FLESZ - Najdłuższy tunel w Polsce gotowy

Trasa ma mieć swój początek od skrzyżowania ul. Lema i Meissnera do pętli w Mistrzejowicach. Przebudowane zostaną, w niektórych miejscach, chodniki oraz ścieżki rowerowe. Ważnym elementem będzie tunel na najbardziej newralgicznym odcinku. Pierwszy wariant zakłada, że tramwaj będzie rozpoczynał zjazd do tunelu przed rondem Młyńskim i tuż przed rondem Polsadu wjedzie w tunel - w tym przypadku podziemna trasa ma mieć 1,2 km długości. Drugi wariant (900 m) zakłada wjazd do tunelu za rondem Młyńskim. Podziemny przystanek ma się znajdować w rejonie ronda Polsadu.
Mieszkańcy mają wątpliwości i obawy co do przebiegu linii tramwajowej. Trwają w tej sprawie konsultacje. Mieszkańcy chcą wydłużenia podziemnego tunelu pod rondem Polsadu dalej przez ul. Dobrego Pasterza i Bohomolca. Obawiają się znacznego natężenia ruchu, korków oraz hałasu na ul. Brzechwy, Kwartowej, Aliny.
Linia tramwajowa ma powstać do 2024 r. Zobaczcie, jak wygląda teren pod budowę linii tramwajowej w chwili obecnej.