Spokojnie most się nie zawali, jest mocno osadzony na brzegach, od strony Podgórza i od strony Zabłocia. Dlatego podpory są już zbędne, a utrudniały żeglugę po Wiśle i zwiększały zagrożenie dla jednostek pływających.
Most to w sumie trzy mosty połączone ze sobą. Właśnie budowany jest ostatni. Będzie miejsce dla pociągów, ale też pieszych i rowerzystów.
To jednak część większej inwestycji kolejowej w Krakowie, która etapami będzie zakańcza w latach 2023-2024.
Modernizacja krakowskiej linii średnicowej zakłada budowę w centrum miasta w sumie czterech torów kolejowych. Tory „boczne” będą dla pociągów aglomeracyjnych i regionalnych, a środkiem jeździć będą pociągi dalekobieżne. Takie rozwiązanie ma ułatwić prowadzenie ruchu i dać możliwość przewoźnikom uruchomienia dodatkowych połączeń.
W ramach tego zadania realizowana jest też m.in. budowa estakad kolejowych w centrum Krakowa między ul. Miodową i Kopernika.
Rozbudowywany jest także wiadukt kolejowy nad ul. Grzegórzecką, tak by docelowo mogły się na nim pomieścić 4 tory. Obok wiaduktu powstaje nowy przystanek kolejowy Kraków Grzegórzki.
Sezon rowerowy już niedługo! Jaki rower wybrać?

- Osiedlowa "anakonda". Tak wygląda najdłuższy blok w Krakowie
- Idealny na wiosenne spacery! Mamy najdłuższy park w Polsce! Gdzie koniec?
- Zrujnowany Kazimierz, szare Stare Miasto. Pamiętacie jeszcze taki Kraków?
- Tak mieszkają najbogatsi w Krakowie. Luksusowe domy i mieszkania na sprzedaż!
- 9 lekarzy z Krakowa wśród najbardziej wpływowych osób w polskiej medycynie