- Dużo dzieje się przy budowie ostatniego mostu kolejowego nad Wisłą. Wykonawcy budują kładkę dla pieszych. Powstają także kolejne elementy drogi dla rowerów. Most będzie oddany do eksploatacji za miesiąc - informują w PKP Polskie Linie Kolejowe.
Budowa mostów kolejowych nad Wisłą to jedne z kluczowych elementów gigantycznego zadania za przeszło 1,2 mld zł, polegającego na dobudowie drugiej pary torów na linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy - Rudzice. Dwa z mostów są już gotowe. Na ukończeniu jest trzeci wraz z kładką pieszo-rowerową, która połączy dwie historyczne dzielnice Krakowa - Grzegórzki i Zabłocie.
W ramach zadania powstały estakady kolejowe (zastąpiły nasypy) między ulicami Miodową i Kopernika oraz rozbudowano wiadukt kolejowy nad ul. Grzegórzecką. Trwają ostatnie prace związane z budową przystanku kolejowego Kraków Grzegórzki.
Modernizacja krakowskiej linii średnicowej zakłada budowę w centrum miasta w sumie czterech torów kolejowych. Tory „boczne” będą dla pociągów aglomeracyjnych i regionalnych, a środkiem jeździć mają pociągi dalekobieżne. Takie rozwiązanie ma ułatwić prowadzenie ruchu i dać możliwość przewoźnikom uruchomienia dodatkowych połączeń. Docelowo na wszystkich czterech torach ma obowiązywać ta sama prędkość 100 km/h.
Kraków otrzymał pozwolenie na budowę linii tramwajowej do Mi...
PKP PLK zapowiada, że 11 czerwca, kiedy wprowadzona zostanie kolejna korekta rozkładu jazdy pociągów, będzie można korzystać ze wszystkich czterech torów kolejowych pomiędzy stacjami Kraków Główny i Kraków Płaszów.
Abonament na loty, Polska krajem pilotażowym

- Najlepsze punkty widokowe na Tatry. TOP 10 miejsc, które Cię zachwycą!
- Nowa Huta to nie tylko aleja Róż. Tajemnicze rejony dzielnicy dobre na wyprawę
- Budowa Północnej Obwodnicy Krakowa z drona. Widać asfalt, tunele, wiadukty. Sporo!
- Kraków lat 70. Matura pod portretem Gomułki i pierwsze w mieście przejście podziemne
- Nowy sezon na zamku w Dobczycach rozpoczęty. Te atrakcje przyciągają turystów!