https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Znamy dwa warianty przebiegu linii kolejowej Kraków – Myślenice

Grzegorz Skowron
W przyszłym tygodniu ruszą konsultacje dotyczące przebiegu nowej linii kolejowej Kraków - Myślenice. Znamy dwa warianty tej trasy. W obu przypadkach inia dochodzi do Krakowa od strony Swoszowice.

Spośród wielu rozważanych wariantów poprowadzenia korytarza, dwa uznane za najkorzystniejsze, zostały pokazane na załączonej planszy, wraz z czterema propozycjami zakończenia linii w Myślenicach tj. na przystanku:
* Asnyka,
* Myślenice Centrum,
* Zarabie.

Średni czas przejazdu na trasie Myślenice – Dworzec Kraków Główny w zależności od wariantu będzie oscylował w okolicach od 40 do 45 minut, natomiast koszt przejazdu wyniesie ok. 5,50 zł (na podstawie obecnych cen stosowanych w transporcie kolejowym w Województwie Małopolskim) .

Wraz z uruchomieniem połączenia kolejowego planowana jest organizacja autobusowych linii dowozowych do przystanków i stacji kolejowych na obszarze gmin Myślenice, Świątniki Górne, Siepraw. W ramach tego rozwiązania rozważana jest możliwość wprowadzenia bezpłatnych dojazdów do stacji i przystanków kolejowych.

Pod koniec lutego władze województwa przekazały umowę na opracowanie koncepcji z elementami studium wykonalności dla nowej linii kolejowej Kraków – Świątniki Górne – Siepraw – Myślenice. Teraz projekt wkracza w kolejną fazę, rozpoczynają się konsultacje społeczne, a już niebawem odbędą się spotkania z projektantami, podczas których mieszkańcy będą mogli poznać koncepcję przebiegu trasy, dowiedzieć się jak będzie wyglądało to połączenie oraz uzyskają odpowiedzi na inne nurtujące ich pytania.

Spotkania z projektantami odbędą się w następujących terminach:
Urząd Miasta i Gminy Myślenice: 8 lipca (poniedziałek) godz. 8:30 do 14:30 (sala nr 13)
Urząd Gminy Siepraw:  9 lipca (wtorek) godz. 8:30 - 14:30 (sala obrad)
Urząd Miasta i Gminy Świątniki Górne: 10 lipca (środa) godz. 8:00 - 14:00 (sala obrad nr 110 I piętro)

WIDEO: Krótki wywiad. Maciej Twaróg: Na 70-lecie Huty zamiast festynów chciałbym czegoś, co zostanie na dłużej

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 6

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
2019-07-02T14:16:58 02:00, Pkp:

A o kosztach ani słowa,przy galopującej inflacji każdy kosztorys pojutrze już jest nieaktualny polityczne głąby pendolino.

Sami malkontenci .Piniedzy nima i kolei nie bedzie.

G
Gość
Lepiej niech dadzą sobie spokój, bo dwa razy skończyło się to wojną światową ?
G
Gość
wybory idą trzeba ciemnym ludziom coś obiecać :D (a zrobią tyle samo co z koleją Podłęże-Piekiełko - ponad 20 lat obiecywania, te same gęby w Sejmie, miliony wydane na papierki których nikt nie widział.. a długość torów każdy może sobie policzyć)
A
Ad rem
2019-07-02T14:16:58 02:00, Pkp:

A o kosztach ani słowa,przy galopującej inflacji każdy kosztorys pojutrze już jest nieaktualny polityczne głąby pendolino.

2019-07-02T15:35:50 02:00, Gość:

Do lekarza

U u lekarza pierwszy wolny termin to czas po wybudowaniu torów do Myślenic.

G
Gość
2019-07-02T14:16:58 02:00, Pkp:

A o kosztach ani słowa,przy galopującej inflacji każdy kosztorys pojutrze już jest nieaktualny polityczne głąby pendolino.

Do lekarza

P
Pkp
A o kosztach ani słowa,przy galopującej inflacji każdy kosztorys pojutrze już jest nieaktualny polityczne głąby pendolino.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska