https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Osiem lat temu oddano do użytku estakadę Lipska-Wielicka. Jak ją budowano?

Piotr Rąpalski
W 2015 roku kończąc budowę estakady Lipska-Wielicka zapowiadano, że nową trasą szybkiego tramwaju kursować będą linie nr 9 i 50. Dzięki nowej estakadzie dla przykładu przejazd linii 50 pomiędzy pętlami skróci się o 4 minuty z 36 do 32 minut.
W 2015 roku kończąc budowę estakady Lipska-Wielicka zapowiadano, że nową trasą szybkiego tramwaju kursować będą linie nr 9 i 50. Dzięki nowej estakadzie dla przykładu przejazd linii 50 pomiędzy pętlami skróci się o 4 minuty z 36 do 32 minut. PPG/Gazeta Krakowska/Dziennik Polski
Dokładnie 8 lat temu w Krakowie oddano to użytku estakadę nad dworcem w Płaszowie, Lipska-Wielicka. Połączyła ona torowisko przy ulicy Wielickiej z torowiskiem przy ulicy Kuklińskiego. Tym samym Krakowski Szybki Tramwaj zyskał długo oczekiwane połączenie, które skróciło czas podróży z południowych osiedli Krakowa do dworca głównego. Tego samego dnia oficjalnie został przekazany najdłuższy tramwaj eksploatowany w Polsce czyli Krakowiak 2014N bydgoskiego producenta PESA.

Budowa estakady o długości 460 m, kosztowała ok. 140 mln zł. Prace nad jej budową rozpoczęły się pod koniec 2013 r. W tym czasie powstała podwieszona na na trzech tzw. pylonach, na wysokości 12 m konstrukcja. Do jej budowy zużyto ok 5 tys. kubików betonu oraz 3 tys. ton stali.

Bolt nagra pasażerów

od 16 lat
Wideo

Komentarze 3

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość1
30 sierpnia, 19:07, jak_zwykle_bez_hejtu:

Ci co wymyslili, żeby nie zbudować od razu drogi na tej estadzie powinni dalej siedzieć w więzieniu ! Oprócz linii tramwajowej i sciezki dla rowerów powinny tam byc po 2 pasy w każdym kierunku dla aut. O mozna sobie tylko wyobrazić o ile łatwiejsza i krótsza by była podróz autem z Nowej Huty na BIeżarnów czy Kurdwanów !

30 sierpnia, 21:47, Gość:

Wyszło krakowskie centusiowstwo i asekuranctwo. Żeby od razu nie dać wszystkiego. I tak kiedyś ta droga powstanie.

Powinna. Ale estakada ma sie zacząc chyba na wysokosci wylotu z nowosadeckiej. Co e sumie lepsze

G
Gość
30 sierpnia, 19:07, jak_zwykle_bez_hejtu:

Ci co wymyslili, żeby nie zbudować od razu drogi na tej estadzie powinni dalej siedzieć w więzieniu ! Oprócz linii tramwajowej i sciezki dla rowerów powinny tam byc po 2 pasy w każdym kierunku dla aut. O mozna sobie tylko wyobrazić o ile łatwiejsza i krótsza by była podróz autem z Nowej Huty na BIeżarnów czy Kurdwanów !

Wyszło krakowskie centusiowstwo i asekuranctwo. Żeby od razu nie dać wszystkiego. I tak kiedyś ta droga powstanie.

j
jak_zwykle_bez_hejtu
Ci co wymyslili, żeby nie zbudować od razu drogi na tej estadzie powinni dalej siedzieć w więzieniu ! Oprócz linii tramwajowej i sciezki dla rowerów powinny tam byc po 2 pasy w każdym kierunku dla aut. O mozna sobie tylko wyobrazić o ile łatwiejsza i krótsza by była podróz autem z Nowej Huty na BIeżarnów czy Kurdwanów !
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska