https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Na dniach ma się odbyć pierwszy przejazd tramwajową trasą do Górki Narodowej. Tymczasem my zapraszamy na pierwszy lot

Marcin Banasik
Wideo
od 16 lat
Już w tym tygodniu odbędzie się pierwszy przejazd tramwajowy trasą do Górki Narodowej. Jeżeli wszystko pójdzie dobrze, to już na początku września, zgodnie z obietnicą władz miasta mieszkańcy Krakowa będą mogli z niej korzystać. My już dziś postanowiliśmy sprawdzić trasę z perspektywy lotu ptaka. Zobaczcie film z lotu nad linią tramwajową!

Na ostatniej prostej

Powoli dobiega końca jedna z najbardziej wyczekiwanych przez mieszkańców miasta inwestycja komunikacyjna. Budowa linii tramwajowej do Górki Narodowej to największa i najważniejsza inwestycji infrastrukturalnych w północnej części Krakowa.

Mieszkańcy północnej części Krakowa już niedługo będą mogli na dobre zapomnieć o zatłoczonych autobusach i ogromnych korkach. Wszystko za sprawą nowej linii tramwajowej do Górki Narodowej, która niebawem ma zostać sfinalizowana. Najpierw jednak poważny test, czyli pierwszy przejazd tramwaju, które odbędzie się już w najbliższy poniedziałek - 28 sierpnia br. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, tramwaje powinny rozpocząć regularne kursowanie już na początku września br. czyli wraz z rozpoczęciem nowego roku szkolnego - tak jak obiecywali urzędnicy.

Tramwaj na razie nie dojedzie do pętli

Jak informuje Jan Machowski, rzecznik prasowy Zarządu Inwestycji Miejskich w Krakowie, przez kilka pierwszych tygodni, regularna komunikacja nie będą dojeżdżała do samej pętli na Górce Narodowej, ale będzie się zatrzymywała jeden przystanek wcześniej. Jeszcze przez kilka tygodni pętla będzie placem budowy. Najprawdopodobniej na przełomie października i listopada będzie można już korzystać zarówno z pętli jak również dwupoziomowego parkingu park&ride na ok. 470 pojazdów z terminalem autobusowym.

5 kilometrów nowej trasy

Nowa trasa tramwajowa licząca 5 kilometrów rozpoczyna się przy pętli Krowodrza Górka, u zbiegu ul. Bratysławskiej, dr. Twardego i Wybickiego. Następnie linię poprowadzono w kierunku północnym do ul. Pachońskiego, gdzie tramwaj skręci w prawo, w kierunku wschodnim i pojedzie wzdłuż ulic Pachońskiego i Siewnej.

W rejonie ul. Bociana projektowana trasa tramwajowa skręca na północ w kierunku ulic Kuźnicy Kołłątajowskiej i Banacha, aż do pętli autobusowo-tramwajowej z nowoczesnym dworcem. Bezpośrednio przy końcówce linii tramwajowej zlokalizowany będzie wielopoziomowy parking P+R wraz ze stanowiskami postojowymi przystosowanymi do ładowania pojazdów elektrycznych.

Dostęp do telefonu zaufania będzie utrudniony

Komentarze 2

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

A
Andrzej
28 sierpnia, 12:58, Karol:

Minęły trzy dni i mamy 20 newsa o przejeździe technicznym tramwaju po nowej trasie. Zmienia się tylko autor tych rewelacji. Jutro będzie pewnie relacja z przejazdu.he,he

GK napisała: "Nowa trasa tramwajowa licząca 5 kilometrów rozpoczyna się przy pętli Krowodrza Górka, u zbiegu ul. Bratysławskiej, dr. Twardego i Wybickiego" - Redaktorze Banasik, pan pewnie nowy mieszkaniec Krakowa, wiec poinformuję, że pętla Krowodrza Górka znajduje się u zbiegu ul. F.Nila i Krowoderskich Zuchów. Nie wiem kogo konkretnie redaktor ma na myśli pisząc ogólnikowo o mieszkańcach północnej części Krakowa, ale ci z os. Krowodrza Górka wcale nie są w euforii. Pierwsze to co nas wkurza to bezmyślna przebudowa pętli i likwidacja peronów, po drugie, generowanie jeszcze większego ruchu osiedlowego pojazdów niż był. Przewiduję, że we wrześniu rozpocznie się armagedon kiedy gmina Zielonki autostradą będzie wjeżdżać do miasta omijając światła skrzyżowań na Opolskiej. Usytuowanie parkingu samochodowego przy Fieldorfa Nila, to pomysł jakiegoś ignoranta zza biurka. Poza tym najbardziej wkurzające jest to, że przedstawiano ludziom przed rozpoczęciem przebudowy wizualizację która ni jak się ma do tego co zrobiono, bo nowa droga od ul. Opolskiej miała biec do zbiegu ulic Bratysławskiej, Wybickiego,dr. Twardego, tak aby nie zakorkować os. Krowodrza Górka. Pewnie zaprotestowali mieszkańcy apartamentowców przy Kluczborskiej, ale oni zanim kupili tam mieszkania wiedzieli o tym , że tam będzie przebiegać droga, więc nie powinni mieć prawa głosu.

Autora artykułu trzeba pochwalić za filmik z lotem nad całą nowo wybudowaną linią tramwajową.

Tak może poza tematem, ale uważam, że przystanek autobusowy przy Łokietka 02 powinien mieć kategorię ' na żądanie'.

Faktycznie. Dzień w dzień to samo piszą, praktycznie słowo w słowo.

K
Karol
Minęły trzy dni i mamy 20 newsa o przejeździe technicznym tramwaju po nowej trasie. Zmienia się tylko autor tych rewelacji. Jutro będzie pewnie relacja z przejazdu.he,he

GK napisała: "Nowa trasa tramwajowa licząca 5 kilometrów rozpoczyna się przy pętli Krowodrza Górka, u zbiegu ul. Bratysławskiej, dr. Twardego i Wybickiego" - Redaktorze Banasik, pan pewnie nowy mieszkaniec Krakowa, wiec poinformuję, że pętla Krowodrza Górka znajduje się u zbiegu ul. F.Nila i Krowoderskich Zuchów. Nie wiem kogo konkretnie redaktor ma na myśli pisząc ogólnikowo o mieszkańcach północnej części Krakowa, ale ci z os. Krowodrza Górka wcale nie są w euforii. Pierwsze to co nas wkurza to bezmyślna przebudowa pętli i likwidacja peronów, po drugie, generowanie jeszcze większego ruchu osiedlowego pojazdów niż był. Przewiduję, że we wrześniu rozpocznie się armagedon kiedy gmina Zielonki autostradą będzie wjeżdżać do miasta omijając światła skrzyżowań na Opolskiej. Usytuowanie parkingu samochodowego przy Fieldorfa Nila, to pomysł jakiegoś ignoranta zza biurka. Poza tym najbardziej wkurzające jest to, że przedstawiano ludziom przed rozpoczęciem przebudowy wizualizację która ni jak się ma do tego co zrobiono, bo nowa droga od ul. Opolskiej miała biec do zbiegu ulic Bratysławskiej, Wybickiego,dr. Twardego, tak aby nie zakorkować os. Krowodrza Górka. Pewnie zaprotestowali mieszkańcy apartamentowców przy Kluczborskiej, ale oni zanim kupili tam mieszkania wiedzieli o tym , że tam będzie przebiegać droga, więc nie powinni mieć prawa głosu.

Autora artykułu trzeba pochwalić za filmik z lotem nad całą nowo wybudowaną linią tramwajową.

Tak może poza tematem, ale uważam, że przystanek autobusowy przy Łokietka 02 powinien mieć kategorię ' na żądanie'.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska