Trzy nowe przystanki kolejowe w Nowej Hucie, za 30 mln zł
Przystanek Kraków Piastów ulokowano na osiedlu Piastów, w sąsiedztwie ulic Powstańców i Piasta Kołodzieja, w miejscu, gdzie linia kolejowa nr 95 (w kierunku Podłęża i Tarnowa) łączy się z linią kolejową nr 8, prowadzącą w stronę Kielc i Warszawy. Nowe perony skomunikowano bezpośrednio z wiaduktem drogowym, znajdującym się nad torami. Podróżni mogą dostać się z niego „na pociąg” schodami lub windą, tym samym przystanek jest dostępny także dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się.
Na peronach „Kraków Piastów” zamontowane wiaty, tablice informacyjne, ławki i czytelne oznakowanie, jest również oświetlenie. Natomiast udogodnieniem dla osób niewidomych, czy słabo widzących ma być system ścieżek o zróżnicowanej strukturze.
Przystanek Kraków Kościelniki wybudowano w Nowej Hucie, na terenie dawnej podkrakowskiej wsi Kościelniki. Powstał na trasie linii kolejowej nr 95 i będzie stanowił węzeł przesiadkowy, ułatwiający mieszkańcom okolicznych osiedli komunikację z centrum miasta.
Wykonano tu dwa jednokrawędziowe perony, wraz z infrastrukturą towarzyszącą, w tym m.in. dojściami do peronów (chodnikami), przejściem pod torami, schodami i windą.
Czytaj także
Natomiast przystanek Kraków Przylasek jest zlokalizowany niedaleko Przylasku Rusieckiego – coraz popularniejszego miejsca letniego wypoczynku. Jak podają PKP PLK, dzięki niemu zwiększy się dostęp do kolei dla mieszkańców wschodniej części Nowej Huty, a krakowianie chcący wypocząć nad wodą zyskają możliwość szybkiego dojazdu pociągiem.
Nowe przystanki w Krakowie. Pomogły pieniądze ze Skarbu Państwa
Nowe przystanki kolejowe w Nowej Hucie w Krakowie powstały w ramach „Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021–2025”. Budowa trwała mniej więcej przez rok. Wartość całości inwestycji sięga 30 mln zł.