Wszystkie zaplanowane roboty mają zakończyć się w czerwcu 2021 roku, ale już do końca 2020 powierzchnia użytkowa Muzeum powiększy się o ponad 2200 metrów kwadratowych.
– Hala D – największy obiekt w zespole budynków dawnej zajezdni tramwajowej – w dalszym ciągu pozostanie główną salą ekspozycyjną, która dodatkowo prawie dwukrotnie powiększy swoją powierzchnię o część podziemną – wyliczają urzędnicy miejscy. Dodatkowo powstanie podziemny budynek L – pod częścią dziedzińca od strony ulicy Gazowej. Wszystkie pomieszczenia zostaną połączone przejściami podziemnymi.
Oprócz dodatkowej przestrzeni wystawienniczej, muzeum ma zyskać też kawiarenkę, sklep muzealny, sale edukacyjne oraz salę konferencyjną.
Na powierzchni z kolei usunięte zostaną niektóre zbędne obiekty, takie jak np. blaszany garaż.
Kolejnym etapem w ramach zadania, będzie realizacja wystawy stałej
– W najbliższym czasie ogłoszony zostanie konkurs na opracowanie szczegółowej koncepcji wystawy stałej w Muzeum. Otwarta zostanie w połowie 2021 roku – Katarzyna Olesiak, wicedyrektor Wydział Kultury i Dziedzictwa Narodowego Urzędu Miasta Krakowa.
Mimo trwających prac budowlanych muzeum nie zamknie swych wrót dla zwiedzających. Dalej będzie można oglądać wybrane wystawy (np. „Tramwaje na Wawrzyńca”) czy też nowe ekspozycje – na 13 kwietnia planowany jest wernisaż wystawy „Uwaga! Nieprzyjaciel podsłuchuje. Kryptografia wczoraj i dziś”.
Koszty przebudowy muzeum pokryte zostaną z różnych Źródeł. Ponad 28 mln zł pochodzić ma z dofinansowania unijnego. Niespełna 5 mln złotych to wkład gminy. Samo muzeum dołoży 7,5 mln zł.
POLECAMY - KONIECZNIE SPRAWDŹ:
FLESZ: PiS obiecuje: 500 plus na pierwsze dziecko, “13” dla emerytów
