https://gazetakrakowska.pl
reklama
Pasek artykułowy - wybory

Kraków. Znów długie kolejki po bilety MPK. Rada urzędników?

Piotr Rąpalski
Kraków. Ul. Podwale. Kolejka.
Kraków. Ul. Podwale. Kolejka. Adam Wojnar
Ulica Podwale znów była świadkiem kolejki rodem z PRL. Nie stojącej za papierem toaletowym czy schabem bez kości, ale za biletami na komunikację miejską w Krakowie. W pandemii ludzie nie powinni się tak tłoczy, ale się tłoczą, bo ograniczono liczbę punktów sprzedaży biletów - z powodu pandemii. Błędne koło. Według urzędników rozwiązaniem jest innych sposób na zakup biletów, do którego zachęcają.

FLESZ - Paszporty szczepień w UE już w czerwcu?

Urzędnicy na kolejki mają tę samą radę, co zawsze: "W związku z ograniczeniami w funkcjonowaniu Punktów Sprzedaży Biletów, MPK apeluje do pasażerów komunikacji miejskiej w Krakowie, by korzystali z możliwości zakupu biletu przez internet lub w automatach biletowych. Priorytetem jest bezpieczeństwo pasażerów, dlatego ważne jest ograniczenie bezpośrednich wizyt i kontaktów w Punktach Sprzedaży Biletów"

MPK zadecydowało o pozostawieniu otwartego jednego PSB przy ul. Podwale 3/5, bo to punkt zlokalizowany w centrum miasta, o największej powierzchni, w którym można zachować odpowiedni dystans.

W poniedziałek, 12 kwietnia, ponad 50 proc. osób stojących w kolejce do Punktu Sprzedaży Biletów przy ul. Podwale 3/5 przyszło tam, aby nabyć bilet, który mogliby łatwo i bez kolejki kupić np. w jednym z ponad 160 automatów KKM - zaznaczają urzędnicy.

"Przypominamy, że MPK SA pozostawiło otwarty jeden Punkt Sprzedaży Biletów przy ul. Podwale 3/5 wyłącznie z myślą o osobach, których sprawy nie mogą zostać zrealizowane przez Internet - dotyczy to m.in. osób wnioskujących o wydanie lub przedłużenie uprawnień Karty Krakowskiej z tytułu płacenia podatków w Krakowie oraz osób kupujących bilety specjalne (np. osoby bezrobotne). W związku z ciągle obserwowaną bardzo wysoką liczbą zarażeń SARS-CoV-2 apelujemy, aby pozostałe osoby zrezygnowały z wizyty w PSB przy ul. Podwale 3/5.
Przypominamy, że:

Zwroty biletów okresowych zapisanych na nośnikach mobilnych można wykonać samodzielnie – aplikacje są wyposażone w taką funkcjonalność (w przypadku posiadania pytań o mKKM prosimy o kontakt z infolinią - 12 19 150, w przypadku pytań o mKK prosimy o kontakt z infolinią - 12 254 14 00).

Osoby posiadające bilety okresowe zapisane na nośniku plastikowym mogą zwrócić bilet wysyłając kartę plastikową drogą pocztową (rekomendujemy list polecony) na adres: MPK SA w Krakowie, ul. J. Brożka 3, 30-347 Kraków

Ważne, aby pamiętać o jednoczesnym wysłaniu informacji o numerze rachunku bankowego, na który mają zostać przelane pieniądze i adresu, na który ma zostać odesłana karta.

  • wnioski o wydanie uprawnień Karty Krakowskiej można wypełnić przez Internet - na stronie www.kk.krakow.pl
  • osoby, które potrzebują uzyskać fakturę za zakupiony bilet mogą to zrobić przez internet – wystarczy wysłać taki wniosek na adres [email protected]
  • przypominamy, że na wymianę biletów papierowych z nieaktualnej taryfy na nowe bilety jest jeszcze bardzo dużo czasu – można to zrobić do końca lipca 2021 roku.
  • bilety okresowe można kupić za pośrednictwem stron internetowych: m.kkm.krakow.pl oraz ebilet.kkm.krakow.pl

W sprawach związanymi z biletami prosimy o kontakt telefoniczny lub mailowy:

  • Infolinia MPK SA w Krakowie – 12 19 150
  • Infolinia Karty Krakowskiej – 12 254 14 00 – czynna od poniedziałku do piątku od 8.00 do 20.00
  • Reklamacje – [email protected]
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Okiem Kielara odc. 14

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska