https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Ważna droga na Woli Justowskiej do przebudowy. Są 3 warianty i konsultacje

Piotr Rąpalski
Wola Justowska ostatnio przechodziła poważny remont ulicy Królowej Jadwigii
Wola Justowska ostatnio przechodziła poważny remont ulicy Królowej Jadwigii PPG
Zarząd Dróg Miasta Krakowa ma w planach rozbudowę i przebudowę al. Modrzewiowej na odcinku od wjazdu do Krakowskiego Centrum Rehabilitacji do ul. Jeleniowej. Obecnie biuro projektowe opracowuje koncepcję inwestycji – przygotowane zostały trzy warianty. Do 11 października można zgłaszać swoje uwagi co do inwestycji.

Dokumentacja dostępna jest w miejskim serwisie Inwestycje w Krakowie. Można tam do 11 października zgłaszać uwagi do planowanej inwestycji za pomocą specjalnego formularza.

Opisy wariantów przebudowy Modrzewiowej

Wariant I

Wariant zakłada zwężenie jezdni do 6,5 m, uwzględniające możliwość dojazdu autobusu dla obsługi Jurajskiego Centrum Edukacji Przyrodniczej EkoMałopolska. Skorygowano geometrię zjazdu dla obsługi planowanego Centrum (możliwość nawracania dla autobusu o długości do 15 m). W rejonie ul. Jeleniowej skorygowano geometrię jezdni, aby była możliwość mijania się na łuku drogi śmieciarki z pojazdem dostawczym. Poszerzono wlot ul. Świerkowej do 5 m. Zaprojektowano również zatokę postojową dla autobusu (o szerokości 3 m) oraz zatokę dla pojazdów osobowych (o szer. 2,5 m na 11 miejsc postojowych, wyznaczono dodatkowo jedno miejsce dla osoby z niepełnosprawnością o szer. 3,6 m). Zaprojektowano obustronne chodniki o szerokości od 1,7 m do 2,5 m (nawierzchnia z kostki brukowej betonowej bezfazowej typu Behaton). Zaprojektowano krawężniki kamienne 20/30 cm wraz ze ściekiem przykrawężnikowym z dwóch rzędów kostki brukowej betonowej typu Holland. Przewidziano przebudowę zjazdów do przylegającej zabudowy (nawierzchnia z kostki brukowej betonowej bezfazowej typu Behaton). W ciągu chodników, na odcinkach przekraczających 6 proc. spadku podłużnego, zaprojektowano barierki.

Wariant II

Wariant ten, poza rozwiązaniami zaproponowanymi w wariancie I, zakłada dodatkowy element uspokojenia ruchu na ul. Jeleniowej w postaci wyniesionego i doświetlonego przejścia dla pieszych.

Wariant III

Wariant ten zakłada dodatkowo wykonanie pasa postojowego, ograniczonego prefabrykowanymi elementami, demontowanymi w razie konieczności zapewnienia przejezdności dla pojazdów komunikacji miejskiej.

Jeśli w budżecie miasta Krakowa zarezerwowane zostaną odpowiednie środki finansowe, możliwe będą kolejne prace. W dalszym etapie opracowana zostanie dokumentacja projektowa, a na jej bazie wykonane zostaną prace w terenie.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Ostatnia droga Franciszka. Papież spoczął w ukochanej bazylice

Komentarze 1

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

Z
Zbigniew Rusek
6,5 metra to absolutne minimum. Lepiej, by było 7 metrów, by autobusy swobodnie się ze sobą mijały. Jak przewiduje się autobus, to nie można dawać żadnych wyniesionych zebr (te wyniesienia najbardizej są dotkliwe dla autobusów).
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska