- W przetargu oprócz ceny punktowane były właściwości przeciwpoślizgowe nawierzchni, równość podłużna nawierzchni, personel wykonawcy, termin realizacji i harmonogram – zastrzega Iwona Mikrut z krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Pierwszy przetarg został unieważniony. GDDKiA przewidziała na budowę zjazdu w Niepołomicach 28 mln zł, a najtańsza oferta (w sumie złożono 6) mówiła o kwocie 41 mln zł. W ponownym przetargu wystartowały 3 podmioty, a najtańszą ofertę złożyło polsko-litewskie konsorcjum. Tym razem kwotę 41,8 mln zł GDDKiA zaakceptowała.
Inwestycja realizowana będzie na podstawie trójstronnego porozumienia pomiędzy GDDKiA oraz samorządami. Projekt drogowy został opracowany na zlecenie burmistrza miasta i gminy Niepołomice, inwestorem jest GDDKiA. Wykonawca ma się wywiązać z umowy w ciągu 15 miesięcy od podpisania umowy.
- Codziennie do strefy w Niepołomicach dojeżdża 870 pojazdów ciężarowych i około 4300 samochodów osobowych. Przewiduje się, że Niepołomicka Strefa Inwestycyjna, która obecnie zajmuje ok. 500 ha gruntów i pracuje w niej ok. 4500 osób, powiększy się i docelowo pracować w niej będzie 8000 osób, co wygeneruje dużo większy ruch pojazdów. Wykonanie węzła Niepołomice ograniczy ruch tranzytowy z węzła Targowisko do strefy ekonomicznej przez Puszczę Niepołomicką ( Obszar Natura 2000 ) i liczne miejscowości położone przy drodze wojewódzkiej – podkreśla Iwona Mikrut.
ZOBACZ KONIECZNIE:
WIDEO: Barometr Bartusia
Źródło: Gazeta Krakowska, Dziennik Polski, Nasze Miasto