czytanie z następnej sesji. Chcą do sprawy wrócić po przerwie wakacyjnej, pod koniec lipca.

- Nie było wymaganych konsultacji w tej sprawie. Nie możemy dążyć po trupach do celu. Niech prezydent się skoncentruje i robi to co ma do zrobienia, ale nie chcemy zmieniać ZIKiT-u dla samej zmiany, chcemy rozwiązać problemy towarzyszące tej jednostce – zaznacza Włodzimierz Pietrus, szef klubu PiS. - To na tyle ważny temat, że trzeba do tego odpowiedzialnie podejść. Czas na likwidację ZIKiT-u jest do końca roku – dodaje.

Te problemy, o których mówiono na sesji, to m.in. fatalny stan torowisk, nakładające się na siebie remonty, zmiany w strefie płatnego parkowania (i wynikająca z tego słupkoza oraz likwidacja miejsc parkingowych) czy opóźniające się ważne inwestycje transportowe.

CZYTAJ TAKŻE:

Dyrektor Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu podał się do dymisji

W projekcie uchwał powołujących ZTP oraz likwidujących ZIKiT terminem powstania nowej jednostki jest 1 września, a pełna reorganizacja ZIKiT potrwa do końca roku. Zdaniem radnego Wojciecha Wojtowicza (PO), który popiera likwidację ZIKiT i rozdzielenie jego kompetencji, zmiana terminu przyjęcia uchwał może to opóźnić.

- Jeśli zdecydowaliśmy się na likwidację, to trzeba to zrobić. Przesunięcie drugiego czytania może spowodować, że cała sprawa się opóźni. A powinniśmy to załatwić w tej kadencji – uważa Wojtowicz.

Radny przypomniał, że gdy 10 lat temu powstawał ZIKiT, radni byli przeciwni łączeniu w jednej jednostce kompetencji Zarządu Dróg i Komunikacji z Krakowskim Zarządem Komunalnym.

- Wtedy Jacek Majchrowski mówił, że to dobry pomysł, że jednostka podoła. Okazało się, że jednak nie. Chcę wierzyć, że obecna zmiana nie ma na celu roszad personalnych, a interes miasta – stwierdził radny.

Po likwidacji ZIKiT-u jego obowiązki przejmie ZTP (w zakresie bieżących remontów i transportu) oraz Zarząd Inwestycji Miejskich oraz nowy Wydział Transportu w strukturze Urzędu Miasta. Część zadań przejmie także Zarząd Zieleni Miejskiej.

ZOBACZ KONIECZNIE:

WIDEO: Poważny program - odc. 23: Doskonały pomysł krakowskiego urzędnika

Autor: Gazeta Krakowska, Dziennik Polski, Nasze Miasto

Komentarze 17

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
A po co to ?
Ano trzeba obstawić kolesiami stołki
Kilka dodatkowych firm to więcej stołków dla kolesi ...
Łot cała tajemnica.
k
kk
Ida wybory i Majchrowski wybudził sie z letargu.
s
soa
Najpierw wymuszają likwidację, a potem wstrzymują. Pewnie z Nowogrodzkiej przyszły nowe polecenia do zmiany strategii wyborczej.
K
Kinoman9
Brazylijska telenowela Jacka Majchrowskiego dla naiwnych.
j
ja
Wybory - więc trzeba jakieś cuda (łatwowiernym głupkom) obiecać.
¥yet
Niech ten Zikit wreszcie się zlikwiduje z całym magistratem i innym kolesiostwem.
0 kuku
Chcą szybko zmienić stołki bo do wyborów niedaleko. A PIS sadzi się na te miejsca bo też myśli że wygra. A tu będzie kuku i wygra Gibała.
c
co za bzdury...
to jak nazwać zachowanie kierowców którzy parkują na chodniku i zostawiają ledwo na 1 osobę bez wózka miejsce, choć to chodnik, no i jeszcze jest zakaz?

bucoza ?! lepszo-sortoza?
P
Puffff
Ten sam przekręt radni zrobili w przypadku namawiania do utworzenia miejskiej spółki parkingowej
Pierd........,że ZIKiT sobie nie radzi z obsługą strefy i budową parkingów i ,że spółka zrobi to lepiej.
Jak już przegłosowano utworzenie spółki wyszło na jaw ,że przeszli do niej.........pracownicy z ZIKiT a kierownictwo objęli ............byli podwładni Jana T. ,wyrzuceni uprzednio z pracy w urzędzie .
Później okazało się ,że w tej spółce pracuje także ........jeden z radnych !n
Nie wierzę już w żadne deklaracje i pomysły radnych ,które są albo z głupoty albo z jakiś niejasnych i podejrzanych motywacji. Nie zagłosuję już na żadnego z nich.
P
PP00
16 lat bałaganu chcą zlikwidować w miesiąc. Co tam musi być skoro jest taki pośpiech.
G
Gość
No i dobrze. Ta likwidacja to fikcja wyborcza. Przecież już obecnie zikit jest podzielony na wydziały, wicedyrektorów i doradców wicedyrektorów. Zagranie obecnej władzy pod publiczke, jak podzielą do wicedyrektorzy zostaną dyrektorami tylko im zarobki pójda w górę i będą mogli kolajnych wicedyrektorów zatrudnić. Na koniec jak już się okaże, że szwankuje komunikacją między wydziałami to zrobią sobie Holding i superdyrektora holdingu. Pewnie chodzi też o odprawy po przegranych wyborach. Teraz wezną odprawy + zatrudnią kolegów i oni też wezną odprawy w październiku
6u
Rozbicie ZIKiT nic nie da

żeby zaszła jakościowa poprawa należy zatrudnić fachowców a nie kolesiów i rodziny
Jaka jest różnica czy 100 nieudaczników pracuje w jednym miejscu czy się ich podzieli na 4 miejsca ,lecz nadal pozostaną przecież ...nieudacznikami .

Jaka jest różnica czy 100 fachowców pracuje w jednym miejscu czy się ich podzieli na 4 miejsca ,lecz nadal pozostaną .....fachowcami .

Teraz jest w ZIKiT 7 dyrektorów i jeden główny księgowy ,jedne kadry i administracja ,jeden dziennik podawczy, itd.
Po dokonaniu ZIKiT na 4 jednostki będzie 12 dyrektorów ,4 głównych księgowych ,4 kadry ,4 administracje ,4 dzienniki podawcze itd.itd.

Niech ,więc nikt nie pier........głupot ,że to będzie korzystne rozwiązanie dla społeczeństwa bo ,że dla urzędników tak to jasne .Będą kolejne stołki dla zauszników Majchrowskiego i koalicjantów .

Nie mogę natomiast wyjść ze zdumienia jak Majchrowskiemu udało się namówić Hanczakowskiego na objęcie tego stanowiska w ZIKiT . To w moim przekonaniu przecież uczciwy i kompetentny gość .
t
tom
Jak znam życie wszyscy z ZIKiTu będą pracować w ZTP.
f
fd
To wszystko jest zwykłą zasłoną dymną dla ciemnego ludu
Majchrowski występuje teraz przed ciemnym ludem w roli reformatora ,który likwiduje znienawidzoną przez mieszkańców jednostkę
Tymczasem kompetencje i wiedza to po prostu ....pracownicy a tych obsadzał Majchrowski
Dyrektorem robił ludzi bez kierunkowego wykształcenia w drogownictwie a ci ,którzy byli fachowcami zaraz odchodzili .
Największym sentymentem darzył rekordzistę w ilości zarzutów karnych ,kilkakroć już skazanego ,który siedział w więzieniu prawie 2 lata . Majchrowski wychwalał go mimo to twierdząc ,że to najlepszy dyrektor bo nawet nocami jeździ i kontroluje wykonawców .Ten zaś nie wyrabiał się w normalnym czasie pracy , co potrafili inni urzędnicy i dyrektorzy i dopracowywał wieczorami ,co może świadczyć jedynie o tym ,że był nieudacznikiem ,który nie potrafi zorganizować pracy jednostki w normalnym czasie .
Ponadto w dzień ponoć urządzał wielogodzinne narady wygłaszając jakieś brednie do pracowników ,którzy go słuchali bo dawał im ogromne premie czy nagrody. Podobnie było gdy ulubieniec Majchrowskiego robił zarzuty wykonawcom ,że nikogo nie ma na budowie mostu dopóki ktoś nie powiedział idiocie ,że przecież beton potrzebuje czasu ,żeby związać i żadne prace do tego czasu nie mogą być wykonywane.W dzień także oddawał się swemu ulubionemu zajęciu ,molestowaniem pracownic. W tym celu kazał wyciszyć gabinet i wprawić podwójne drzwi ,żeby nie było słychać kwików obmacywanych pracownic. Ponadto kazał zrobić łazienki z prysznicami a po co to można się tylko domyślić. Jakoś przez tyle lat żaden z poprzednich dyrektorów nie potrzebował łazienek z prysznicami czy wyciszonego gabinetu. Ci ,bowiem nie mieli widocznie nic do ukrycia.
Wobec tego jaki miał być ZIKiT ,skoro Majchrowski kierował tam takich ludzi na dyrektorów .
Aż trudno uwierzyć ,że profesor i do tego prawnik zachwycał się przestępczymi praktykami i jeszcze chwalił go publicznie. Jakie to zasługi musiał ów oddać Majchrowskiemu ,że go tak wychwalał. Mam najgorsze skojarzenia .
p
pasażer
Tym, co realnie mogłoby coś dać to podział MPK. Na część autobusową i część tramwajową.
Przy czym "Krakowskie Tramwaje" powinny zarządzać i odpowiadać za całość - to znaczy zarówno za stan torowisk, jak i za kursy po nich realizowane.
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska