Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Na kamiennych tondach wiaduktu kolejowego przy ul. Grzegórzeckiej pojawi się napis - Galizische Carl Ludwig-Bahn

Aleksandra Łabędź
Aleksandra Łabędź
Na wiadukcie kolejowym po stronie ulicy Dietla odtwarzana jest kamienna ściana i już widać jej pierwsze elementy.
Na wiadukcie kolejowym po stronie ulicy Dietla odtwarzana jest kamienna ściana i już widać jej pierwsze elementy. Kraków po kolei
Wielka inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych cały czas postępuje. Już widać pierwsze elementy kamiennej ściany, odtwarzanej na wiadukcie kolejowym po stronie ul. Dietla. Niedługo na kamiennych tondach wiaduktu przy ul. Grzegórzeckiej pojawi się napis Galizische Carl Ludwig-Bahn - Kolej galicyjska im. Karola Ludwika. Wszystkie prace wykonywane są w ramach inwestycji pn. „Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej” wycenionej na łączną kwotę ponad 1,2 mld zł.

Galizische Carl Ludwig-Bahn

Na kamiennych tondach wiaduktu kolejowego przy ul. Grzegórzeckiej pojawi się napis - GCLB (Galizische Carl Ludwig-Bahn), czyli Kolej galicyjska im. Karola Ludwika. Tym samym skrót historycznej nazwy linii kolejowej, na potrzeby której wybudowano ten obiekt, wróci na swoje miejsce.

Pojawia się kamienna ściana

Na wiadukcie kolejowym po stronie ulicy Dietla odtwarzana jest kamienna ściana i już widać jej pierwsze elementy. Prace są nadzorowane przez służby konserwatorskie, a wykonawcy układają kamienie w oparciu o szczegółowe zdjęcia pierwotnej wersji budowli. Finalny efekt będzie można podziwiać jesienią.

Inwestycja warta ponda 1,2 mld złotych

Roboty w ramach inwestycji pn. „Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej” obejmują m. in. przebudowę wiaduktu nad ul. Grzegórzecką, tak aby docelowo mogły się na nim pomieścić 4 tory.

Przypominamy, że kontrakt został wyceniony na przeszło 1,2 mld zł i jest współfinansowany przez Unię Europejską.

W Krakowie oprócz dodatkowej pary torów w trasie kolejowej przecinającej centrum miasta powstały także nowe obiekty. Wśród nich wybudowano m. in. estakady kolejowe (zastąpiły nasyp) między ulicami Kopernika i Miodową, a nad Wisłą powstały trzy mosty kolejowe. Obecnie trwają prace związane z ukończeniem trzeciego z mostów, obok którego powstaje też kładka pieszo-rowerowa.

W ramach gigantycznej kolejowej inwestycji wybudowano również dwa przystanki kolejowe - Kraków Złocień i Kraków Grzegórzki.

Projekt realizowany przez PKP PLK zakładał modernizację istniejących przystanków i stacji: Kraków Łobzów, Kraków Zabłocie, Kraków Płaszów, Kraków Prokocim, Kraków Bieżanów, Kokotów i Węgrzce Wielkie. Tam prace objęły m.in. remonty peronów, zwiększenie dostępność dla wszystkich podróżnych, również osób o ograniczonej możliwości poruszania się.

Wpływ AI na rynek pracy

od 16 lat

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska