Absurd przy peronach kolejowych w Olkuszu. Na peron można dojść jedynie naokoło
Gdy do Olkusza zaczęły przyjeżdżać pociągi z uciekającymi przed wojną obywatelami Ukrainy PKP wybudowało dojście na peron numer 1. Dzięki niemu uchodźcy mogli szybko dostać się do powstałego na placu manewrowym przy ulicy Składowej miasteczka namiotowego.
Pociągi już nie przyjeżdżają a hala namiotowa została rozebrana. Przejście przez torowisko jednak zostało, ale jest nieczynne. O powód wyłączenia go z użytku zapytaliśmy PKP PLK.
- Aktualnie bezpieczne dojście do peronów na stacji Olkusz odbywa się kładką nad torami. Po torze LHS oraz torach PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. odbywa się normalny ruch pociągów, w tym towarowych. Tworzenie dodatkowego miejsca w postaci przejścia w poziomie szyn nie gwarantowałoby w pełni bezpieczeństwa. Ponadto, wymagałoby ograniczeń w ruchu pociągów zarówno po linii LHS jak i PLK – informuje Dorota Szalacha, rzecznik prasowy PKP PLK.
Obok nieczynnego przejścia znajduję się jednak identyczna przeprawa przez tory. Prowadzi ona z peronu numer 2 na peron numer 1, z którego odjeżdżają pociągi do Krakowa. Przy tym przejściu jedynymi środkami bezpieczeństwa są postawione tabliczki ostrzegające przed nadjeżdżającymi pociągami. Pasażerowie podróżujący do stolicy województwa i tak korzystają z niego codziennie.
Obecnie na perony kolejowe można dostać się jedynie kładką przy dworcu PKP. By dojść na peron 1 trzeba przejść cały peron 2 i przejść po torowisku. Przeprawa nią nie stanowi problemu dla większości przechodniów, przejście jest natomiast niemożliwe dla osób z niepełnosprawnościami i np. dla rodziców z dziećmi w wózkach.
Zamontowane tam metalowe szyny pełniące role podjazdów dla wózków są na tyle strome, że żadna z osób poruszających się na wózku inwalidzkim nie da rady podjechać tam samodzielnie.
- Docelowym rozwiązaniem na stacji Olkusz, zwiększającym dostępność i komfort oraz bezpieczeństwo podróżnych ma być przejście podziemne, zamiast dotychczasowej kładki nad torami. PKP Polskie Linie Kolejowe realizują obecnie umowę na opracowywanie dokumentacji projektowej na przebudowę stacji Olkusz, w tym na budowę bezkolizyjnego przejścia pod torami – podkreśla Dorota Szalacha z PKP PLK.
O realizacji przedsięwzięcia PKP mówi się od wielu lat. W marcu tego roku przygotowywano dokumentacje projektową przedsięwzięcia, ale nadal nie wiadomo, kiedy dojdzie do realizacji. Przejście podziemne miałoby być wyposażone w windy, które rozwiązałyby problem niedostępności peronów dla osób niepełnosprawnych.
Bądź na bieżąco i obserwuj
- Rewitalizacja Zalewu Wolbromskiego przedłuża się. Jest szansa na koniec sierpnia?
- Absurd we wsi pod Olkuszem! Remiza OSP niezgodna z przepisami przeciwpożarowymi!
- Używane rowery czekają na nowych właścicieli. Oferty na OLX w Olkuszu
- Huczna zabawa na IX Festynie Rodzinnym Osiedla Centrum w Olkuszu
- Wielka impreza na pożegnanie lata w Wolbromiu. Na scenie InoRos, Mirami i Pectus
- "Betonowanie" Pustyni Błędowskiej. Problem czy internetowa burza w szklance wody?
Maleje liczba kredytów mieszkaniowych
