FLESZ - Na czym najbardziej zaczęliśmy oszczędzać?

W projekcie uchwały zaproponowano podniesienie ceny abonamentu typu K, mieszkańca z 10 do 20 zł, podyktowane ma być to waloryzacją stawek.
Zaproponowano również podniesienie cen za parkowanie w podstrefie A, B i C, z uwagi na duże problemy z dostępnością miejsc postojowych (zwłaszcza w sektorach B6 i B20 oraz C5 i C10). Miały to wykazać wyniki badań rotacji pojazdów prowadzone w listopadzie 2021 r. oraz w maju 2022 r.
opłata za kolejne godziny postoju według projektu (pierwsza i kolejne godziny postoju):
- podstrefa A – 7 zł
- podstrefa B – 6 zł
- podstrefa C – 5 zł
Dziś to:
- podstrefa A – 6 zł,
- podstrefa B – 5 zł,
- podstrefa C – 4 zł.
Opłata pobierana będzie:
- w podstrefie A – od poniedziałku do niedzieli, w godz. 10.00 – 20.00;
- w podstrefie B – od poniedziałku do soboty, w godz. 10.00 – 20.00;
- w podstrefie C – od poniedziałku do soboty, w godz. 10.00 – 20.00.
Ponadto, na podstawie wyników z analizy rotacji pojazdów w Obszarze Płatnego Parkowania przeprowadzonej w maju 2022 r., "zachodzi konieczność wprowadzenia opłaty za parkowanie w niedzielę dla podstrefy A. Badania wykazały m.in. że wskaźnik napełnienia powierzchni parkingowej w niedzielę stanowi powyżej 85%" - informują urzędnicy w uzasadnieniu uchwały.
Z uwagi na wypaczenie idei stojącej za udostępnieniem abonamentu typu „M” dla mikroprzedsiębiorców przez podmioty prowadzące działalność gospodarczą w lokalach udostępnianych na zasadach „co-workingu” (mikrobiur), brakiem możliwości weryfikacji faktycznego poziomu zatrudnienia oraz wysokości osiąganego przychodu z działalności, proponuje się likwidację wskazanego abonamentu.
Opłata w strefie nie będzie pobierana:
1 stycznia – Nowy Rok;
pierwszy dzień Wielkiej Nocy;
drugi dzień Wielkiej Nocy;
1 listopada – Wszystkich Świętych;
24 grudnia – Wigilia Bożego Narodzenia;
25 grudnia – pierwszy dzień Bożego Narodzenia;
26 grudnia – drugi dzień Bożego Narodzenia.
"Zmiany powinny zwiększyć dostępność miejsc parkingowych, podnieść konkurencyjność transportu zbiorowego, poprawić jakość przestrzeni i powietrza w Krakowie" - dodają urzędnicy.
Kolejnym zagadnieniem projektu uchwały jest rozszerzenie OPP, co ma wynikać z uchwał rad dzielnic, konsultacji społecznych oraz badań zajętości parkingowej, które były przeprowadzone w maju 2022 r. Na podstawie tych trzech elementów wprowadzono
w projekcie sektory: C23, C24, C31, C32 oraz C33.
W celu ograniczenia spraw prowadzonych na etapie postępowania przedegzekucyjnego, jak i zwiększenia ściągalności opłaty dodatkowej, wprowadza się zapis o zmniejszeniu wysokości wystawionej opłaty dodatkowej do 150 zł w przypadku uregulowania jej do 7 dni. Wysokość podstawowa opłaty dodatkowej wynosiłaby 250 zł.
"Ocenia się, że wprowadzone zmiany powinny przyczynić się do zwiększenia dochodów Gminy Miejskiej Kraków z tytułu pobierania opłat za postój pojazdów samochodowych na drodze publicznej w Obszarze Płatnego Parkowania. Istnieje jednak prawdopodobieństwo, że podwyższenie stawek za postój pojazdu w strefie może wpłynąć na zmniejszenie liczby
parkujących samochodów, co oznacza, że wzrost dochodów nie będzie wprost proporcjonalny do wzrostu stawek. Jednakże, ustawowym celem wprowadzenia odpłatności za korzystanie z dróg publicznych jest oddziaływanie na zachowania komunikacyjne użytkowników dróg, a nie efekt finansowy" - kwitują urzędnicy.
- Gdzie na szybki wypad z Krakowa? TOP 10 urokliwych miejsc z dala od zgiełku
- Wyjątkowe i bardzo tanie domy do remontu wystawione na sprzedaż w Małopolsce!
- Ogromne podwyżki płac w Krakowie i Małopolsce. Kto dostał najwięcej?
- Miss Małopolski 2022 wybrana! Koronę założyła Aleksandra Budnik z Nowego Sącza
- Wielkie wykopy. Totalna zmiana krajobrazu na północy Krakowa