https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Pięć lat łącznicy kolejowej. Dzięki niej radykalnie skróciła się podróż pociągiem między Dworcem Głównym a Podgórzem

Bartosz Dybała
Łącznica kolejowa Zabłocie-Podgórze
Łącznica kolejowa Zabłocie-Podgórze Marcin Banasik
Z 22 do około 7 minut skróciła się podróż pociągiem między krakowskim Dworcem Głównym a Podgórzem dzięki łącznicy kolejowej, którą wybudowano nad skrzyżowaniem ul. Wielickiej m.in. z Powstańców Wielkopolskich. Otwarto ją w grudniu 2017 r. Na zdjęciach w galerii można zobaczyć, jak wygląda z lotu ptaka.

Budowa łącznicy między stacjami Kraków Zabłocie i Kraków Krzemionki (aktualnie Kraków Podgórze) rozpoczęła się jeszcze w 2015 roku. Jej głównymi elementami są dwie gigantyczne estakady nad skrzyżowaniem ul. Wielickiej m.in. z Powstańców Wielkopolskich. W ramach całej, wartej ponad 250 mln zł inwestycji, przebudowane i zmodernizowane zostały również stacje na Krzemionkach oraz Zabłociu.

Łącznica kolejowa Zabłocie-Podgórze
Łącznica kolejowa Zabłocie-Podgórze Marcin Banasik

Dzięki łącznicy kolejowej czas przejazdu ze stolicy Małopolski m.in. do Skawiny oraz Zakopanego skrócił się o piętnaście minut. A wszystko dlatego, że pociągi jadące z Dworca Głównego PKP w Krakowie nie muszą już meldować się na stacji w Płaszowie, żeby zmienić tam kierunek jazdy, tylko po estakadach od Zabłocia jadą od razu w stronę Krzemionek, a następnie dalej do Skawiny.

Przed otwarciem estakady przejazd pociągu ze stacji Kraków Główny PKP w rejon stacji na Krzemionkach zajmował ponad 20 minut. Teraz to zaledwie 7 minut. - Nie ma w Krakowie innego środka transportu, który pozwala w takim czasie przejechać z centrum do Podgórza - podkreślał w czasie przejazdu technicznego nową estakadą w październiku 2017 r. Ireneusz Merchel, prezes PKP PLK.

A tak wygląda łącznica kolejowa od środka:

Łącznica kolejowa "od środka"

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Ostatnia droga Franciszka. Papież spoczął w ukochanej bazylice

Komentarze 2

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
Ta łącznica to jeden z elementów likwidacji dziedzictwa jeszcze rozbiorowego. Szkoda, że dopiero teraz się za to zabieramy.
k
krk
Widać, ze nie ma kto się wziąść za tych wandali ze sprejem w łapie- kamery co 50m, ochrona i łapać, wlepiać kary. Rodzice zabulą za koszty naprawy to gówniarze się nauczą a koszt najmu aktywnej ochrony momentalnie się zwróci!
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska