Wartość inwestycji szacuje się na ponad 21 mln zł. Inwestycję prowadzi spółka PKP Polskie Linie Kolejowe. Stacja kolejowa będzie miała cztery perony, połączone przejściem podziemny, na którym skupiają się prowadzone obecnie prace (dlatego też mieszkańcy mogą nie widzieć zbyt wielu robotników na powierzchni, co może krakowian denerwować, bo w tym rejonie z powodu prac wprowadzono zawężenie ul. Armii Krajowej - utrudnień ma być jednak mniej już za kilka tygodni). Na nowe stacji pojawią się też windy.
Parkingi i terminal autobusowy ma natomiast wykonać miasto, ale zapewne dopiero wtedy gdy swoją cześć skończą kolejarze. Przystanek jest częścią większej inwestycji - modernizacji trasy kolejowej na linii Kraków-Katowice. Budowa węzła rozpoczęła się mimo kontrowersji jakie wzbudza. Zdaniem protestujących mieszkańców okolicy budowa parkingu doprowadzi do tego, że zakorkują się ulice w jego otoczeniu.
Uważają, że trzeba budować parkingi park&ride, ale na obrzeżach miasta, aby tam zatrzymywać auta osób dojeżdżających do Krakowa z sąsiednich gmin, a nie ściągać je do centrum Krakowa. Nie zgadzają się oni również na zniszczenie zieleni, jaka obecnie znajduje się w miejscu, w którym ma powstać węzeł przesiadkowy. Mieszkańcy uważają, że inwestycja nie została z nimi właściwe skonsultowana.
ZOBACZ KONIECZNIE:
