https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Budują klatki schodowe i windy przy wiadukcie w Krakowie. A dlaczego nie ruchome schody?

Piotr Rąpalski
Przy ul. Grzegórzeckiej wykonawcy przebudowy wiaduktu kolejowego rozpoczęli budowę klatek schodowych i szybów wind. To m.in. tędy podróżni dostawać się będą na nowy przystanek kolejowy. Jego otwarcie zaplanowane jest na połowę tego roku. W sieci wywiązała się dyskusja. Cześć mieszkańców zarzuca, że absurdem jest brak ruchomych schodów w tym miejscu, którymi na przystanek można się dostać szybciej, i które mogą obsłużyć więcej pasażerów na raz. Ale Kraków z ruchomymi schodami ma nie najlepsze doświadczania.

Budowa wiaduktu i przystanku Kraków Grzegórzki to cześć większej inwestycji kolejowej w Krakowie. Poszerzane są nasypy kolejowe, powstały estakady, budowany nowy most na Wiśle, aby zmieścić dwie pary torów dla rozwoju szybkiej kolei w mieście.

Wybrane komentarze z FB:

"Brak schodów ruchomych na nowym przystanku w centrum miasta, który ma stanowić jeden z najważniejszych węzłów przesiadkowych w mieście to po prostu skandal. Zwłaszcza przy całościowym koszcie inwestycji. Wystarczy porównać z przystankiem Sanktuarium..."

"Windy to mogą być na stacji, gdzie mało pasażerów, albo dodatkowo obok ruchomych schodów, a nie na stacji, która może stać się główną stacją w Krakowie."

"Klatki schodowe i windy zamiast zrobić je nowoczesne przeszklone, to widać też budują bunkry…
Na pierwotnych projektach całość była w przeszklonych ekranach… dziś przystanek jest w stalowej rurze."

Już raz wywiązała się dyskusja odnośnie dostępu na nowy przystanek, gdy PKP PLK pochwaliło się zdjęciami schodów prowadzących na niego. Internauci pytali co z osobami niepełnosprawnymi. Już wtedy PKP tłumaczyło, że będą schody i windy.

Oficjalne stanowisko PKP PLK:
- Wykonawcy rozpoczęli budowę klatek schodowych na przystanek Kraków Grzegórzki. To dopiero pierwsza część prac wykończeniowych. Docelowo przystanek będzie w pełni dostępny dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się, a wejścia na perony będą zlokalizowane zarówno po stronie ul. Grzegórzeckiej, jak i ul. Berka Joselewicza. Nie należy zapominać także o działaniach podejmowanych przez samorząd, w porozumieniu z koleją, które pozwolą na wykonanie dodatkowych ciągów komunikacyjnych, ułatwiających dostęp do przystanku po zakończeniu głównych prac budowlanych. Postępy w realizacji tych projektów będziemy pokazywać na bieżąco - informuje Piotr Hamarnik z PKP PLK.

Schody ruchome byłby ułatwieniem, ale niestety w Krakowie ciąży na nich klątwa. Od lat nie działają te przy dworcu MDA, a z tymi na rondzie Mogilskim miasto walczyło długo, aż w końcu je zadaszyło, by pogoda ich nie psuła.

Co zrobić z żywą choinką po świętach?

od 16 lat
Wideo

Komentarze 2

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
Odpowiedz jest prosta.

Pkp lubi najtansze rozwiaza za miliardy. Tak defrauduje sie najwiecej pieniędzy
G
Gość
Te windy to znowu jakieś menele zasikają.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska