https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Nowy most w pełnej krasie. Znikają filary starej przeprawy na Wiśle

Piotr Rąpalski
Usuwanie podbór mostu, pozostałości po starym moście kolejowym w Krakowie na Wiśle
Usuwanie podbór mostu, pozostałości po starym moście kolejowym w Krakowie na Wiśle PKP PLK
Pod nowym mostem kolejowym powstającym na Wiśle ciężki sprzęt usuwa pozostałości po poprzedniej przeprawie. W sytuacjach podwyższonego stanu rzeki nie będą już przeszkodami zwiększającymi zagrożenie powodziowe. Pamiętamy, jak kilka lat temu zerwane bark uderzyły w stopień wodny Dąbie.

Spokojnie most się nie zawali, jest mocno osadzony na brzegach, od strony Podgórza i od strony Zabłocia. Dlatego podpory są już zbędne, a utrudniały żeglugę po Wiśle i zwiększały zagrożenie dla jednostek pływających.

Most to w sumie trzy mosty połączone ze sobą. Właśnie budowany jest ostatni. Będzie miejsce dla pociągów, ale też pieszych i rowerzystów.

To jednak część większej inwestycji kolejowej w Krakowie, która etapami będzie zakańcza w latach 2023-2024.

Modernizacja krakowskiej linii średnicowej zakłada budowę w centrum miasta w sumie czterech torów kolejowych. Tory „boczne” będą dla pociągów aglomeracyjnych i regionalnych, a środkiem jeździć będą pociągi dalekobieżne. Takie rozwiązanie ma ułatwić prowadzenie ruchu i dać możliwość przewoźnikom uruchomienia dodatkowych połączeń.

W ramach tego zadania realizowana jest też m.in. budowa estakad kolejowych w centrum Krakowa między ul. Miodową i Kopernika.

Rozbudowywany jest także wiadukt kolejowy nad ul. Grzegórzecką, tak by docelowo mogły się na nim pomieścić 4 tory. Obok wiaduktu powstaje nowy przystanek kolejowy Kraków Grzegórzki.

Sezon rowerowy już niedługo! Jaki rower wybrać?

od 16 lat
Wideo

Komentarze 1

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

P
Podpora
Most, czy plątanina linek
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska