Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Zalana Trasa Łagiewnicka zamieniła się w Wisłę 2.0

Piotr Rąpalski
Piotr Rąpalski
Korytarz, w którym budowana jest Trasa Łagiewnicka, po czwartkowych ulewach został totalnie zalany wodą z rzeki Wilgi. W piątek, 6 sierpnia wyglądało to tak, jakby w Krakowie powstała nowa rzeka, druga Wisła, z wyprofilowanym korytem. Będzie sporo roboty z usuwaniem wody i strat.

FLESZ - Polacy wrócili do fast foodów

od 16 lat

- Wilga zalała część placu budowy Trasy Łagiewnickiej. Po zakończeniu budowy wał tej rzeki będzie wyższy więc ryzyko zalania gotowej trasy będzie niskie. W najbliższych dniach Spółka Trasa Łagiewnicka i wykonawca inwestycji będą szacowali jak wpłynie to na realizację zadania - podaje Michał Pyclik, rzecznik Zarządu Dróg Miasta Krakowa w imieniu spółki Trasa Łagiewnicka.

Zapytaliśmy spółkę Trasa Łagiewnicka oraz Zarząd Dróg Miasta Krakowa dlaczego plac budowy nie został odpowiednio zabezpieczony przed naporem wody, szczególnie po doświadczeniach sprzed kilku tygodni, z rejonu Górki Narodowej. Tam po opadach plac budowy również zamienił się w rzekę i to z wodospadami.

Spółka informuje, że ostatnio w ramach inwestycji wybudowano nowe koryto Wilgi, pojawiła się też nowa kanalizacja w pobliżu. - Przez ostatnie kilka ulew nowe koryto utrzymało wodę w ryzach, teraz jednak dopadało dużo więcej - tak tłumaczy się Trasa Łagiewnicka. Informuje, że przy sprzyjającej pogodzie osuszanie może potrwać tydzień, wtedy znane będą ewentualne straty. Możliwe, że wały Wilgi zostaną jeszcze dodatkowo podwyższone.

Przypomnijmy, że Trasa Łagiewnicka, o długości 3,5 km, powstaje na odcinku od ul. Grota-Roweckiego do skrzyżowania ulic Witosa, Halszki i Beskidzkiej.

Oprócz tuneli między sanktuariami w ramach zadania mają też powstać podziemne przejazdy dla aut: pod skrzyżowaniem ul. Turowicza i ul. Herberta (ok. 200 m), pod ul. Zakopiańską (ok. 60 m), od rejonu ul. Ludwisarzy do planowanego węzła z ul. 8 Pułku Ułanów i Nowoobozową (ponad 500 m), pod węzłem Trasy Łagiewnickiej i planowanej ul. 8 Pułku Ułanów (ok. 22 m), pod ul. Rostworowskiego, ul. Kobierzyńską i ul. Ruczaj (ok. 350 m; ziemia z tego tunelu zostanie wydobyta w momencie, w którym rozpocznie się budowa kolejnego odcinka III obwodnicy w tej części miasta – Trasy Pychowickiej).

W ramach inwestycji w rejonie Ruczaju budowana jest też m.in. kładka pieszo-rowerowa nad Trasą Łagiewnicką. Obiekt połączy ulice Ruczaj i Pszczelną.

Koszt Trasy Łagiewnickiej to 803,5 mln zł, a ze spłatą kredytu - ok. 1,2 mld zł. Inwestycja miała się zakończyć do końca 2021 r., ale wykonawca złożył wniosek, by termin ten został wydłużony o trzy miesiące (do końca marca 2022 r.) z powodu pandemii - podczas trzeciej fali wielu pracowników przebywało na zwolnieniach lekarskich oraz kwarantannie i czasowo nie można było wykonywać części robót.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska