Niższa kwota niż miasto przewidziało
Szacunkowa wartość zamówienia została określona na kwotę 544,7 tys. zł brutto (442 882,67 zł netto). W postępowaniu przetargowym złożona została jedna oferta od firmy Datbout Sp. z o.o. Oferent zaproponował cenę za wykonanie usługi w wysokości 429,9 tys. zł brutto. Jest to niższa kwota niż miasto przewidziało na realizację zadania.
Przypomnijmy, celem opracowania jest rozpoznanie możliwości organizacyjnych, społecznych, technicznych, przestrzennych i środowiskowych oraz zasadności ekonomicznej budowy linii tramwajowej łączącej istniejącą sieć tramwajową z obszarem os. Kliny.
Co najmniej sześć wariantów
W ramach zamówienia wyłoniony wykonawca będzie miał za zadanie opracować co najmniej sześć wariantów przebiegu planowanej linii tramwajowej będącej przedłużeniem istniejącej sieci tramwajowej:
- Wariant I: linia tramwajowa biegnąca od istniejącej pętli tramwajowej Czerwone Maki wzdłuż ul. Bunscha i ul. Humboldta z odejściem w stronę os. Kliny;
- Wariant II: linia tramwajowa biegnąca wzdłuż ul. 8 Pułku Ułanów z przedłużeniem w kierunku południowym;
- Wariant III: linia tramwajowa biegnąca od przystanku tramwajowego Borek Fałęcki I wzdłuż Lasu Borkowskiego do obszaru os. Kliny;
- Wariant IV: linia tramwajowa biegnąca od przystanku tramwajowego Borek Fałęcki I wzdłuż ul. Żywieckiej Bocznej do obszaru os. Kliny;
- Wariant V (rozwiązanie autorskie): linia tramwajowa o przebiegu zaproponowanym przez wykonawcę;
- Wariant VI (alternatywny): zakładający obsługę obszaru Klinów innym niż tramwaj środkiem transportu publicznego – autobusem, koleją.
Gdzie początek trasy?
Podstawowe pytanie jest takie, gdzie nowe połączenie ma się rozpoczynać, czy na Borku Fałęckim, a może na Ruczaju, albo tam gdzie planowana jest ul. 8 Pułku Ułanów, czyli na skrzyżowaniu ul. Kapelanka, Brożka i Grota-Roweckiego. Zdania mieszkańców już są podzielone. Eksperci przyznają, że wiele będzie zależeć od szczegółowych analiz.
