Zadaniem głównym nowo budowanego wiaduktu będzie odciążenie kierowców poruszających się ul. Kąpielową, którzy nie raz musieli czekać po kilkanaście minut na przejazd pociągu. Zlikwidowanie przejazdu przez tory to również zwiększenie bezpieczeństwa.
Na tym jednak nie koniec. Prócz wiaduktu, przebudowy doczeka się kilka skrzyżowań i przyległych do nich ulic. Inwestycja ma objąć ok. 425-metrowy odcinek ul. Kąpielowej, przy czym ok. 85 m od strony ulicy Zakopiańskiej zostanie jedynie wyremontowane. Zmieni się układ skrzyżowania ul. Kąpielowej z ulicami Armii „Kraków” i Kolejarzy. Ma powstać także nowa droga łącząca ulicę Torową z drogą prowadzącą na parking Park&Ride przy przystanku kolejowym, tak by zapewnić dojazd do wszystkich posesji.
- Co ważne, każda z ofert mieści się w zakładanym przez Miasto budżecie na ten cel. Decyzja dotycząca rozstrzygnięcia przetargu zapadnie w ciągu najbliższych tygodni - mówi Jan Machowski, rzecznik ZIM
W budżecie na ten cel przeznaczono 2 mln zł. Wśród ośmiu przedstawionych ZIM ofert, najtańsze zaczynają się od 993 tys. zł., a najdroższe sięgają kwoty blisko 2 mln zł.
Nowe wagony w PKP Intercity

- Ta dzielnica Krakowa przeszła ogromną metamorfozę! Dawniej były tu... pola
- Tu zakupów już nie zrobimy. Te sklepy zniknęły na dobre z krakowskich galerii
- TOP 10 miejsc na zimową wycieczkę w okolicach Krakowa!
- Oto 10 powodów, przez które życie w Krakowie bywa nieznośne
- Zobacz najpiękniejsze kreacje z małopolskich studniówek 2023 cz. II