https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Nowy most nad Sołą w Oświęcimiu rośnie w oczach. Trwa budowa drugiej nitki. Konstrukcja będzie mieć ponad 460 metrów. Zdjęcia

Bogusław Kwiecień
Na budowie nowego mostu nad Sołą w Oświęcimiu gotowa jest jedna nitka. Budowa drugiej jest mocno zaawansowana
Na budowie nowego mostu nad Sołą w Oświęcimiu gotowa jest jedna nitka. Budowa drugiej jest mocno zaawansowana GDDKiA
Nowy most nad Sołą w Oświęcimiu jest najdłuższą przeprawą spośród trzech, które powstają w ramach południowej obwodnicy miasta do drogi S1. Cała konstrukcja będzie mieć długość ponad 460 metrów!

Kliknij w przycisk "zobacz galerię" i przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE

Najdłuższy most na obwodnicy Oświęcimia

Południowa część przeprawy prowadząca w kierunku Krakowa jest gotowa. Na drugiej, północnej nitce, betonowane są kolejne segmenty.

Cała konstrukcja nowego mostu nad Sołą będzie mieć długość 463 metrów
Cała konstrukcja nowego mostu nad Sołą będzie mieć długość 463 metrów GDDKiA

- To będzie najdłuższy most na obwodnicy na DK 44. Długość obiektu wyniesie 463 metry - wylicza Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

Budowa drugiej nitki na nowym moście nad Sołą jest mocno zaawansowana
Budowa drugiej nitki na nowym moście nad Sołą jest mocno zaawansowana GDDKiA

Budowany jest dwoma metodami, jedną tzw. nawisową, a w części z gotowych, prefabrykowanych belek na odcinku przebiegającym bezpośrednio nad ziemią, m.in. nad ul. Legionów oraz stawem Kamieniec. Największe belki mają 23,5 m długości i ważą 26 ton. Most będzie składał się z trzech przęseł, z których najdłuższe liczyć będzie 140 metrów.

Budowa drugiej nitki na nowym moście nad Sołą jest mocno zaawansowana
Budowa drugiej nitki na nowym moście nad Sołą jest mocno zaawansowana GDDKiA

Ponadto w ciągu obwodnicy będą jeszcze dwie przeprawy. Jedna nad Wisłą na granicy Małopolski i Śląska oraz nad Młynówką w Oświęcimiu. Budowa konstrukcji mostu nad Wisłą o długości 430 m zakończyła się pod koniec marca tego roku.

Most nad Wisłą w ciągu oświęcimskiej obwodnicy ma 430 metrów długości
Most nad Wisłą w ciągu oświęcimskiej obwodnicy ma 430 metrów długości GDDKiA

- O trzecim moście nad Sołą w Oświęcimiu mówiło się od lat. Były różne pomysły. Cieszy, że w końcu powstanie, bo zdecydowanie poprawi układ komunikacyjny miasta - zauważa Mariusz Płaszczyca, kierowca z Oświęcimia.

Trzeci most drogowy w Oświęcimiu

Powstający w ciągu przyszłej obwodnicy miasta most będzie trzecią drogową przeprawą nad Sołą w Oświęcimiu. Pierwszy betonowy most, obecnie noszący nazwę Piastowski, powstał 100 lat temu. Uroczyste otwarcie miało miejsce nastąpiło 26 października 1924 roku.

Pierwszy betonowy most nad Sołą w Oświęcimiu miał długość - według różnych źródeł - od 143 do 150 metrów i był szeroki na 8,8 metra
Pierwszy betonowy most nad Sołą w Oświęcimiu miał długość - według różnych źródeł - od 143 do 150 metrów i był szeroki na 8,8 metra Fotopolska.eu

Dla porównania z obecną inwestycją miał długość - według różnych źródeł od 143 do 150 metrów. Był szeroki na 8,8 metra i posiadał po obu stronach chodniki po 1,5 metra. Był to jeden najdłuższych tego typu betonowych obiektów w przedwojennej Polsce.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Motoryzacja

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska