Poniżej planowane inwestycje o wartości przekraczającej 100 mln zł:
III kwartał 2024:
- Budowa odcinka Szczyrzyc – Tymbark
- Przebudowa odcinka Warszawa Wawer – Otwock
- Przebudowa odcinka Sandomierz – Sobów; Sobów – Zbydniów; Sandomierz – Grębów oraz Sobów - Padew Narodowa
- Przebudowa odcinka Łomża – Śniadowo
- Rewitalizacja odcinka Ostrów Wielkopolski - Grabowno Wielkie
IV kwartał 2024:
- Przebudowa odcinka Białystok – Osowiec oraz odcinka Osowiec – Ełk
- Przebudowa odcinka Gdynia Chylonia – Lębork
- Budowa odcinka Podłęże - Gdów oraz odcinka Podłęże Balachówka – Podłęże
- Przebudowa odcinka Tymbark - Limanowa
- Przebudowa stacji Maksymilianowo
- Przebudowa odcinka Skierniewice - Czachówek Wschodni
- Budowa mostu przez Wisłę w km 75,909 wraz z przebudową odcinka Góra Kalwaria - Kępa Gliniecka
- Przebudowa odcinka Skarżysko-Kamienna – Łączna oraz odcinka Łączna - Tumlin
" Oprócz wyżej wskazanych inwestycji, realizowany będzie szereg zadań polegających m.in. na przebudowie kilku - lub kilkunastokilometrowych odcinków linii kolejowych, na budowie lub przebudowie obiektów inżynieryjnych (takich jak mosty, wiadukty kolejowe i drogowe), poprawie bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami, czy przebudowie urządzeń sterowania ruchem kolejowym" - podkreślają kolejarze.
