https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Trwa budowa nowego węzła przesiadkowego [ZDJĘCIA]

Aneta Żurek
W Bronowicach trwa budowa nowego węzła przesiadkowego. Ma on połączyć stację kolejową z przystankiem autobusowym, a także parkingiem "parkuj i jedź" oraz parkingiem rowerowym. Dzięki inwestycji pasażerowie mają z łatwością przesiadać się na inne środki transportu. Zakończenie inwestycji planowane jest na przełom 2018 i 2019 roku.

Wartość inwestycji szacuje się na ponad 21 mln zł. Inwestycję prowadzi spółka PKP Polskie Linie Kolejowe. Stacja kolejowa będzie miała cztery perony, połączone przejściem podziemny, na którym skupiają się prowadzone obecnie prace (dlatego też mieszkańcy mogą nie widzieć zbyt wielu robotników na powierzchni, co może krakowian denerwować, bo w tym rejonie z powodu prac wprowadzono zawężenie ul. Armii Krajowej - utrudnień ma być jednak mniej już za kilka tygodni). Na nowe stacji pojawią się też windy.

Parkingi i terminal autobusowy ma natomiast wykonać miasto, ale zapewne dopiero wtedy gdy swoją cześć skończą kolejarze. Przystanek jest częścią większej inwestycji - modernizacji trasy kolejowej na linii Kraków-Katowice. Budowa węzła rozpoczęła się mimo kontrowersji jakie wzbudza. Zdaniem protestujących mieszkańców okolicy budowa parkingu doprowadzi do tego, że zakorkują się ulice w jego otoczeniu.

Uważają, że trzeba budować parkingi park&ride, ale na obrzeżach miasta, aby tam zatrzymywać auta osób dojeżdżających do Krakowa z sąsiednich gmin, a nie ściągać je do centrum Krakowa. Nie zgadzają się oni również na zniszczenie zieleni, jaka obecnie znajduje się w miejscu, w którym ma powstać węzeł przesiadkowy. Mieszkańcy uważają, że inwestycja nie została z nimi właściwe skonsultowana.

ZOBACZ KONIECZNIE:

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 10

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

D
Dominik
Czy już wiadomo do kiedy dokładnie będą utrudnienia (zwężenie) na Armii Krajowej? Bo do kiedy miały być to już chyba nieaktualne.
j
jaaaa
już teraz są korki a co będzie gdy włącza do ruchu kolejne autobusy z dworca i napędzą ludzi na parking swoimi wystrzałowymi tablicami "Weźże zaparkuj - ale nie powiemy Ci gdzie?"
m
mieszkaniec
Jak już zabiera się głos, to wypada wiedzieć cokolwiek na omawiany temat.
G
Gość
Węzeł komunikacyjny to północno-wschodnia część obecnego węzła. Dworzec autobusowy uporządkuję autobusy, z samochodu/pociągu do tramwaju/autobusu kilka kroków. Lepiej nie budować, bo nie i już.
f
fgg
Tylko czekałem, aż pojawi się jakiś głos protestu przeciwko tej inwestycji, oczywiście bez żadnej sensownej argumentacji. Naprawdę ciekawi mnie to, kto ma interes w tym aby miasto nie ruszyło tego terenu. Jakiś deweloper? Bo dziwne, że w tej sprawie jest aż tak liczna grupa krzykaczy, skoro ta inwestycja w żadnym stopniu nie zaszkodzi okolicznym mieszkańcom, a jedynie pomoże usuwając z okolicy auta osób przesiadających się na MPK.
M
Marcin
Dworzec to jest np. koło Pawiej ;) Tutaj będzie parking i kilka przystanków. Będzie po przeciwnej stronie wybiegu dla psów. Straszny malkontent z ciebie!
l
leelo
najpierw zbudowali wybieg dla psów żeby teraz po 5 latach go zniszczyć...dlaczego nikt z urzędników nie odpowiada za złe gospodarowanie pieniędzmi Miasta?...cichaczem bez uzgodnienia z mieszkańcami chcą wybudować dworzec w centrum osiedla, który już na oko laika wydaje się być nieprzemyślaną inwestycją bo bez dworca są korki i zastój, można powiedzieć że ul. Armii Krajowej to jeden wielki parking bo auta nie jadą tylko stoją...ale czego nie robi się dla efektywności inwestycji i wyborów samorządowych - robi się po prostu z ludzi idiotów...należałoby zrobić rewolucję w krakowskich urzędach, sprawdzić wydatkowanie pieniędzy w perspektywie 10-15 lat bo nieliczenie się z potrzebami mieszkańców jest niedopuszczalne, nie na tym polega zaufanie społeczne aby oszukiwać i zwodzić bez przeprowadzenia pożądnych konsultacji...ale co ja się dziwię, każdy kto słyszy o konsultacjach społecznych z miastem parska śmiechem...bo za każdym razem skandaliczne zachowanie urzędników powoduje konsternację i zażenowanie
B
Bib
Ano trwa i trwa ta budowa bez końca. Nic nowego. Lepiej by napisano czy ktoś ich pogania ? Przecież są opóźnienia.
M
Mariusz
Zwężenie jezdni z 5 pasów (2 od strony Olkusza, 2 od strony autostrady, 1 ulica boczna od strony nowego osiedla) do jednego, przez okres półtora roku, to normalne? Czy ktoś policzył ile kosztuje ten gigantyczny korek, wg rynkowych cen pracy? Czy np. kolejarze nie mogą zaczynać pracy o 9 rano, kończyć o 15, a potem zabrać sprzęt budowlany z drogi traktowanej jako parking? Kto wyraził na to zgodę jest po prostu bez wyobraźni i totalnie niekompetentny
o
olo
A mieszkańcy to nigdy na Rynku nie byli, że się za centrum uważają?
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska