Wycinka drzew na Młyńskiej. Urzędnicy swoje, mieszkańcy swoje
"Rozpoczęły się pierwsze prace przygotowawcze związane z przebudową infrastruktury technicznej oraz budową linii tramwajowej do Mistrzejowic. Na początek prace będą prowadzone na terenach, które nie wzbudzały kontrowersji i nie są objęte analizą możliwych korekt projektowych" - podawali w poniedziałek urzędnicy miejscy.
Mieszkańcy chyba mają jednak inne zdanie: "O 7.00 odbędzie się protest na miejscu wycinki drzew na ulicy Młyńskiej. Tam dziś zostało wyciętych kilkadziesiąt drzew w ramach przeskalowane inwestycji tramwajowej KST IV Meissnera-Mistrzejowice. Mieszkańcy są zbulwersowani brakiem przedstawienia przez miasto planu naprawczego do zredukowania liczby wycinanych drzew" - taką informację dostaliśmy wczoraj późnym popołudniem.
Uchwałą w inwestycję tramwajową do Mistrzejowic
Nie tylko protestują pikietując, ale jak mówią "uruchamiają opcję atomową" co ogłosili na Facebooku:
- "Kolejny raz oszukani - uruchamiamy opcję atomową nr 1: obywatelską inicjatywę uchwałodawczą ws. Tramwaju na Mistrzejowice!
- Miały być analizy, ponowne prognozy, korekty, oglądanie każdego drzewa. Jest pasmo spotkań, chaos, brak raportu z konsultacji i… rozpoczęcie robót oraz wycinek.
- Koniec z ignorowaniem głosu społecznego. Po 2 latach próśb, merytorycznych rozmów, przedstawiania audytów społecznych, uruchamiamy dziś obywatelską inicjatywę uchwałodawczą ws. zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej (WPF) dla zadania Tramwaj do Mistrzejowic. Według naszej propozycji całkowicie wycinamy finansowanie dla inwestycji w latach 2023 i 2024 z miejskiego budżetu. To oznacza, że prace budowlane powinny być wstrzymane. Wycinamy projekt z budżetu, a nie drzewa na terenie Mistrzejowic i Prądnika!
- Jednocześnie nie wprowadzamy zmian w WPF na lata kolejne, a sumy z pierwszych lat zostanie przewidziana w latach kolejnych. Dzięki temu chcemy, aby miasto zyskało odpowiedni czas na wprowadzenie zmian, które dostosują inwestycję do oczekiwań społecznych i wyzwań stojących przed Krakowem w kolejnych dekadach.
- Deklarujemy, że po spełnieniu podnoszonych od kilku lat postulatów społecznych, czyli ograniczenia inwestycji do budowy wyłącznie tramwaju oraz przebudowy infrastruktury wyłącznie z tramwajem kolidującej, wycofamy naszą inicjatywę, aby nie blokować budowy.
- W kolejnych dniach będziemy prezentować kolejne rozwiązania formalno-prawne, które zaplanowaliśmy. Nasza cierpliwość się skończyła - czas przypomnieć włodarzom, dla kogo pracują. Będzie to także sprawdzian dla radnych, czy rzeczywiście bronią interesu mieszkańców, czy tylko pozostają w sferze medialnych zapewnień i deklaracji. Będziemy relacjonować, jak poszczególni radni i radne odpowiadają na inicjatywę i łamanie społecznych obietnic.
- Od dziś można zbierać podpisy w formie papierowej. Wzór formularza tutaj -> https://bit.ly/3NzAlMA
- Projekt obywatelskiej uchwały -> https://bit.ly/3pBdRm8
- Za kilka dni, inicjatywa pojawi się także w Biuletynie Informacji Publicznej i będzie można ją podpisywać elektronicznie.
Prezydent Krakowa Jacek Majchrowski wraz z urzędnikami miejskimi przestrzega jednak, że wycofanie się z inwestycji spowoduje konieczność wypłaty odszkodowania już wybranemu wykonawcy budowy linii tramwajowej. Dodają ponadto, że nie zrealizowanie tej inwestycji odetnie spory rejon Krakowa od szybkiej komunikacji miejskiej. Pojawia się też wątek polityczny, że protest podgrzewają ci, którzy chcą zaistnieć w okresie przedwyborczym.
3 sposoby na piękny trawnik, zobacz co radzi ekspert, to musisz wiedzieć!

- Oto najpiękniejsze wodospady w Małopolsce. Te miejsca zachwycają!
- Restauracje i kawiarnie z widokiem na Kraków. TOP 12 miejsc na wyjątkowe spotkanie
- Horoskop miłosny na lato 2023!
- Gdzie na lody w Krakowie? Oto miejsca polecane przez internautów
- Dla kierowców z Małopolski ta droga będzie bramą na południe Europy. ZDJĘCIA