W styczniu tego roku Zarząd Zieleni Miejskiej zlecił opracowanie dokumentacji projektowej dla przebudowy tego obiektu.
"Założeniem było zaprojektowanie obiektu o trwałej konstrukcji, niewymagającego nieustannych napraw. Przyjęte w projekcie rozwiązania zostały poparte kompleksową analizą warunków gruntowych, hydrologicznych, hydraulicznych i przyrodniczych. Mając na względzie miejsce i jego charakter zastosowano rozwiązania architektoniczne i konstrukcyjne zapewniające zachowanie charakteru obiektu w nawiązaniu do stanu aktualnego." - informował ZZM.
Okazało się jednak, że kładka już teraz nie nadaje się do użytku. "Nie wyobrażamy sobie zamknięcia tego przejścia do momentu uzyskania wszystkich pozwoleń, dlatego w trybie pilnym przeprowadzony zostanie remont tzw. jeden do jeden - zdecydował ZZM, a teraz sprawę sfinalizował.
Ale most czeka na gruntowną przebudowę:
- zaprojektowanie szerokich wsporników podchodnikowych ukrywających widok na elementy betonowe przepustu
- zastosowanie elementów drewnianych w balustradach z odtworzeniem ich dotychczasowej geometrii oraz wprowadzenie maskujących okładzin drewnianych na gzymsach
- wprowadzenie na obiekcie nawierzchni z kruszywa łamanego, takiej samej, jak na dojściach do obecnie funkcjonującej kładki
- umocnienia Młynówki Królewskiej poniżej projektowanego przepustu, służące stabilizacji i ochronie koryta, w postaci płotków wiklinowych na skarpach i narzutu kamiennego w dnie, będą wykonane z naturalnych materiałów o nienarzucającym się wyglądzie, nawiązujących i niewyróżniających się w naturalnym charakterze kanału.
