https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Nowe prace na linii Kraków Główny - Oświęcim przez Skawinę. To kolejne etapy wielkiej inwestycji. Pociągi będą mogły jeździć szybciej

Bogusław Kwiecień
Połączenia pasażerskie na linii z Oświęcimia do Krakowa przez Skawinę cieszą się coraz większym zainteresowaniem podróżujących
Połączenia pasażerskie na linii z Oświęcimia do Krakowa przez Skawinę cieszą się coraz większym zainteresowaniem podróżujących Archiwum Gazety Krakowskiej / Bogusław Kwiecień
Na linii Kraków Główny - Oświęcim przez Skawinę trwają kolejne prace. Inwestycje związane z jej dużą modernizacją. Tylko w ciągu ostatnich pięciu lat ich wartość wyniosła blisko 400 mln zł. W efekcie szybciej będą jeździć pociągów, a tym samym skróci się czas podróży.

Kliknij w przycisk "zobacz galerię" i przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE

Nowy etap prac na linii 94 z Krakowa do Oświęcimia

Z początkiem września PKP Polskie Linie Kolejowe rozpoczęły nowe prace na linii 94 z Krakowa do Oświęcimia. Są prowadzone na różnych częściach trasy.

W związku z prowadzonymi pracami czas przejazdu części pociągów z Oświęcimia do Krakowa wydłuża się nawet o kilkanaście minut
W związku z prowadzonymi pracami czas przejazdu części pociągów z Oświęcimia do Krakowa wydłuża się nawet o kilkanaście minut Archiwum Gazety Krakowskiej / Bogusław Kwiecień

Obejmują m.in. odcinek Podbory Skawińskie – Brzeźnica, gdzie wymieniane jest podtorze za pomocą specjalistycznej maszyny torowej oraz naprawa jednego z przejazdów kolejowo-drogowych.

Z kolei między Spytkowicami a Przeciszowem remontowane są dwa przejazdy kolejowo-drogowe. Podobne prace dotyczą odcinków od Brzeźnicy do Spytkowic oraz między Przeciszowem a Dworami.

Koleje Małopolskie przywróciły połączenia na linii Oświęcim - Kraków przez Skawinę 1 października 2022 roku po blisko 10 latach od ich zlikwidowania
Koleje Małopolskie przywróciły połączenia na linii Oświęcim - Kraków przez Skawinę 1 października 2022 roku po blisko 10 latach od ich zlikwidowania Archiwum Gazety Krakowskiej / Bogusław Kwiecień

Wcześniej w tym roku, prace objęły m.in. perony na przystanku Spytkowice Kępki i tory na stacjach Dwory oraz Przeciszów. Wymiana torowisk i modernizacja części obiektów infrastruktury, takich jak mosty, wiadukty, trakcja kolejowa, pozwoliły na zwiększenie prędkości pociągów w rejonie Spytkowic.

Skrócenie czasów podróży sprawia, że rośnie zainteresowanie pasażerów. Systematycznie rośnie frekwencja w pociągach aglomeracyjnych.

- W tej chwili z uwagi na te wszystkie prace część pociągów jeździ do Krakowa dłużej, ale normalnie podróż pod Wawel z Zatora zabiera ok. 70 minut. Jest to z pewnością alternatywa dla jazdy samochodem - uważa Łukasz Krawczyk z Zatora.

Połączenia pasażerskie na linii z Oświęcimia do Krakowa przez Skawinę cieszą się coraz większym zainteresowaniem podróżujących
Połączenia pasażerskie na linii z Oświęcimia do Krakowa przez Skawinę cieszą się coraz większym zainteresowaniem podróżujących Archiwum Gazety Krakowskiej / Bogusław Kwiecień

Jak dodaje, pociągi cieszą się także coraz większą popularnością wśród turystów odwiedzających parki rozrywki w Zatorze. Z myślą o nich powstał zresztą nowy przystanek Zator Park Rozrywki.

Trzeba przypomnieć, że kolejne modernizacje pozwoliły na przywrócenie regularnych połączeń pasażerskich 1 października 2022 roku po blisko 10 latach od ich zlikwidowania przez ówczesne władze województwa.

W latach 2019 – 2024 PKP Polskie Linie Kolejowe przeznaczyły blisko 400 mln zł na poprawę warunków podróży między Krakowem a Oświęcimiem.

Połączenia pasażerskie na linii z Oświęcimia do Krakowa przez Skawinę cieszą się coraz większym zainteresowaniem podróżujących
Połączenia pasażerskie na linii z Oświęcimia do Krakowa przez Skawinę cieszą się coraz większym zainteresowaniem podróżujących Archiwum Gazety Krakowskiej / Bogusław Kwiecień

Na razie są utrudnienia

Koleje Małopolskie zwracają uwagę, że prowadzone prace ze względu na długość odcinków, po których odbywa się ruch tylko po jednym czynnym torze, powodują różnice w rozkładzie jazd poszczególnych pociągów w różnych okresach od kilku do nawet kilkunastu minut.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Uroczystości w Gnieźnie. Hołd dla pierwszych królów Polski

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska