Przebudowa zakopianki jednak z opóźnieniami! Odcinkiem S7 między Skomielną Białą a Rabką Zdrój pojedziemy dopiero po wakacjach

Grzegorz Skowron
Grzegorz Skowron
Drogą ekspresowej S7 między Skomielną Białą a Rabką Zdrój pojedziemy dopiero we wrześniu. Ten fragment przebudowywanej zakopianki miał być gotowy przed wakacjami.

Wizualizacje nowych odcinków zakopianki

Pod koniec kwietnia Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zerwała umowy na budowę autostrady A1 i drogi ekspresowej S3, które zawarła z włoską firmą Salini Impregilo.

To ona odpowiada za budowę fragmentu drogi ekspresowej S7 między Skomielną Białą a Rabką Zdrój. Krakowski oddział GDDKiA przekonywał wielokrotnie, że kłopoty włoskiej firmy na budowach w innych częściach kraju nie przekładają się na inwestycję w naszym regionie, choć zaawansowanie robót jednoznacznie wskazywało, że nie ma szans na to, by S7 między Skomielną a Rabką był gotowy w czerwcu. Teraz padają już oficjalne stwierdzenia, że inwestycja jest opóźniona, a nowych odcinkiem S7 będzie można przejechać dopiero we wrześniu.

A jeszcze na początku maja minister infrastruktury Andrzej Adamczyk zapewniał, że "inwestycje realizowane przez włoskie firmy w Małopolsce nie są zagrożone".

- Zmiana terminu oddania do użytku odcinka I S7 Lubień-Naprawa i III odcinka Skomielna Biała-Rabka Zdrój wynika z przyczyn niezależnych od wykonawcy i zamawianego, a są nimi m.in. dodatkowe pracami, które wykonawcy musieli zrobić przy zabezpieczaniu osuwisk - tłumaczy Iwona Mikrut, rzeczniczka krakowskiego oddziału GDDKiA.

- Osuwiska ujawniały się w różnych okresach i na różnych etapach prowadzonych prac, w związku z tym następowała konieczność wykonania dodatkowych obserwacji ruchów osuwiskowych, prac projektowych i terenowych. Są to czynniki spowodowane budową geologiczną Karpat Zachodnich i geofizyką gruntów. Nie nalicza się kar za czynniki niezależne od wykonawcy. Natomiast jeżeli będą przedłużenia prac z winy wykonawcy kary zostaną naliczone - dodaje rzecznika GDDKiA.


Zobacz, jak buduje się zakopianka

Budowa zakopianki. Coraz więcej asfaltu! Trasa coraz bliżej ...

Zaawansowanie prac na poszczególnych odcinkach S7 w Małopolsce:

- na odcinku I S7 Lubień-Naprawa zaawansowanie prac wynosi 76 %. W zakresie robót drogowych realizowano prace związane z profilowaniem skarp, wykonywano gwoździe i pale zabezpieczające skarpy. Na MOP (Miejsce Obsługi Podróżnych) Krzeczów realizowano prace związane z plantowaniem, rozwijaniem maty przestrzennej, humusowaniem, zakładaniem siatki heksagonalnej oraz rozwijaniem maty kokosowej.

- na Obiekcie nr 4 wykonywano drenaż liniowy odwodnienia izolacji pomostu oraz przygotowywano powierzchnie chodników pod nawierzchnią izolację poprzez śrutowanie. Na obiektach inżynierskich: mostach, wiaduktach, estakadach trwają różne prace : deskowanie nadbudowy, montaż zbrojenia płyty górnej, zasypka inżynierska. Na przepustach szalowano ustrój nośny i zbrojono płytę denną.

- na odcinku II (tunelowym) S7 Naprawa – Skomielna Biała kontynuowano drążenie obydwu nitek tunelu. Od portalu północnego wydrążono 1 km 38 m nitki prawej i na tym odcinku wykonano w niej obudowę tymczasową. Od strony portalu północnego nitki lewej wydrążono wraz z wykonaniem obudowy tymczasowej 961 m.

Od strony portalu południowego wykonano wraz z obudową tymczasową 228 m nitki prawej. W sumie wydrążono 2 km 227 m, co stanowi ok. 60 % całości do wydrążenia. Nitka lewa nie jest jeszcze drążona. Trwa budowa muru oporowego zabezpieczającego osuwisko przy portalu południowym tunelu i wykonano już 91,2% mikropali kotwiących, w sumie 40 km 136 m.

- na odcinku III zaawansowanie prac wynosi 87%. Na obiektach inżynierskich trwa montaż zbrojenia płyt przejściowych, kap chodnikowych, krawężników, montaż barier energochłonnych, izolacji z papy termozgrzewalnej, nawierzchni z asfaltu twardo lanego. Na jezdni drogi ekspresowej wykonano w 60% warstwę wiążącą nawierzchni.

Uważasz że budowa zakopianki idzie zbyt wolno? Zobacz jak pl...

Wykonywano też podbudowę z kruszywa naturalnego na trasie głównej S7 a także podbudowę z kruszywa łamanego na DK47. Na węźle Zabornia, OUDE (Obwód Utrzymania Drogi Ekspresowej): montowano monolityczny zbiornik o pojemności 100, montowano kratki ściekowe i pierścienie odciążające, kopano rowy dla kabli w gruncie i zasypywano je.

WIDEO: PKP Intercity wstrzymuje sprzedaż wakacyjnych biletów. Podróżni mogą stracić zniżki

Źródło: TVN24/x-news

Wideo

Komentarze 14

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Jeszcze wypada zrobić trasę s7 myślenice - wieliczka i jakoś to połączyć z trasą s7 w krakowie bo na obecnej drodze zakręty ograniczenia 50/70 kmh i dużo wypadków. Budują kładki dla pieszych i będą robić węzeł bezkolizyjny ale mimo wszystko odcinek bardzo niebezpieczny

p
polak
2019-05-13T15:35:07 02:00, Gość:

"Teraz padają już oficjalne stwierdzenia, że inwestycja jest opóźniona, ..." to jest opóźnienie opóźnienia!

Gosc czy Debi..zm to po cpunce mamusi deb..u

M
Mieszkaniec

Ministrze Adamczyk odejdz w końcu ze stanowiska i wstydu oszczędź! Ten minister to największy krętacz i oszuszt wśród pisiorow jeszcze przed wyborami obiecywał jak to wybuduje drogi dla małopolski wszystkie inwestycje przyspieszy podawal terminy kiedy będą przetargi umowy kiedy oddadza kolejne odcinki ekspresowek a tym czasem wszystko wyszło na jaw że to kłamstwo. Oszukał ludzi dla swojej politycznej kariery precz z takim ministrem!

G
Gość
2019-05-13T21:59:23 02:00, Mys:

Bez całkiem nowego odcinka - po nowym śladzie - (Wieliczka - Myślenice) cała ta S7 od Krakowa się nie sprawdza. Najwięcej samochodów jest na odcinku Kraków - Myślenice. Na co czekają w GDDKiA już powinni projektować ten fragment jako uzupełnienie Beskidzkiej Trasy Integracyjnej BSI.

Wszystkie mozliwe korytarze zostaly juz zabudowane. Spoznione o 20 lat

P
Prokuratura Okręgowa.

Prezydent Krakowa Jacek Majchrowski PODROBIŁ w Sądzie Podpis Gminnego Mieszkańca Krakowa. Przegrał proces.

Wyrok Sądu Prawomocny.

Opinia Kryminalnego Biegłego Sądowego Grafologa jest w GMINNEJ Apelacji.

U dziennikarzy KRAKOWA.

120 STRON.

z
zenon łach

a ileż to było lansu, szumu, euforii w krakauer zeitung jak to prace postępują !:)

M
Mys

Bez całkiem nowego odcinka - po nowym śladzie - (Wieliczka - Myślenice) cała ta S7 od Krakowa się nie sprawdza. Najwięcej samochodów jest na odcinku Kraków - Myślenice. Na co czekają w GDDKiA już powinni projektować ten fragment jako uzupełnienie Beskidzkiej Trasy Integracyjnej BSI.

R
RR
2019-05-13T21:48:57 02:00, RR:

Przed wyborami rząd PIS nie przyzna się do niczego takiego jak opóźnienie. Propaganda sukcesu czyli manipulacja informacją.

No dłużej się tego nie dało ukryć...

R
RR

Przed wyborami rząd PIS nie przyzna się do niczego takiego jak opóźnienie. Propaganda sukcesu czyli manipulacja informacją.

s
sss

Widać było gołym okiem, że jest spóźnienie i nie dadzą rady tylko GDDKiA i rząd rżnęli głupa.

K
Kierowca

Nic z tego nie będzie! Za chwilę ogłoszą że zerwali umowę z salini i tyle z tego będzie! Ponadto ta firma podpisała umowę s7 na północ od Krakowa odcinek igołomska-widoma i też z tego nic nie będzie. Przypomnę że na odcinek widoma szczepanowice umowa została podpisana 1,5 roku temu i z budowy nici. Dobra zmiana wykonczy się sama!

g
grzeg

Powtórzę raz jeszcze: w tym niedawnym NIEPOTRZEBNYM konflikcie racja była po stronie włoskiej.

ł
łgarstwa łgarstwa

Ale konkretnie jakie osuwiska była na odcinku III ? No i kiedy. Nie zaczęli jednego wiaduktu na I odcinku a tunel w takim tempie (15 m na tydzień) powstanie za 120 tygodni wykończenie.

G
Gość

"Teraz padają już oficjalne stwierdzenia, że inwestycja jest opóźniona, ..." to jest opóźnienie opóźnienia!

Dodaj ogłoszenie