https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

56 belek ważących ponad tysiąc ton trafiło na budowany wiadukt tramwajowy w Nowej Hucie

Marcin Banasik
Obiekt powstaje na istniejącym już węźle w dzielnicy Wzgórza Krzesławickie
Obiekt powstaje na istniejącym już węźle w dzielnicy Wzgórza Krzesławickie GDDKiA
Ekipa budowlana ułożyła 56 belek na wiadukcie tramwajowym nad S7 koło węzła Kraków Grębałów. 16 największych belek miało wagę 30 ton i długość 29,5 metra każda. 20 kolejnych waży 17,5 tony każda i mierzy 20,5 m długości. Ostatnie 20 belek to waga po 11,5 tony i 16,5 m długości. Wszystkie razem ważą ponad tysiąc ton. Podnosił je dźwig o udźwigu 220 ton. Wiadukt będzie łączył przystanki Wańkowicza i Elektromontaż.

Abonament na loty, Polska krajem pilotażowym

od 16 lat

Przed nami przebudowa ul. Kocmyrzowskiej

Praca wre, ale to dopiero początek. W przyszłym roku ma rozpocząć się przebudowa ul. Kocmyrzowskiej. Dla kierowców oznacza to komunikacyjny armagedon. Już dziś - rano i popołudniu - ul. Kocmyrzowska jest mocno zakorkowana. Kiedy rozpocznie się przebudowa tej drogi kierowcy najprawdopodobniej będą stali w jeszcze większych korkach.

Jeden z czterech węzłów

Węzeł Grębałów to jeden z czterech, które powstaną w ramach inwestycji drogi ekspresowej o długości ok. 18,3 km Kraków - Widoma. Obiekt powstaje na istniejącym już węźle w dzielnicy Wzgórza Krzesławickie.

Wideo

Komentarze 1

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

M
Malek
Bloki podstawy świątyni w Baalbek ważą po 1700 ton. Jak je przetransportowano i ustawiono tysiące lat temu, do tej pory nie wiadomo.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska