https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Powiat wielicki i myślenicki. Gminy walczą o budowę VeloRaby

Jolanta Białek
zdjęcie ilustracyjne
zdjęcie ilustracyjne Piotr Krzyzanowski
Pięć nadrabskich gmin z powiatów wielickiego i myślenickiego połączyło siły, by przyśpieszyć budowę w tym rejonie trasy rowerowej VeloRaba. Jest szansa, że to się uda.

O szybką budowę podkrakowskiego odcinka VeloRaby upomniały się: Gdów (lider projektu), Kłaj, Myślenice, Dobczyce i Siepraw. Porozumienie o partnerstwie podpisano w ostatnich dniach.

Gminy zadeklarowały wsparcie, także finansowe, dla województwa w przygotowaniu dokumentacji budowy nowej trasy rowerowej. Wniosek w tej sprawie trafił już do Urzędu Marszałkowskiego w Krakowie.

W skali regionu VeloRaba ma połączyć Bochnię, Gdów, Myślenice, Dobczyce, Mszanę Dolną i Rabkę. W powiatach wielickim i myślenickim chodzi o wykonanie w sumie ok. 60 km dróg rowerowych wiodących przez gminy Myślenice i Siepraw, okolice zbiornika dobczyckiego, rejon Gdowa, do Puszczy Niepołomickiej. Z szacunków wynika, że na realizację tych prac potrzeba 18 mln zł.

Wójt Gdowa Zbigniew Wojas mówi, że gminy zdecydowały się walczyć o VeloRabę, bo pod Krakowem ten projekt został zaniedbany. - Województwo buduje tę drogę rowerową w innych rejonach Małopolski, a o nas jakby zapomniano. Nie ma nawet dokumentacji dla wykonania VeloRaby w powiatach wielickim i myślenickim, bo skończyło się tylko na koncepcji - zaznacza Wojas.

Dodaje, że to idealny moment, by wykonać to przedsięwzięcie w okolicach Krakowa. - Każda z partnerskich gmin realizuje obecnie u siebie duże inwestycje związane z rozbudową infrastruktury turystycznej i budową ścieżek pieszo-rowerowych. VeloRaba połączyłaby to wszystko w całość. Pod Krakowem powstałby wyjątkowo malowniczy i urokliwy szlak rowerowy - powiedział nam wójt Gdowa.

Władze partnerskich gmin przekonały już do swego projektu szefów Małopolski. Porozumienia dotyczące wspólnego realizowania podkrakowskiej VeloRaby powinny być podpisane w najbliższym czasie. Do tematu wrócimy.

ZOBACZ KONIECZNIE:

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 6

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

o
o
Sam jeździłem i jeżdżę rowerem mam na koncie całe Bieszczady itd jak mówił Forest Gump gdzie szedłem tam biegłem ja natomiast jeździłem rowerem. I nie potrzebowałem aby ścieżka nad rzeką była asfaltowa i prosta albo w lesie. Teraz się lemingom w d.... poprzewracało. Przypomnę że jak zrobią ścieżki to i samochód wjedzie Czy to na pewno jest ekologiczne te asfalty wszędzie????
Puknijcie się z tymi ścieżkami
m
myslący
Sam jeździłem i jeżdżę rowerem mam na koncie całe Bieszczady itd jak mówił Forest Gump gdzie szedłem tam biegłem ja natomiast jeździłem rowerem. I nie potrzebowałem aby ścieżka nad rzeką była asfaltowa i prosta albo w lesie. Teraz się lemingom w d.... poprzewracało. Przypomnę że jak zrobią ścieżki to i samochód wjedzie Czy to na pewno jest ekologiczne te asfalty wszędzie????
Puknijcie się z tymi ścieżkami
l
leo
Bogate kraje już od dawna mają ścieżki rowerowe. A jakie masz propozycje.
m
mieszkaniec
a może wójt gminy gdów zamiast za drogę dla rowerów zrobiłby coś dla autobusu mpk do gdowa. wiecej ludzi jeździ do pracy i szkoły do krakowa w ciasnych busach i nie w głowie im codziennie jazda drogami rowerowymi...............ale to wymaga chęci których w gminie gdów nie ma.
s
spacerowicz
Biketerroryzm w natarciu,o wiele bogatsze kraje nie budują specjalnych dróg dla rowerów ale co tam bogaci Polacy mogą szastać pieniędzmi.Wszystko w tym kraju działa super a brakuje tylko ścieżek rowerowych.Nie da się rowerem jeździć po lokalnych drogach?
a
abaqus
VeloRaba powinna mieć odnogę od Dobczyc przez Wieliczkę na Kraków
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska