https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Budują nowe przejście podziemne przy przystanku Kraków Mydlniki Wapiennik

Piotr Tymczak
Budowa nowego przejścia podziemnego przy przystanku Kraków Mydlniki Wapiennik
Budowa nowego przejścia podziemnego przy przystanku Kraków Mydlniki Wapiennik PKP PLK
Postępują prace związane z budową nowego przejścia podziemnego przy przystanku Kraków Mydlniki Wapiennik. Inwestycja ma się przyczynić do poprawy komunikacji w tym rejonie.

- Postępuje budowa nowego przejścia podziemnego przy przystanku Kraków Mydlniki Wapiennik. Zastąpi likwidowany przejazd kolejowo-drogowy. Zwiększy się bezpieczeństwo na linii kolejowej, a windy zapewnią łatwy dostęp dla wszystkich podróżnych - informują w PKP Polskie Linie Kolejowe.

Nowe przejście podziemne ma powstać do końca roku. To kolejna inwestycja PKP PLK mająca poprawić komunikację w Krakowie.

W ramach inwestycji PKP PLK za ponad 1,2 mld zł, polegającej na rozbudowie linii średnicowej przebiegającej przez centrum miasta, przebudowano wiadukt nad ul. Grzegórzecką, powstał przystanek Kraków Grzegórzki, wybudowano też dwie estakady kolejowe (zastąpiły nasyp) między ul. Kopernika i Miodową. Pod nimi zaplanowano ogólnodostępny park. Prace z tym związane realizowane są na zlecenie gminy Kraków.

Częścią największej inwestycji kolejowej w Krakowie, zrealizowanej przy wsparciu unijnych funduszy, była też budowa trzech mostów kolejowych nad Wisłą. Po trzech przeprawach pociągi poruszają się z prędkością do 100 km/h. Tuż obok nich krakowianie mogą przedostawać się z jednej na drugą stronę Wisły dzięki kładce pieszo-rowerowej.

Inwestycja objęła również budowę przystanku kolejowego Złocień (przy ul. Złocieniowej). Inwestycja objęła również budowę przystanku kolejowego Złocień (przy ul. Złocieniowej).

Pętla Krowodrza Górka - tu zacznie się linia na Azory, początek już jest.

O tej linii tramwajowej mówi się w Krakowie od lat. "Budowa ...

Celem inwestycji była m.in. poprawa komfortu podróży, zwiększenie przepustowości linii i usunięcie wąskich gardeł poprzez dobudowę drugiej pary torów dla pociągów aglomeracyjnych, skrócenie czasu przejazdów na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice, łączenie kolei i transportu miejskiego (nowe węzły przesiadkowe), możliwość wykorzystania większej liczby pociągów m.in. na odcinku: Kraków Główny Osobowy – Kraków Płaszów – Kraków Bieżanów.

Raport WEI: Samochód konkurencyjny względem zbiorkomu

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska