Clown na mapie Krakowa zachęca do przekazania 1 proc. podatku

Pog
Wolontariusze fundacji Doktor Clown Materiały promocyjne
Jedna z fundacji w nietypowy sposób zabiega o przekazanie im 1 proc. podatku. Kolorowy nosek to charakterystyczny rekwizyt, przy pomocy którego Fundacja Dr Clown od ponad 20 lat prowadzi misję leczenia uśmiechem. Teraz we współpracy z operatorem pocztowym Speedmail, Fundacja "założyła" go wybranym miastom Polski. Wygenerowane przez system pocztowy obrazy przypominające twarz Doktora Clowna mają zachęcać do przekazywania 1 proc. podatku na rzecz Fundacji. 1 proc. można przekazać w trakcie składania rocznej deklaracji podatkowej, na co jest czas do końca kwietnia.

FLESZ - Znamy nową listę obostrzeń

Odrobina uśmiechu to coś, czego potrzeba nam szczególnie w obecnych, naznaczonych pandemią czasach. Wie o tym doskonale Fundacja Dr Clown, która od lat niesie uśmiech przebywającym w szpitalach i ośrodkach opiekuńczych dzieciom, ale także osobom starszym. Jak dowodzi Fundacja, śmiech jest doskonałym lekarstwem, które poprawia nastrój i przyspiesza proces leczenia. Do szpitalnych sal i korytarzy regularnie przynosi go ponad 600 wolontariuszy, którzy przywdziewają kolorowe stroje, by swoją obecnością pomagać pacjentom, pokonać samotność, stres czy smutek. Wpłaty pochodzące z 1 procenta od podatku mają im pomóc w kontynuowaniu tej misji.

Obostrzenia związane z pandemią sprawiły, że nie zawsze możemy działać tak, jak do tej pory. Pacjenci cały czas mogą jednak liczyć na naszą obecność i zaangażowanie. Dla najmłodszych uruchomiliśmy Śmiechofon – darmowe, wirtualne wizyty Doktorów Clownów, które może zamówić każdy rodzic. Odrobinę radości staramy się także dostarczać, organizując nasze animacje pod szpitalnymi oknami. Dzięki środkom z 1 proc. Doktorzy Clowni będą mogli nadal rozwijać misję "terapii śmiechem". Pozyskane w ten sposób wpłaty, zawsze w całości przeznaczamy na działalność statutową, a do darczyńców docieramy wszelkimi możliwymi sposobami – mówi Agata Bednarek, Prezes Zarządu Fundacji Dr Clown.

Z Fundacją Dr Clown współpracujemy od lat, realizując doręczenia pocztowe, dlatego z przyjemnością wspieramy jej kampanię 1 proc. – mówi Janusz Konopka, prezes spółki Speedmail. – Wykorzystując możliwości systemu pocztowego, przenieśliśmy logo Fundacji na mapy wybranych polskich miast. Stworzenie jednego takiego obrazu wymagało kilku godzin pracy. Twarz klauna została utworzona poprzez kompilację kilku tysięcy punktów adresowych oraz oznaczeń ich statusu określonym kolorem. Zadanie utrudniała konieczność dopasowania się do konkretnej siatki ulic. Cieszę się, że się to udało i mam nadzieję, że nasza „sztuka” pomoże w działaniach Fundacji – dodaje Janusz Konopka.

Wpłaty 1 procenta podatku na wybraną organizację pożytku publicznego można dokonać do 30 kwietnia, czyli do ostatniego dnia na złożenie zeznania podatkowego. Żeby to zrobić, wystarczy wybrać z listy dostępnych w formularzu OPP lub wpisać KRS wybranej fundacji.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie