Uchwała krajobrazowa częściowo oczyściła Kraków z wielkich i szpecących miasto reklam. Przykładem niech będzie rejon ronda Matecznego, gdzie zniknęło ponad 40 tablic reklamowych. Dokument obowiązuje od 1 lipca 2020 roku.
Uchwała nie jest jednak idealna, a jej przepisy miejscy urzędnicy interpretują na różne sposoby. Przykładem są podświetlane reklamy. Najpierw uznano, że zgodnie z uchwałą krajobrazową mogą być montowane na ślepych ścianach budynków, ale urzędnicy przeanalizowali przepisy raz jeszcze i… zmienili zdanie.
Część radnych miejskich uważa, że zapisy dotyczące backlightów trzeba jak najszybciej uprościć, aby nikt nie miał wątpliwości, w jaki sposób je interpretować. Tymczasem mieszkańcy narzekają, że podświetlane reklamy są mocno uciążliwe. I że jest ich coraz więcej...
Obszerniej o sprawie pisaliśmy w poniższym materiale:
- To oni tworzyli niezwykły koloryt krakowskich ulic i placów. Pamiętacie ich?
- TAK Kraków wyglądał jeszcze 15 lat temu. To rok 2007. Aż trudno uwierzyć!
- Horoskop na wrzesień 2022 dla wszystkich znaków zodiaku
- Niezwykła wieś z Małopolski znów jest gwiazdą internetu
- Zalane wioski pod Krakowem, drogami płynęły rzeki
