https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Od dzisiaj działa buspas na ul. Kamieńskiego. Ogromne korki

jkl
Ogromne korki w południowo-wschodniej części Krakowa. W kierunku centrum miasta kierowcy bardzo wolno jadą ulicami: Kamieńskiego, Wielicką, Zakopiańską, Wadowicką oraz Powstańców Śląskich. Od rana na ul. Kamieńskiego został wydzielony buspas. Mogą nim jeździć oprócz komunikacji miejskiej samochody osobowe, które przewożą przynajmniej trzy osoby. Tak Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu zamierza usprawnić ruch w mieście w związku z budową łącznicy kolejowej i zamknięciem estakady nad ulicą Wielicką. Jak oceniacie działanie buspasa na ul. Kamieńskiego? Czekamy na Wasze opinie na forum pod artykułem.

Paraliż Krakowa. ZIKiT ogłosił nowe usprawnienia w ruchu

Korek na ul. Wielickiej w stronę centrum sięga węzła Kraków-Wieliczka - informuje nasz reporter Piotr Ogórek. Część kierowców ignoruje zasady wjazdu na buspas. Wjeżdżają na niego mimo że jadą sami.

Od ubiegłego tygodnia południe Krakowa jest sparaliżowane. Kierowcy jadący z południa miasta w stronę Nowej Huty stoją w gigantycznych korkach, podobnie jak autobusy komunikacji miejskiej. Te osiągają opóźnienia sięgające nawet godziny, głównie na ulicach Kamieńskiego i Wielickiej.

Wszystko przez budowę łącznicy kolejowej Kraków Zabłocie-Krzemionki zleconej przez PKP PLK, w wyniku czego od początku tygodnia zamknięta jest estakada Obrońców Lwowa.

BUS PAS ul.Kamieńskiego. Dopuszczony na nim jest ruch samochodów osobowych z MIN. 3 osobami. Dla pojazdów nie wymienionych na oznakowaniu wjazd płatny. 100ka - bilet imienny wypisuje Policja.

Opublikowany przez Roadsafe.pl na 21 marca 2016

BUSPAS NA UL. KAMIEŃSKIEGO (UL. PAŃSKA - AL. POWSTAŃCÓW ŚLĄSKICH]

Komentarze 88

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

K
Krakowianin
To jest draństwo, traktować kierowców (też mieszkańców krakowa) jak bydło, które ma stać w korkach i płacić różne opłaty, bez praw do niczego. Nie powinno być bus pasów bo są zwyczajnym utrudnieniem dla ludzi. Jeśli chcemy żeby ludzie jeździli komunikacją miejską to należy ich do tego zachęcić, a nie zmusić zamykając drogi dla samochodów. Wiem że w następnych wyborach nie należy wybierać tych samych włodarzy co teraz rządzą.
m
miki
Tego co to wymyślił, postawiłbym na placyku przy wylocie ul. Puszkarskiej i ten co miałby pretensje mógłby wyrazić je na bieżąco. Sądząc po wpisach i po tym co tam się dzieje, nie wytrzymałby dłużej niż godzinę, a jego twarz byłaby w kolorze fioletu.
Pozdrawiam kretynów z Zarządu Dróg.

PS.
W nagrodę zz "świetny" pomysł zakorkowania ważnej arterii w mieście przejazd codziennie dwa razy przez ul. Kamińskiego, oczywiście po godzinach pracy.
m
miki
jak w tytule, jesteś kretyn
k
k
To nie usprawnienie tylko PARALIŻ MIASTA - kretyński pomysł!!!
w
wujekdobrarada
więc siedź cicho, bo jeśli inni przesiądą się do mpk to wtedy będziesz mógł jechać szybciej z synem :)
J
Jebac mpj
Pierdolone k**** z zikitu
Z
Z Prokocimia
Popierałem buspas bo wg mnie komunikacja zbiorowa powinna być najważniejszym środkiem przemieszczania się po mieście w tak dużym mieście jak Kraków, choć sam także czasami poruszam się samochodem. Jednak wykonanie to jakaś totalna parodia drogowa. Jak można było wymyślić buspas tylko od połowy najbardziej zakorkowanej ulicy w trakcie remontu?! Teraz zamiast autobusy stać w korku na Kamieńskiego to stoją na Wielickiej by dojechać do tego buspasa. Przed zmianą stałem do Matecznego 55 minut, a po zmianie..55 minut. Tak więc albo niech buspas sięga przynajmniej ul. Bieżanowskiej, albo niech go zupełnie zlikwidują i dadzą z powrotem więcej miejsca osobówkom.
K
Krzysiek
Szanowni Internauci, to co się dzieje teraz, to nic w porównaniu ze Światowymi Dniami Młodzieży... Zobaczycie pod koniec Lipca jak teoretycznie przebiegałby początek Trzeciej Wojny Światowej....
k
kierowca
Szok i trwoga. Może załatwimy sprawę tak jak to robią związki zawodowe?
Na centralnej spotkanie i niech ktoś taczki przywiezie.
B
B-LCA
I Dobrze.
g
gość
Popieram karanie tych cwaniaków. Jednak nie wiem czy wiesz jak wygląda sytuacja z wyjazdem z Bonarki w stronę Ronda Matecznego. Jedyny możliwy wyjazd na kamieńskiego to ten pod wiaduktem, gdzie automatycznie musisz jechać buspasem (dołem). Gdy dojeżdżasz do momentu połączenia gdzie możesz zmienić pas na odpowiedni, to buspas już się kończy.
m
musielec
Osoby jadące z Bonarki a skręcające zaraz potem w prawo (zjazd)- mają wpychać się na lewy pas między pachołki (nawet nie rozstawione na szerokość samochodu - bo o tym też nikt nie pomyślał) po to aby po kilkunastu metrach z niego zjechać z powrotem na prawy? Kto to wymyślił? To tworzy korki i nie trzeba wielkiej wyobraźni aby to przewidzieć. Do tego fatalne oznakowanie i szukanie kasy wśród osób spieszących się do pracy a którym to dotarcie utrudniono.
a
alik
Denerwują mnie wpisy, że można przesiąść się do komunikacji miejskiej. Codziennie dowożę samochodem niepełnosprawnego synka na terapię i rehabilitację, nie ma opcji abym mogła jeździć z nim MPK a bus pasem też nie mogę jechać bo jesteśmy tylko we dwójkę w aucie. Więc tek glupie porady o przesiadce do MPK wsadźcie sobie w kieszeń!!!!!!!!!!!!!!!!!
g
gość
Popieram Cię! na palcach u jednej ręki można doliczyć się 3 pasażerów w osobówce, powinno być więcej autobusów /mniejszy tłok/ aby szybciej dojechać do pracy. A tak na marginesie czy to był dobry pomysł budowy estakady aby skrócić o 10 min przejazd pociągu do Zakopanego omijając dw Płaszów i skazać na paraliż komunikacyjny mieszkańców Krakowa, linia 50 też miała rzekomo ułatwić komunikację a teraz większość pasażerów os Kurdwanów przesiada się przy Kablu aby dojachać w rejon Dietla,Poczta Gł
K
Krakowianka
nie wymyślają żadnych usprawnień...
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska