FLESZ - Ile potrwa rowerowy boom?

Przypomnijmy, że w tym roku minie 10 lat odkąd kolejarze podpisali pierwsze umowy z firmami na modernizacja linii kolejowej między Krakowem a Katowicami. A remont wciąż trwa.
Cała inwestycja podzielona jest na kilka odcinków. Na niektórych - np. pomiędzy stacją Kraków Mydlniki a Krzeszowicami już się zakończyły.
- Zasadnicze prace budowlane na torach, na odcinku Kraków Główny Towarowy – Kraków Mydlniki, zakończyły się w marcu. Wszystkie prace w ramach tego projektu dobiegną końca w lipcu. W tym momencie prace budowlane toczą się tylko na ostatnim odcinku z Krzeszowic do Trzebini. Cała inwestycja będzie gotowa pod koniec roku - informowali niedawno kolejarze z PKP PLK.
Zakończenie trwających od lat i przerywanych prac na trasie z Krakowa do Katowic byłoby w końcu prawdziwym przełomem. Obecnie najszybsze pociągi wciąż potrzebują na jej pokonanie ponad 90 minut. Choć to i tak już postęp. Dla przykładu jeszcze w 2010 roku pociągi na pokonanie tej liczącej 77 kilometrów trasy potrzebowały ponad dwie godziny, czyli jechały ze średnią prędkością mniejszą niż 40 km/godz.
Koleje Śląskie poinformowały właśnie, że regularne ich pociągów między Katowicami a Krakowem mają zostać uruchomione wraz z nowym rozkładem jazdy, od 13 grudnia 2020 roku. Obecnie między tymi miastami kursują m.in. składy PKP Intercity i PolRegio.
"Połączenie ze stolicą małopolski może potrwać zaledwie 62 minuty, a z obsługą stacji pośrednich 72 minuty" - czytamy na stronie internetowej Kolei Śląskich.
Tymczasem już od 4 lipca ponownie mają zacząć kursować pociągi Leo Express z Krakowa do Pragi.
Pociąg do Pragi wyjeżdżał będzie w sobotę i poniedziałek przed południem z popołudniowym przyjazdem, z Pragi pociąg wyruszy w piątek i niedzielę po południu z wieczornym przyjazdem do Krakowa.
"Dla pasażerów są nadal na pokładzie darmowe maseczki ochronne oraz mydło ze składnikiem dezynfekcyjnym. W ramach komunikatów pokładowych ciągle przypominamy o potrzebie noszenia maseczek ochronnych" - podkreślają przedstawiciele Leo Express.