Dla mieszkańców na stronie internetowej obywatelski.krakow.pl udostępniono materiały koncepcyjne (opis techniczny, rysunek) oraz formularz zgłoszeniowy, w którym można formułować uwagi i wnioski dotyczące proponowanych rozwiązań projektowych.
Wypełniony i podpisany formularz należy przesłać w terminie do 14 lipca:
- w formie skanu/zdjęcia drogą elektroniczną na adres e-mail: [email protected] z dopiskiem w temacie wiadomości: „Konsultacje – Integracja SKA Opatkowice”
- pocztą tradycyjną na adres: Zarząd Inwestycji Miejskich w Krakowie, ulica Reymonta 20, 30-059 Kraków z dopiskiem: „Konsultacje – Integracja SKA Opatkowice”
- za pomocą Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP) na skrzynkę Zarządu Inwestycji Miejskich w Krakowie, z dopiskiem „Konsultacje – Integracja SKA Opatkowice”.
27 czerwca, o godz. 17.30, zorganizowane zostanie otwarte spotkanie konsultacyjne z udziałem projektanta w Szkole Podstawowej nr 134 przy ul. Kłuszyńskiej 46.
Przewidziano również:
- dyżur stacjonarny – 28 czerwca, w godz. 14.00–16.00 w siedzibie dzielnicy X przy ul. Inicjatywy Lokalnej 5
- dyżur telefoniczny – 3 lipca, w godz. 14.00–16.00, pod nr tel. 12 418 05 60.
Projekt pętli i parkingu w Opatkowicach
"W związku z potrzebami rozwoju sieci komunikacyjnej i postępującą zabudową mieszkaniową przedmiotowego obszaru, a także koniecznością uwzględnienia w rozwoju sieci komunikacyjnej integracji komunikacji miejskiej MPK i połączeń kolejowych Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej (SKA) konieczna jest rozbudowa układu komunikacyjnego z budową parkingu P+R i pętli autobusowej" - argumentują urzędnicy ZIM
Opracowanie obejmuje przebudowę ulicy Studniarskiego w Krakowie na odcinku od ul. Taklińskiego do stacji SKA Kraków Opatkowice, z budową parkingu P+R na około 105 miejsc postojowych. Parking został zaprojektowany w taki sposób, aby możliwe było pozostawienie terenu po jego wschodniej stronie na przyszłą lokalizację planowanego parku. Przy parkingu P+R zaprojektowano miejsca postojowe dla osób niepełnosprawnych (5 sztuk) natomiast po stronie zachodniej 30 ogólnodostępnych, prostopadłych miejsc postojowych.
Na zaprojektowanej pętli autobusowej po stronie zachodniej ulicy Studniarskiego przewidziano lokalizację jednego przystanku autobusowego z peronem i wiatą oraz jednego miejsca dla autobusów. W rejonie pętli autobusowej zapewniono powiązanie komunikacyjne dla pieszych z istniejącymi chodnikami i peronami kolejowymi południowego przystanku SKA Opatkowice. Przy pętli autobusowej zaprojektowano dodatkowo 2 miejsca postojowe „Pocałuj i jedź” (K+R).
Projekt przewiduje także zamknięcie istniejącego przejazdu kolejowego w ciągu ulicy Studniarskiego przez linię kolejową Kraków – Oświęcim, co jest zgodne z wytycznymi i warunkami PKP, a także koncepcją planowanej drogi dojazdowej do SKA Opatkowice od strony północnej z pętlą autobusową, parkingiem P+R i tunelem dla pieszych i rowerzystów.
Koncepcja obejmuje także poszerzenie ulicy Studniarskiego na całym projektowanym odcinku w taki sposób, aby umożliwić ruch pojazdów miejskiej komunikacji zbiorowej. Ulica na środkowym odcinku i końcowym zostanie poszerzona do szerokości 6.50 m. z koniecznym poszerzeniem na łuku przy pętli autobusowej. Na końcu ulicy Studniarskiego zaprojektowano mini rondo z wyspą przejezdną dające możliwość zawrócenia. Do tego ronda będą włączone wjazd i wyjazd na/z parkingu P+R oraz wyjazd z pętli autobusowej. Dodatkowo zaprojektowano możliwość włączenia się ruchu rowerzystów z ronda na drogę dla rowerów DDR łączącą się z DDR planowaną w w/w koncepcji planowanej drogi dojazdowej do SKA Opatkowice.
Najtańszy urlop? Najlepiej pomiędzy majówką a wakacjami

- Oto najpiękniejsze wodospady w Małopolsce. Te miejsca zachwycają!
- Restauracje i kawiarnie z widokiem na Kraków. TOP 12 miejsc na wyjątkowe spotkanie
- Horoskop miłosny na lato 2023!
- Gdzie na lody w Krakowie? Oto miejsca polecane przez internautów
- Dla kierowców z Małopolski ta droga będzie bramą na południe Europy. ZDJĘCIA