https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Mieszkańcy Bukowna przyszli wspólnie otwierać nowy wiadukt. Wielka i radosna feta

Otwarcie wiaduktu. Przyszło bardzo dużo ludzi. Były też baloniki
Otwarcie wiaduktu. Przyszło bardzo dużo ludzi. Były też baloniki Tadeusz Żurek
Najprawdopodobniej najbardziej wyczekiwana inwestycja w Bukownie została ukończona. Mieszkańcy miasta tłumnie przyszli na otwarcie wiaduktu, które zmieniło się w radosną fetę. Kierowcy mogą już korzystać z przeprawy, która łączy dwie jeszcze do niedawna rozdzielone torami kolejowymi części miasta. To największe przedsięwzięcie w historii Bukowna. Kosztowało ono około 46,3 miliona złotych.

Wiadukt w Bukownie otwarty. To największa inwestycja w historii miasta

Na otwarcie wiaduktu przyszło wielu mieszkańców miasta. Spotkali się na "górze". Tam puszczono baloniki i tym sposobem oznajmiono, że wiadukt jest otwarty.

Jako pierwsze przez nową przeprawę przejechały zabytkowe samochody, m.in. maluchy i duże fiaty oraz motocykle.

- Było super! Tak właśnie powinno otwierać się drogi a nie z sztuczną pompą i przecinaniem wstęg - mówi pani Katarzyna, mieszkanka miasta. - Długo czekaliśmy na połączenie tych dwóch stron Bukowna.

Kierowcy mogą już korzystać z nowego wiaduktu nad torami kolejowymi w Bukownie. Inwestycja warta około 46,3 miliona złotych była największym zadaniem zrealizowanym przez lokalny samorząd.

Nowa konstrukcja, która połączyła ulice 1 Maja i Kolejową robi spore wrażenie. Jest to bowiem najwyższy obiekt w mieście. Ma on 115 metrów długości i jednopasmową drogę o szerokości siedem metrów.

Przedsięwzięcie obejmowało również budowę dworca autobusowego oraz parkingu, który może pomieścić 40 samochodów. Dodatkowo przebudowany został układ drogowy przy ulicach Niepodległości, Kolejowej i Pocztowej.

Na wiadukt czekały całe pokolenia mieszkańców Bukowna

Tory kolejowe przebiegające przez Bukowno dzielą je na dwie części. Aby przejechać samochodem między nimi, trzeba było kierować się na przejazdy kolejowe na skrajach miasta: przy Leśnej lub Puza. Te dwa miejsca dzieli około czterokilometrowy odcinek drogi. Kierowcy chcący przedostać się na drugą stronę miasta często zmuszeni byli do czekania na przejazdach. Rozwiązaniem tego problemu było właśnie postawienie wiaduktu, o którym mówiło się od lat 70-tych ubiegłego wieku.

Niestety przeszkodą do wybudowania nowego połączenia były koszty. Szacowana kwota realizacji takiej inwestycji wynosiła 47 milionów złotych. Sytuacja zmieniła się w 2022 roku, gdy miasto pozyskało środki zewnętrzne na budowę wiaduktu. Samorząd otrzymał wtedy prawie 22,5 miliona złotych z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg. Później miasto otrzymało także prawie 11 milionów z drugiej edycji Programu Inwestycji Strategicznych „Polski Ład”.

Pierwsze prace rozpoczęte zostały w styczniu 2023 roku. Początkowo termin ich zakończenia przypadał na koniec ubiegłego roku. Niestety podczas robót napotkano na trudności w postaci podziemnych pustek przy ulicy Niepodległości. Po konsultacjach z ekspertami postanowiono wykonać dodatkowe prace zabezpieczające, które wymogły przeniesienie terminu otwarcia na maj tego roku.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska