Polska krajem omijanym przez zagranicznych turystów

Modernizacja wspomnianych dwóch odcinków czyli Klęczany - Nowy Sącz oraz Chabówka - Rabka Zaryte to część projektu związanego z planowaną budową linii kolejowej Podłęże-Szczyrzyc-Tymbark/Mszana Dolna. Wprawdzie PKP PLK już na początku roku ogłosiła przetarg na remont tych odcinków, okazało się jednak, że potencjalni wykonawcy wycenili swoje usługi znacznie powyżej kwoty jakie spółka przeznaczyła na ten cel. Teraz PLK PKP zorganizowało aukcję elektroniczną, która umożliwi wykonawcą ewentualną korektę ofert i uzyskanie przez PKP PLK korzystniejszej ceny.
- Zaraz po zakończonej aukcji oraz po analizie i pozytywnej weryfikacji wymaganych dokumentów, możliwy będzie dokonanie wyboru. Oferty zostaną wówczas upublicznione - zapowiada Dorota Szalacha z Zespołu Prasowego PKP PLK.
Zaznacza również, że dopiero uprawomocnienie się wyboru ofert i przeprowadzenie obligatoryjnej kontroli procedury przetargowej przez prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, umożliwi podpisanie umów z wykonawcami robót budowlanych.
- Zawarcie umów i rozpoczęcie robót w terenie planowane jest na przełomie roku 2022 i 2023 - mówi przedstawicielka PKP PLK.
Na razie wiadomo, że na tym etapie postępowania dla odcinka Klęczany – Nowy Sącz najwyższą liczbę punktów w przetargu otrzymała oferta konsorcjum z firmą Torpol jako liderem. Wyceniła swoje usługi na niemal 964 mln zł. Z kolei w przypadku odcinka Chabówka – Rabka Zaryte najwyższą ocenę po przeprowadzeniu aukcji elektronicznej otrzymał Budimex S.A. który zaproponował 450 mln zł. W obydwu wypadkach kwoty są wyższe od zakładanych przez PKP PLK - na modernizację odcinka Chabówka -Nowy Sącz spółka zaplanowała 755 mln zł brutto, zaś na Chabówka - Zaryte 352 mln zł.
Modernizacja odcinka Klęczany - Nowy Sącz - Klęczany ma trwać 36 miesięcy od dnia podpisania umowy, natomiast prace na drugim odcinku linii 104 łączącej Chabówkę z Rabką Zaryte zgodnie z planem potrwają dwa lata. Z kolei budowa trasy Podłęże – Szczyrzyc – Tymbark/ Mszana Dolna powinna się zakończyć jeszcze przed 2030 rokiem. Skróci ona podróż między stacją Kraków Główny - Nowy Sącz do około godziny, zaś między stacją Kraków - Główny - Zakopane do mniej niż dwóch godzin.
[polecane]23270237,23267861,23260125,23247877,23222135,23252099[/polecane]