"Nigdy nie planowano utylizować dobrych ławek czy koszy"
- Materiał z rozbiórki, w tym mała architektura, która jest demontowana (ławki, kosze) należą w całości do partnera prywatnego – zgodnie z zapisami umowy. Zarząd Dróg Miasta Krakowa zwrócił się do niego z prośbą o wskazanie sposobu zagospodarowania tego materiału oraz ewentualne podjęcie współpracy z Zarządem Zieleni Miejskiej (ZZM), celem jego ponownego wykorzystania - informuje krakowski magistrat.
Partner prywatny wyraził chęć współpracy z inspektorami ZZM. Pracownicy miejskiej jednostki biorą czynny udział przy demontażu małej architektury. Elementy, które otrzymują ich pozytywną ocenę, pod względem stanu technicznego są przekazywane do wykorzystania przez ZZM. Pojawią się w innych częściach miasta, każda dobra ławka znajdzie nowe miejsce.
Minął już ponad miesiąc od rozpoczęcia prac
W przeciągu miesiąca od rozpoczęcia budowy nowej linii tramwajowej do Mistrzejowic prace skoncentrowane były na przygotowaniu terenu pod przebudowę infrastruktury podziemnej oraz miejsca pod budowę przyszłego torowiska. W tym samym czasie odbyły się również głośne protesty mieszkańców i aktywistów wobec wycinki drzew pod budowę tej inwestycji.
- Naszym pierwszym zadaniem było odpowiednio przygotować teren, dlatego prace zaczęliśmy od usuwania elementów kolidujących. Wiązało się to z wyburzeniem kilku lokali użytkowych oraz wycinką drzew. Rozpoczęliśmy także prace nad przebudową sieci wodociągowej na południowo-wschodniej stronie ronda Polsadu oraz rozebraliśmy wał ziemny przy ul. Krzesławickiej – mówił Krzysztof Dziobek, dyrektor kontraktu z firmy Gülermak i dodał: - Wielkimi krokami zbliżamy się do robót zasadniczych, dlatego rozpoczęliśmy także proces inwentaryzacji budynków w bliskim sąsiedztwie inwestycji.
Tramwaj do Mistrzejowic z tunelem i rozbudowaną pętlą
Przypomnijmy, że nowa, ok. 4,5-kilometrowa linia Krakowskiego Szybkiego Tramwaju połączy Mistrzejowice ze skrzyżowaniem ulic Lema – Meissnera. To pierwsza w Polsce tak duża inwestycja transportowa realizowana w formule partnerstwa publiczno-prywatnego (PPP). Obejmuje budowę 10 par przystanków, w tym dwóch dwupoziomowych węzłów przesiadkowych przy rondzie Młyńskim i rondzie Polsadu.
Projekt przewiduje m.in. budowę tunelu w rejonie ronda Polsadu, rozbudowę pętli tramwajowej „Mistrzejowice” oraz infrastruktury towarzyszącej. Partnerem Prywatnym przedsięwzięcia jest PPP Solutions Polska Sp. z o.o. (lider konsorcjum), a generalnym wykonawcą – Gülermak sp. z o.o. Z ramienia miasta za projekt odpowiada Zarząd Dróg Miasta Krakowa. Zakończenie inwestycji planowane jest na koniec 2025 r.
- Morskie Oko i Rysy w godzinach szczytu. Oto najlepsze memy o turystach w Tatrach!
- Wędkarstwo to nie hobby, to styl życia! Najlepsze memy o wędkarzach
- Romantyczna Małopolska na rocznicę. W tych miejscach serce może zabić mocniej
- Atrakcyjne nowe kąpielisko pod Krakowem. Woda, molo, plaże ZDJĘCIA
- Miasta rozwodników w Małopolsce. Tu małżeństwa rozpadają się najczęściej
- Tak mieszkają Iwona i Gerard z "Sanatorium miłości". Oto dom słynnej pary seniorów
"Czternastki" będą wyższe, Kaczyński zdradził szczegóły
