FLESZ - Czy firmy zaczną zwalniać pracowników?
- Obecna przepustowość na Igołomskiej jest podobna jak przed rozpoczęciem inwestycji. Wtedy również do dyspozycji kierowców był jeden pas w obu kierunkach. Nie można dopuścić ruchu w tym miejscu na dwóch jezdniach z uwagi na toczące się prace. Konieczny jest montaż sygnalizacji świetlnej oraz wdrożenie projektu organizacji ruchu - ten, który miał być wdrażany stracił ważność, wykonywane są nowe prognozy ruchu i analizy pod nowy projekt - wyjaśniają w Zarządzie Dróg Miasta Krakowa. - Dwa pasy ruchu do dyspozycji kierowców planowane są na koniec 2021 r. - dodają.
W ZDMK zaznaczają, że stan zaawansowania prac na ul. Igołomskiej osiągnął 83 proc. Chodzi o II etap robót – od ul. Giedroycia do skrzyżowania z ul. Brzeską. - Intensywne prace drogowe toczą się na odcinku od ul. Szymańskiego do skrzyżowania z ul. Brzeską. Część obiektów inżynierskich jest w fazie ukończenia. Na części trwają intensywne prace budowlane - informują w ZDMK.
Kraków. Budowa linii tramwajowej do Górki Narodowej: kolejne...
W pobliżu pętli autobusowej Pleszów wybudowany został most oraz przebudowany wiadukt kolejowy ArcellorMittal – prace na tych obiektach dobiegły końca. Na ukończeniu są roboty przy przepuście w rejonie ul. Sitowiny, Narcyza Wiatra, a także na węźle zlokalizowanym przy ul. Szymańskiego, Rusieckiej, którego zadaniem jest przeprowadzenie bezkolizyjnego ruchu ul. Igołomską nad łącznicą dróg lokalnych.
- Przebudowa wiaduktu kolejowego PKP w pobliżu skrzyżowania z ul. Czeczeńską ciągle napotyka trudności. Z uwagi na intensyfikację robót na sieci linii kolejowych, obiekt realizowany jest etapami, konieczne jest zapewnienia ciągłości ruchu kolejowego. Zakończył się pierwszy etap przebudowy i po jednym torze został dopuszczony ruch pociągów. Rozpoczął się drugi etap przebudowy (wschodnia część nowego wiaduktu), który potrwa do sierpnia przyszłego roku - informują w ZDMK.
Na odcinku pomiędzy ul. Czeczeńską, a ul. Waligórskiego budowany jest obiekt tunelowy o długości 318 m (w tym sam tunel o długości 47 m). Ukończone zostały prace przy budowie górnej płyty obiektu, na którym docelowo powstanie skrzyżowanie w formie ronda. Trwają prace przy wykonywaniu konstrukcji nawierzchni na płycie dennej.
Zadaniem tunelu będzie prowadzenie wyłącznie ruchu pojazdów poruszających się ul. Igołomską (dwie oddzielne jezdnie). Nad nim samym – na rondzie – będzie odbywał się głównie ruch lokalny. Pojawią się tu chodniki oraz drogi dla rowerów – ruch rowerowy w tym miejscu będzie się odbywał po stronie północnej obiektu, poprzez wydzielony na drogach serwisowanych pas dla rowerów (w kierunku od centrum Krakowa do Igołomi), a w przeciwnym kierunku rowerzyści będą włączać się do ruchu ogólnego. Zintensyfikowane zostały pracy przy budowanym wiadukcie w rejonie ul. Rzepakowej.
Na całym rozbudowywanym odcinku ul. Igołomskiej trwa też montaż ekranów akustycznych, których zadaniem jest zabezpieczenie okolicznych posesji przed nadmiernym hałasem oraz niezbędnego oświetlenia drogowego i sygnalizacji świetlnej.
Koszt robót budowlanych na ul. Igołomskiej to ok. 250 mln zł, a ich zakończenie planowane jest w marcu 2022 r. Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020.
- Rośliny antysmogowe - warto je mieć w swoim domu!
- Jak wyglądały mieszkania w PRL? Zobacz archiwalne zdjęcia
- Koronawirus w Polsce [DANE, MAPY, WYKRESY]
- Kinga Duda niczym Ivanka Trump. MEMY o córce prezydenta
- Spowiedź "Miśka". 10 szokujących fragmentów zeznań byłego lidera gangu kiboli Wisły
- Luksus po krakosku. TOP 15 najdroższych mieszkań
