https://gazetakrakowska.pl
reklama
Pasek artykułowy - wybory

Kraków. Kierowcy autobusów mogą nie pójść na wrześniowy urlop. Czy to kolejne pokłosie kryzysu w MPK?

Bartosz Dybała
Joanna Urbaniec / Polska Press
Wielkie problemy związane z brakiem kierowców w krakowskim MPK przybrały w ostatnim czasie na sile. Wraz z początkiem roku szkolnego i zwiększeniem liczby pasażerów część autobusów komunikacji miejskiej w ogóle nie wyjedzie na ulice Krakowa. Czy kierowcy będą musieli zrezygnować z wrześniowego urlopu, by kryzys jeszcze bardziej się nie pogłębił?

Najdroższy lek świata będzie refundowany

od 16 lat

Rzecznik prasowy Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego Marek Gancarczyk potwierdził pozyskane przez nas informacje, że do kierowców zostało skierowane pytanie, czy są zainteresowani zmianą terminu urlopu zaplanowanego na wrzesień. Dlaczego? Na to pytanie już nie odpowiedział. Możliwe, że sytuacja ma związek z trwającym kryzysem w MPK.

Przypomnijmy, że wraz z początkiem roku szkolnego i zwiększeniem liczby pasażerów część autobusów komunikacji miejskiej w ogóle nie wyjedzie na ulice Krakowa, a niektóre będą miały skrócone trasy i ograniczoną częstotliwość kursowania. Każdego dnia będzie mniej o około 25 autobusów niż w czerwcu.

Jak już informowaliśmy, kryzys w MPK zamiast zostać zażegnany cały czas się pogłębia. Niewątpliwie najbardziej na tym ucierpią pasażerowie. Tymczasem miejscy urzędnicy tłumaczą, że cięcia są odpowiedzią nie tylko na braki kadrowe, ale również problemy z punktualną realizacją niektórych kursów oraz... postulaty samych mieszkańców.

Czy jest ryzyko, że jeśli kierowcy nie przełożą wrześniowych urlopów na inne terminy, siatka połączeń autobusów będzie jeszcze uboższa? - Obecnie nie ma zagrożenia braku wyjazdów, niezależnie od decyzji kierowców - przekonuje Marek Gancarczyk.

I podkreśla: "Nikt nie odwołuje pracowników z zaplanowanych urlopów (urlopy są zawsze planowane przed końcem roku na kolejny rok). O zmianach decyduje tylko i wyłącznie kierowca, każda zmiana jest dobrowolna (zdarza się, że niektórzy kierowcy sami są taką zamianą zainteresowani)".

Wideo

Komentarze 5

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
Komuś zależy na zniszczeniu komunikacji w Krakowie, a to oznacza że pasażer i pieszy na przejściu stanie tanim miensem do przewiezienia i rozjechania. Czy naprawdę nieda się spowodować że kierowca i pasarzer z pieszym będzie się czuł bezpiecznie na przejściu.
C
CzasNaLeki!
26 sierpnia, 15:59, Zbigniew Rusek:

Urzędnicy kłamią!!! Tylko by cięli częstotlwiość i doprowadzają do tego, że wyczekuje się na autobus wielokrotnie dłużej niż się nim jedzie. Szkoda, ze tramwaje nie jeżdżą raz na 40 minut. To, co zrobilina ul. Ułanów to granda, podobnie to, co uczynili z linią 125 czy 142 (nie dość, że bardzo skrócili trasę, to tak wyznaczyli, że 142 ma pokonywać przejazd kolejowy ze szlabanem, a to oznacza kompletny paraliż). kierowcy rezygnują z posad z powodu niezadowaliających płac oraz debilnych przepisów i drakońskich mandatów (skandalem jest, by autobus miał ustepowac pierwszeństwa pieszemu, który ledwo wkracza na jezdnię - ile to oznacza trwonienia paliwa przez zbyt częste hamowanie). Tego, kto wymyslił te przepisy i przeforsowal je w Parlamencie, powinien za karę przejechać autobus na zebrze!!!

Co tam słychać w Kobierzynie?

E
Ehh
27 sierpnia, 9:28, Ehh:

Mpk widocznie nie chcą wpuścić firm transportowych z innych krajów a te jako GLOBALNE przedsiębiorstwa by za raz sobie rozpusily wici przez GLOBALNE agencje zatrudnienia i by przywiozly kierowców z najdalszych zakątków świata.

I tez WOLNORYNKOWE(takie że nie można kupować od Wenezueli, Iranu, Rosji...) ceny paliw swoje zapewne robia.Lukaszenko od swoich sojuszników ma paliwo na stacjach po 2,3 a Obajtek od swoich po 3xtyle.

E
Ehh
26 sierpnia, 15:59, Zbigniew Rusek:

Urzędnicy kłamią!!! Tylko by cięli częstotlwiość i doprowadzają do tego, że wyczekuje się na autobus wielokrotnie dłużej niż się nim jedzie. Szkoda, ze tramwaje nie jeżdżą raz na 40 minut. To, co zrobilina ul. Ułanów to granda, podobnie to, co uczynili z linią 125 czy 142 (nie dość, że bardzo skrócili trasę, to tak wyznaczyli, że 142 ma pokonywać przejazd kolejowy ze szlabanem, a to oznacza kompletny paraliż). kierowcy rezygnują z posad z powodu niezadowaliających płac oraz debilnych przepisów i drakońskich mandatów (skandalem jest, by autobus miał ustepowac pierwszeństwa pieszemu, który ledwo wkracza na jezdnię - ile to oznacza trwonienia paliwa przez zbyt częste hamowanie). Tego, kto wymyslił te przepisy i przeforsowal je w Parlamencie, powinien za karę przejechać autobus na zebrze!!!

W Autobusie dziesiąt pasażerów a pieszy jeden.Aczkolwiek kierowca jest po psychitechnicznych a pieszym może być kazdy,ledwo widzacy,ledwo słysząc ,ledwo motoryczny...

E
Ehh
Mpk widocznie nie chcą wpuścić firm transportowych z innych krajów a te jako GLOBALNE przedsiębiorstwa by za raz sobie rozpusily wici przez GLOBALNE agencje zatrudnienia i by przywiozly kierowców z najdalszych zakątków świata.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska