https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Dwóch producentów chce dostarczyć nowe autobusy do Krakowa

Arkadiusz Maciejowski
Anna Kaczmarz / Dziennik Polski / Polska Press
- Dwóch producentów złożyło oferty w przetargu na dostawę w formie leasingu finansowego 30 autobusów o długości 12 m z silnikami spełniającymi normy emisji spalin Euro 6 - informuje Marek Gancarczyk, rzecznik krakowskiego MPK.

Firma Solaris Bus&Coach SA w konsorcjum z PKO Leasing SA wyceniła swoją ofertę na kwotę 38 905 604,40 zł netto. Drugie konsorcjum EvoBus Polska Sp. z o.o. z PeKaO Leasing Sp. z o.o. w ofercie na dostawę 30 autobusów Mercedes-Benz Citaro wpisało cenę 41 352 769,20 zł netto.

Jak informuje Marek Gancarczyk, zanim zostanie wybrana najkorzystniejsza propozycja, obie przesłane oferty będą zweryfikowane i sprawdzone, czy są poprawne i czy spełniają wymagania, które postawił zamawiający. Kryterium wyboru najlepszej oferty to nie tylko cena, ale także kryteria techniczne i eksploatacyjne.

Z firmą, która przedstawiła najkorzystniejszą propozycję i przysłała prawidłową ofertę zostanie podpisana umowa. Od tego momentu producent będzie miał 7 miesięcy na dostarczenie autobusów do Krakowa. Nowe niskopodłogowe pojazdy będą wyposażone w klimatyzację, automat biletowy i nowoczesny system informacji pasażerskiej a także porty USB do ładowania smartfonów.

W MPK przypominają, że to już drugie otwarcie ofert w tym miesiącu. Zaledwie tydzień temu, 1 grudnia w siedzibie MPK otwarto oferty na dostawę 78 nowych ekologicznych autobusów, w tym 12 hybrydowych oraz 56 autobusów 12-metrowych i 10 midi z silnikami Euro 6.

WIDEO: Magnes. Kultura Gazura - odcinek 29

Autor: Gazeta Krakowska, Dziennik Polski, Nasze Miasto

Komentarze 2

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
Dla miejskich autobusów należy stworzyć właściwe warunki ruchu, czyli ciągi z pierwszeństwem, z bezkolizyjnymi skrzyżowaniami (dwupoziomowymi), przejściami podziemnymi (lub kładkami) a nie co krok zebra z sygnalizacją czy wyjazd z byle bocznej uliczki z sygnalizacją, zwykle działającą tak, ze autobusom jadącym główną arterią zapala się przed nosem czerwone światło. Najlepsze byłyby miejskie autostrady. Tam, gdzie nie da się uniknąć sygnalizacji, powinna ona dawać maksymalny priorytet autobusom (kosztem pieszych, prywatnych samochodów, rowerów a nawet ... tramwajów, gdyż tramwaj akurat hamując oszczędza prąd). W Krakowie głównym wrogiem autobusów są sygnalizacje świetlne.
B
Burmistrz Nowej Huty
albo premetro a nie autobusy stojace w korkach
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska