FLESZ - Czym jest Fundusz Odbudowy i Krajowy Plan Odbudowy?
Planowana od lat Trasa Ciepłownicza to element III obwodnicy Krakowa na odcinku pomiędzy rondem Dywizjonu 308 (Nowa Huta) a ulicą Lipską (Podgórze). Pierwszym istotniejszym krokiem na drodze do realizacji zadania ma być wielobranżowa i wielowariantowa koncepcja przebiegu tej inwestycji.
– Zadaniem wykonawcy będzie przedstawienie minimum czterech wariantów przebiegu Trasy Ciepłowniczej wraz z linią tramwajową na długości ok. 4 km i budową skrzyżowań (lub węzłów) drogowych, estakad oraz przeprawy pod rzeką lub nad rzeką Wisłą. W ramach inwestycji przewidziana ma być budowa i przebudowa chodników oraz ścieżek rowerowych – informuje Łukasz Szewczyk, dyrektor ZIM w Krakowie. Z czterech propozycji urzędnicy wybiorą wariant "optymalny zarówno pod względem finansowym, jak i rozwoju systemu transportu publicznego, indywidualnego i rowerowego".
Kraków z wizualizacji. Tak mogłoby wyglądać miasto, gdyby wy...
W koncepcji oszacowany będzie koszt realizacji zadania. Dla wybranego wariantu inwestycji ma zostać uzyskana decyzja środowiska. Termin składania ofert mija 8 czerwca br.
Zgodnie z planem, opracowanie koncepcji wraz z decyzją środowiskową ma być gotowe w 25 miesięcy od daty podpisania umowy z wyłonioną w przetargu firmą projektową. W kolejnych latach, po zabezpieczeniu środków finansowych na realizację tego zadania, ma zostać zlecone przygotowanie dokumentacji projektowej i uzyskanie decyzji ZRID, a następnie wykonanie robót budowlanych.
W tym roku ZIM będzie też chciał ogłosić przetarg na opracowanie koncepcji przebiegu Trasy Nowobagrowej. W tym przypadku zaplanowana ma zostać również linia tramwajowa. Trasa Nowobagrowa to element III obwodnicy drogowej po wschodniej stronie miasta na odcinku od ul. Lipskiej do skrzyżowania ulic Nowosądecka/Wielicka/Kamieńskiego. Wybudowana linia tramwajowa ma połączyć się z tą na Trasie Ciepłowniczej.
Prace koncepcyjne nad obiema trasami mogą pochłonąć kilka milionów złotych. Do realizacji jednak daleka droga. Przypomnijmy też, że miasto właśnie buduje Trasę Łagiewnicką, na którą zaciągnęło wysokie pożyczki. A przed nami jeszcze budowa Trasy Pychowickiej i Trasy Zwierzynieckiej. To również elementy III obwodnicy Krakowa.
- Krakowskie absurdy budowlane. Deweloper płakał, jak to wymyślał
- Najdroższe psy. Oto rasy, za które trzeba zapłacić najwięcej
- Drewniane domki do kupienia w Małopolsce do 200 tys.
- Miss Małopolski. One walczą o sławę i koronę miss!
- Centrum Krakowa czeka rewolucja. Planują ulice, ogrody i park kolejowy z rowerostradą
- Termy z basenem na stadionie Wisły są już gotowe. Byliśmy w środku
