https://gazetakrakowska.pl
reklama
Pasek artykułowy - wybory

Kraków. Maksymalizacja komunikacji miejskiej. To będzie prawdziwa rewolucja! Będą nowe linie tramwajowe [MAPY, SCHEMATY, ROZKŁAD JAZDY]

8 stycznia rozpocznie się rewolucja w komunikacji miejskiej w Krakowie Na torowiska wyjedzie znacznie więcej tramwajów, na ulicach pojawi się więcej autobusów. Uruchomionych zostanie kilka nowych linii, m.in z Czerwonych Maków i Bronowic. Zobacz mapy, schematy i szczegółowe rozkłady jazdy.
8 stycznia rozpocznie się rewolucja w komunikacji miejskiej w Krakowie Na torowiska wyjedzie znacznie więcej tramwajów, na ulicach pojawi się więcej autobusów. Uruchomionych zostanie kilka nowych linii, m.in z Czerwonych Maków i Bronowic. Zobacz mapy, schematy i szczegółowe rozkłady jazdy. Andrzej Banaś
8 stycznia rozpoczęła się rewolucja w komunikacji miejskiej w Krakowie Na torowiska wyjechało znacznie więcej tramwajów, na ulicach pojawiło się więcej autobusów. Uruchomiono również kilka nowych linii, m.in z Czerwonych Maków i Bronowic. Zobacz mapy, schematy i szczegółowe rozkłady jazdy.

CZYTAJ TAKŻE: Kraków. To będzie prawdziwa rewolucja. Tak od 8 stycznia pojadą krakowskie tramwaje

ZOBACZ MAPY, SCHEMATY I ROZKŁAD JAZDY MPK KRAKÓW KLIKNIJ TUTAJ

ROZKŁAD JAZDY MPK KRAKÓW:

LINIE TRAMWAJOWE:
linia 1 – będzie kursować w dni powszednie w godzinach około 5:30 – 20:00 z częstotliwością co 7,5 minuty, poza tymi godzinami co 15 minut. W dni wolne częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian;

linia 2 – będzie kursować w dni powszednie z częstotliwością co 15 minut przez cały dzień. W dni wolne częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian;

linia 3 – będzie kursować w dni powszednie w godzinach około 5:30 – 20:00 z częstotliwością co 7,5 minuty, poza tymi godzinami co 15 minut. W godzinach międzyszczytowych, czyli około 9:00 – 14:00 co drugi kurs będzie realizowany na trasie skróconej: Nowy Bieżanów P+R – Dworzec Towarowy. W dni wolne częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian;

linia 4 – będzie kursować w dni powszednie z częstotliwością co 15 minut przez cały dzień (na odcinku Bronowice - Kombinat będzie uzupełniona w godzinach szczytu przez linię 44, z którą łącznie będzie kursować z częstotliwością co 7,5 minuty). W dni wolne częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian;

linia 5 – będzie kursować w dni powszednie z częstotliwością co 15 minut przez cały dzień. W dni wolne częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian;
Dalsza część rozkładu jazdy na kolejnej stronie >>>
linia 6 – będzie kursować w dni powszednie z częstotliwością co 15 minut w dotychczasowych godzinach, czyli około 5:00 – 20:00. W dni wolne częstotliwość i godziny kursowania pozostaną bez zmian;

linia 8 – będzie kursować w dni powszednie w godzinach około 5:30 – 20:00 z częstotliwością co 7,5 minuty, poza tymi godzinami co 15 minut. W dni wolne częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian;

linia 9 – będzie kursować w dni powszednie z częstotliwością co 15 minut przez cały dzień. W dni wolne częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian;

linia 10 – będzie kursować w dni powszednie z częstotliwością co 15 minut przez cały dzień. W dni wolne częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian;

linia 11 – będzie kursować w dni powszednie z częstotliwością co 15 minut przez cały dzień. W dni wolne częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian;

linia 13 – będzie kursować w dni powszednie w godzinach szczytu porannego i popołudniowego z częstotliwością co 7,5 minuty, poza godzinami szczytu co 15 minut. W dni wolne częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian;
Dalsza część rozkładu jazdy na kolejnej stronie >>>
linia 14 – będzie kursować w dni powszednie z częstotliwością co 15 minut przez cały dzień. W dni wolne częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian;

linia 16 – będzie kursować w dni powszednie z częstotliwością co 15 minut w dotychczasowych godzinach, czyli około 5:00 – 21:00. W dni wolne częstotliwość i godziny kursowania pozostaną bez zmian;

linia 17 – będzie kursować tylko w dni powszednie w godzinach szczytu porannego i popołudniowego z częstotliwością co 15 minut oraz w niedziele i święta w godzinach 15:00 – 21:00 co 20 minut;

linia 18 – będzie kursować w dni powszednie w godzinach około 5:30 – 20:00 z częstotliwością co 7,5 minuty, poza tymi godzinami co 15 minut. W dni wolne częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian;

linia 19 – będzie kursować w dni powszednie z częstotliwością co 15 minut przez cały dzień. W dni wolne częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian;

linia 20 – będzie kursować w dni powszednie w godzinach około 5:30 – 20:00 z częstotliwością co 7,5 minuty, poza tymi godzinami co 15 minut. W dni wolne częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian;

linia 21 – będzie kursować w dni powszednie z częstotliwością co 15 minut przez cały dzień. W dni wolne częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian. Uwaga! Po przywróceniu ruchu tramwajowego na ul. Igołomskiej linia będzie kursować na trasie Os. Piastów – Pleszów wszystkimi kursami w godzinach szczytu oraz co drugim kursem poza szczytem i w dni wolne. Pozostałe kursy będą realizowane na trasie skróconej: Os. Piastów – Kopiec Wandy;
Dalsza część rozkładu jazdy na kolejnej stronie >>>
linia 22 – będzie kursować w dni powszednie z częstotliwością co 15 minut przez cały dzień. W dni wolne częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian;

linia 24 – będzie kursować w dni powszednie z częstotliwością co 15 minut przez cały dzień. W dni wolne częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian;

linia 44 – będzie kursować tylko w dni powszednie w godzinach szczytu porannego i popołudniowego z częstotliwością co 15 minut;

linia 50 – będzie kursować w dni powszednie w godzinach szczytu porannego i popołudniowego z częstotliwością co 5 minut, poza godzinami szczytu co 7,5 minuty, po godzinie 22:00 co 15 minut. W dni wolne częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian;

linia 52 – będzie kursować w dni powszednie w godzinach szczytu porannego i popołudniowego z częstotliwością co 5 minut, poza godzinami szczytu co 7,5 minuty, po godzinie 20:00 co 15 minut. W dni wolne częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian.
Dalsza część rozkładu jazdy na kolejnej stronie >>>

ROZKŁAD JAZDY MPK KRAKÓW:

LINIE AUTOBUSOWE:
linia 102 – wszystkie kursy będą realizowane na trasie: Krowodrza Górka – Bielany. Częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian;

linia 106 – zostanie zlikwidowana (w zamian zostanie uruchomiona nowa linia numer 478 oraz zostanie zwiększona częstotliwość kursowania linii 116);

linia 114 – nowa linia autobusowa kursująca na trasie: Pod Fortem – Bartla, Krygowskiego, Borkowska, Zawiła, Kobierzyńska, Grota-Roweckiego, Kapelanka, Monte Cassino, Konopnickiej, al. Krasińskiego, al. Mickiewicza, Czarnowiejska, Nawojki, Armii Krajowej, Jasnogórska, Chełmońskiego, Stawowa (powrót bezpośrednio do ul. Jasnogórskiej) – Chełmońskiego Pętla. Linia kursować będzie z częstotliwością co 12 minut w dni powszednie w godzinach szczytu oraz co 20 minut między godzinami szczytu i w dni wolne. Na trasie linii zostaną uruchomione następujące nowe przystanki: „Jasnogórska” - w kierunku Chełmońskiego Pętla, na ul. Chełmońskiego, po skręcie w prawo z ul. Jasnogórskiej, na wysokości posesji Jasnogórska 44 (status przystanku: „na żądanie”); „Piaskowa” - w kierunku Chełmońskiego Pętla, na ul. Chełmońskiego, za skrzyżowaniem z ul. Piaskową (status przystanku: „na żądanie”);

linia 116 – kursować będzie na obecnej trasie, częstotliwość kursowania w dni powszednie zostanie zwiększona do 20 minut. Na trasie linii zostanie uruchomiony nowy przystanek „Skotniki Kościół” w kierunku Czerwonych Maków P+R, na ul. Skotnickiej, na wysokości kościoła (status przystanku: stały);

linia 123 – będzie wszystkimi kursami w obu kierunkach obsługiwać pętlę „Lesisko”. W dni wolne częstotliwość kursowania zostanie zmniejszona do 40 minut;

linie 144, 151/451, 164, 169/469, 173, 184/484 – będą kursować w dni powszednie w okresie międzyszczytowym z częstotliwością zwiększoną do 20 minut. Częstotliwość kursowania w godzinach wieczornych i w dni wolne pozostanie bez zmian;

linia 149 – nowa linia autobusowa kursująca na trasie: Lesisko – Longinusa Podbipięty, Giedroycia, Igołomska, Ptaszyckiego, al. Jana Pawła II, pl. Centralny im. R. Reagana, al. Solidarności (w kierunku Os. Na Stoku zawracanie na skrzyżowaniu z ul. Ujastek Mogilski), Wańkowicza, Kocmyrzowska, Poległych w Krzesławicach, Architektów – Os. Na Stoku. Linia kursować będzie tylko w dni powszednie, wykonując po 8 kursów w każdym kierunku, z częstotliwością co około 80 minut. Na trasie linii zostaną uruchomione następujące nowe przystanki: „Giedroycia” - w kierunku Lesiska, na ul. Giedroycia, po skręcie w prawo z ul. Igołomskiej, w rejonie garaży (status przystanku: „na żądanie”). Uwaga! Cały zespół przystankowy „Jeżynowa” zmieni nazwę na „Giedroycia”; „Giedroycia ZTPO” - w obu kierunkach, na ul. Giedroycia, na zachód od bramy głównej Zakładu Termicznego Przekształcania Odpadów (status przystanku: „na żądanie”); „Kępa” - w obu kierunkach, na ul. Longinusa Podbipięty, na południe od posesji nr 127 (status przystanku: „na żądanie”); „Zakarnie” - w obu kierunkach, na ul. Longinusa Podbipięty, na zachód od skrzyżowania z ul. Zakarnie (status przystanku: „na żądanie”); „Krasnowolskiego”, „PCK”, „Krzesławice Młyn” - na ul. Wańkowicza, w kierunku Lesiska (do pary dla istniejących przystanków obsługiwanych obecnie przez kurs wariantowy linii 132);
Dalsza część rozkładu jazdy na kolejnej stronie >>>
linia 153 – zostanie zlikwidowana (w zamian kursować będzie linia 163 na nowej trasie);

linia 163 – będzie kursować na nowej stałej trasie: Rżąka – Rydygiera, Wielicka, Teligi, Ćwiklińskiej, Mała Góra (powrót: Barbary), Bieżanowska, Półłanki, Agatowa, Złocień, Agatowa, Półłanki, Klasztorna, Sieroszewskiego, Zachemskiego, al. Jana Pawła II, Bulwarowa, Orkana (powrót: al. Solidarności, Bulwarowa), al. Solidarności, al. Przyjaźni, al. Róż, Żeromskiego, Obrońców Krzyża, Mikołajczyka, Piasta Kołodzieja, Kruszwicka, Popielidów, Piasta Kołodzieja – Os. Piastów. Linia kursować będzie z częstotliwością co 24 minuty w dni powszednie w godzinach szczytu, co 30 minut poza godzinami szczytu oraz co 40 minut w dni wolne. Wybrane kursy w godzinach około 6:00-7:00, 14:00-15:00 i 22:00 realizowane będą na trasie wariantowej z obsługą przystanku „Kombinat”:

w kierunku Os. Piastów: od przystanku „Bulwarowa Ogródki Działkowe” ul. Bulwarową, al. Solidarności, Kombinat, al. Solidarności i od przystanku „Struga” dalej po trasie podstawowej. Dla kursów wariantowych w tym kierunku nie będzie funkcjonować przystanek „Os. Willowe”, w zamian autobusy będą się zatrzymywać na przystanku „Bulwarowa n/ż” oraz „Kombinat” (na początku al. Solidarności, po zawróceniu na układzie ulicznym);

w kierunku Rżąki: od przystanku „Struga” al. Solidarności, Kombinat, al. Solidarności, Bulwarowa i dalej po trasie podstawowej. Przystanek „Kombinat” będzie funkcjonować w tym samym miejscu co dla kierunku przeciwnego;

linia 166 – będzie kursować w dni powszednie w okresie międzyszczytowym z częstotliwością zwiększoną do 40 minut;

linia 172 – będzie kursować na nowej stałej trasie: Kombinat – al. Solidarności, al. Przyjaźni, al. Andersa i dalej bez zmian do Bronowic Małych. Linia kursować będzie z częstotliwością co 15 minut w dni powszednie przez cały dzień. W dni wolne częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian;

linia 174 – będzie kursować w dni powszednie w okresie międzyszczytowym oraz w dni świąteczne z częstotliwością zwiększoną do 20 minut. Częstotliwość kursowania w godzinach wieczornych i w soboty pozostanie bez zmian;
Dalsza część rozkładu jazdy na kolejnej stronie >>>
linia 178 – zostanie rozdzielona. Połowa kursów będzie realizowana na obecnej trasie Mistrzejowice – Pod Fortem, a druga połowa na nowej trasie: od Mistrzejowic do przystanku „Skośna” bez zmian, następnie: ul. Babińskiego, Skotnicka – Skotniki Szkoła. Na nowej trasie kursy realizowane w kierunku Skotnik Szkoły oznaczone będą numerem 478, a w kierunku Mistrzejowic numerem 178. Kursy na trasie Mistrzejowice – Pod Fortem oznaczone będą w obu kierunkach numerem 178. Obie linie na wspólnym odcinku będą kursowały z częstotliwością co 12 minut w dni powszednie w godzinach szczytu oraz co 20 minut poza godzinami szczytu i w dni wolne, przy czym co drugi kurs będzie wykonywany na trasie Mistrzejowice – Skotniki Szkoła. Częstotliwość kursowania na odcinku Skośna – Pod Fortem oraz Skośna – Skotniki Szkoła będzie wynosiła 24 minuty w godzinach szczytu oraz 40 minut poza szczytem i w dni wolne. Linia 478 w kierunku Skotnik Szkoły obsługiwać będzie nowy przystanek „Skotniki Kościół” na ul. Skotnickiej, na wysokości kościoła (status przystanku: stały). Linie będą obsługiwane przez Operatora Mobilis Sp. z o.o.;

linia 193 – będzie kursować na nowej stałej (wydłużonej) trasie: Na Załęczu – Rondo Barei (bezpośrednio ulicą Strzelców). Przystanek końcowo-początkowy Rondo Barei będzie zlokalizowany na ul. Strzelców, po zawróceniu na rondzie. Linia kursować będzie z częstotliwością co 24 minuty w dni w powszednie w godzinach szczytu, co 30 minut poza godzinami szczytu i co 40 minut w dni wolne;

linia 194 – będzie kursować na nowej stałej trasie: Czerwone Maki P+R – Bobrzyńskiego, Grota-Roweckiego, Kapelanka i dalej bez zmian do Krowodrzy Górki (linia nie będzie już przejeżdżać ul. Rostworowskiego i Kobierzyńską i nie będzie obsługiwać przystanku „Rostworowskiego”);
Dalsza część rozkładu jazdy na kolejnej stronie >>>
linia 413 – nowa linia autobusowa kursująca na trasie: Rondo Czyżyńskie – al. Pokoju, Centralna, Sołtysowska – Na Załęczu. Przystanek końcowo-początkowy Rondo Czyżyńskie będzie zlokalizowany na al. Pokoju, po zawróceniu na rondzie. Linia kursować będzie z częstotliwością co 30 minut w dni powszednie i soboty w godzinach 5:00 – 20:00, a w święta w godzinach 9:00 – 19:00. Rozkłady jazdy linii 103, 113 i 413 będą ułożone w taki sposób, by w godzinach szczytu autobusy kursowały ulicą Sołtysowską z łączną częstotliwością co około 10 minut oraz poza godzinami szczytu i w dni wolne co około 15 minut. Linia będzie obsługiwana przez operatora Mobilis Sp. z o.o.;

linia 572 – będzie kursować na nowej stałej (skróconej) trasie: Bronowice Małe – Aleja Przyjaźni. Obsługiwane przystanki na odcinku Bronowice Małe – Os. Zgody pozostaną bez zmian. Linia będzie kursować tylko w dni powszednie w godzinach szczytu porannego i popołudniowego z częstotliwością co 15 minut. Linia nie będzie już kursowała w godzinach wieczornych oraz w soboty i dni świąteczne.

KONIECZNIE ZOBACZCIE:

Pedofile i gwałciciele z Małopolski. Oni są w Rejestrze Ministerstwa! LISTY GOŃCZE

Oto największe imprezy w 2018 roku w Krakowie! PRZEGLĄD

Czy dostałbyś się do pracy w policji? PRAWDZIWE PYTANIA TESTU MULTISELECT

Czy umiesz mówić po krakosku? SPRAWDŹ SIĘ W QUIZIE

Komentarze 24

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

j
jprdl
Najlepiej nic nigdy nie zmieniać, żeby się nikt za bardzo nie narobił.
p
pl
Kolejna zmiana i kolejny raz coraz trudniej wyjechać z Bronowic Małych. Czy ZIKiT sądzi, że na Bronowicach mieszkańcy wymierają i nie potrzebują już tramwajów i autobusów??
g
gosc
W ogóle priorytety świateł to tajemnicza sprawa jest. Przejście dla pieszych przy Parku Lotników - wciskasz guzik i oglądasz przez 2 minuty kilkadziesiąt pędzących stówą samochodów. Dla odmiany ul. Lublańska, przejście przy stacji benzynowej. Za ciężkie miliony zbudowano estakady nad 29 Listopada i Rondem Polsadu, ale po środku wstawiono naziemne przejście, właśnie przy stacji benzynowej. Ostatnio nie sprawdzałem, ale było tak. że 5 sekund od naciśnięcia guzika zatrzymywało się po obu stronach trzypasmowej drogi 70 km/h około 100 samochodów, którym skrzyżowanie wcześniej i później ułatwiono przejazd budując wielkie wiadukty. Kompletna bzdura.
g
gosc
Pętla w Mistrzejowicach wygląda jak złomowisko tramwajowe. Gdy rusza czerwona 16-tka, to wygląda jakby z okazji jakiejś rocznicy puścili taką staroć.
k
krakus
jak długo na linii nr.9 będą stare tramwaje może prezydencik chce sobie starym tramwajem pojeździć może przy zamkniętych drzwiach chce świeżego oddechu zażyć tak w lecie jak i szczególnie w zimie , no to jest dobra zmiana w tej komunikacji świetna jak wy nam mieszkańcom dzisiaj zaimponowaliście .
M
Mg
Zgadza się. ZIKiT jakoś nie zwiększył częstotliwości kursowania autobusu 710, który jeździ na trasie Plac Centralny - Pleszów.
t
to ciarki
mnie przechodzą", gdzies to już czytałem
a
a przyczyny?
Chaotyczna zabudowa miast bez planu ladu i składu wg widzimisię developerów holubionych prez JM i UM.
G
Gość
Nadmiar tramwajów powoduje powstawanie "sznurów" tramwajowych a te powodują poważne utrudnienia dla komunikacji autobusowej (autobusy stojące w korkach tramwajowych na wspólnych pasach oraz blokada przejazdu autobusów na sygnalizacji przez tramwaje wymuszające sobie zielony sygnał kosztem autobusów - to nie powinno być dopuszczalne, jeśli tramwaj koliduje z autobusem). Dlatego też linie 2, 10, 17, 21 powinny poza godzinami szczytu kursować co 20 minut (w szczycie co 15), linia 20 też poza szczytem powinna kursować co 15 minut (w szczycie niech jeździ co 7,5), a 52 także w szczycie co 7,5 minuty (ona najbardziej blokuje przejazd autobusom na ulicy Lubicz). Natomiast autobusy powinny stanowczo jeździć częściej oraz mieć priorytet na sygnalizacjach (nie do przyjęcia jest to, że autobus co krok stoi na czerwonym świetle, z powodu byle ... przejścia przez jezdnię. To pieszy powinien poczekać z 1,5 minuty a autobus mieć bezwzględnie zielone (kosztem pieszych, rowerów, samochodów prywatnych a nawet tramwaju, gdyż autobus hamując marnuje paliwo, podczas gdy tramwaj hamując oszczędza prąd).
M
MM
Jedni za biurkiem "ciężko" pracują nad zmianami, ale trzeba pomyśleć o tych ludziach, którzy muszą te nowe rozkłady zamieszczać w gablotach na wszystkich przystankach. Aż trudno to sobie wyobrazić ile tych rozkładów trzeba wydrukować, ile jest przystanków w Krakowie i okolicznych gminach obsługiwanych przez MPK ?
W
Wybory2018
Dokładnie Nowa Huta - Ruczaj 1h Jakieś jaja. Bez metra to za 5 lat nikt nie będzie jeździł komunikacją miejską sorry, ale ci co jeszcze auta nie kupili to go kupią. Nikt w ścisku zaduchu i nie będzie stał 50min -1h żeby podjechać z Bieńczyc, Nowej Huty, Mistrzejowic do pracy na Czerwone Maki, na uczelnie na Kampus UJ, czy do Szpitala na Prokocim. W drugą stronę analogicznie, nikt z Borku Fałęckiego nie będzie chciał jechać tą super komunikacją do biurowców na Bora Komorowskiego czy w Czyżynach czy do Nowej Huty Przyszłości. Wszyscy pojadą autem. Będą mega korki. to sa lata planowania komunikacji miejskiej i urbanistyki w Krakowie, za rządów obecnej ekipy.
G
Gość
Ja czekam na pojawienie się konkretnej opozycji w nadchodzących wyborach samorządowych, która jasno się określi że będzie systematycznie budować w Krakowie system metra. Zamiast wydawać co kadencje miliardy na budowę dróg ekspresowych jak Trasa Łagiewnicka, Pychowicka, 29 listopada itd. Powie, że przeznaczy te środki i dotacje na budowe kolejnych etapów metra w każdej kolejnej kadencji. Warszawska II linia metra to koszt 3mld zl każdy etap. Co kadencje 5 lat tyle własnie powinnismy wydawać na budowę metra i powinno przybywać te 5-6km metra. Obecna władza już zadeklarowała, że wyda w nadchodzących 10 latach 5mld zł na Trasę Łagiewnicką, Pychowicką i Zwierzyniecką które w żaden sposób nie usprawniom transportu Krakowianom. Jak były korki i cienka jakość komunikacji miejskiej tak będzie dalej.
J
Jerry
Szkoda tylko,że nie pomyślano o zwiększeniu częstotliwości kursowania linii aglomeracyjnych. Dojazd komunikacją MPK zajmuje tak dużo czasu , że praktycznie zawsze jadę autem niepotrzebnie przyczyniając się do wzrostu korków. W godzinach południowych autobus jedzie rzadziej niż co godzinę.
l
lol
Jak otwieralem artykul to myslalem ze bedzie ze przetarg na budowe metra ogloszono. Tutaj widze ze dalej w te rozklekotane tramwaje i autobusy sie inwestuje z zawrotnymi predkosciami handlowymi 10km/h, jak doliczyc dojscie i oczekiwanie to 5km/h. Jedyna alternatywa jest metro i skm ktore maja srednie predkosci handlowe 35-40km/h czyli na poziomie samochodow bez korku w ruchu poza srodmiesciem
A
Agata
Czytam komentarze ludzi i wnioskuję że chodziło o lepszy zysk z biletów. Teraz ktoś miał bilet na jedną linię będzie musiał kupić na wszystkie. Takie zmiany nie są korzystne, to nie zachęca.

Ale kibicuje żeby wszystko jutro się udało! Każda zmiana (o ile jest dobra, a czy jest dobra okaże się za kilka tygodni) w komunikacji mnie cieszy. Mimo że mam samochód, korzystam również z MPK. Inaczej niż MPK po centrum się nie poruszam więc jutro pilnie obserwuję godziny szczytu.
Również wnioskuję że Pan prezydent zostawi swojego Lexusa pod domem albo pod UM i spróbuje poruszania się komunikacją! Wówczas osobiście pogratulują zmiany Pan Frankowi :D

p.s Krakowiaki jutro nie wyjeżdżają? hihi
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska