Budowa łącznicy między stacjami Kraków Zabłocie i Kraków Krzemionki (aktualnie Kraków Podgórze) rozpoczęła się jeszcze w 2015 roku. Jej głównymi elementami są dwie gigantyczne estakady nad skrzyżowaniem ul. Wielickiej m.in. z Powstańców Wielkopolskich. W ramach całej, wartej ponad 250 mln zł inwestycji, przebudowane i zmodernizowane zostały również stacje na Krzemionkach oraz Zabłociu.

Dzięki łącznicy kolejowej czas przejazdu ze stolicy Małopolski m.in. do Skawiny oraz Zakopanego skrócił się o piętnaście minut. A wszystko dlatego, że pociągi jadące z Dworca Głównego PKP w Krakowie nie muszą już meldować się na stacji w Płaszowie, żeby zmienić tam kierunek jazdy, tylko po estakadach od Zabłocia jadą od razu w stronę Krzemionek, a następnie dalej do Skawiny.
Przed otwarciem estakady przejazd pociągu ze stacji Kraków Główny PKP w rejon stacji na Krzemionkach zajmował ponad 20 minut. Teraz to zaledwie 7 minut. - Nie ma w Krakowie innego środka transportu, który pozwala w takim czasie przejechać z centrum do Podgórza - podkreślał w czasie przejazdu technicznego nową estakadą w październiku 2017 r. Ireneusz Merchel, prezes PKP PLK.
A tak wygląda łącznica kolejowa od środka:
Łącznica kolejowa "od środka"
- Te osoby nie dostaną ślubu kościelnego
- Tak wyglądał Kraków 1000 lat temu! Oto rekonstrukcja
- Tak oszukują nas sklepy spożywcze. TOP 10 nieczystych zagrań!
- Horoskop miesięczny na grudzień 2022 dla wszystkich znaków zodiaku
- Otwarto nowy prywatny akademik w Krakowie. Prawdziwy wypas dla studentów z kasą
- Budowa S7 na północy Małopolski. "Ekspresówka" widziana z góry robi wrażenie
