Na przetargu wpłynęło sześć ofert, zaproponowane ceny wahały się od ok. 19 do 59,5 mln zł. Jedna z ofert została odrzucona. Jako przyszłego wykonawcę wybrano konsorcjum firm: Infra–Centrum Doradztwa z Warszawy (lider konsorcjum), Infra–Projekt z Krakowa (partner konsorcjum) oraz YLE Inżynierowie z Warszawy (również partner konsorcjum). Oferta wybranego konsorcjum była najniższa, opiewa na kwotę 19 mln 65 tys. złotych.
"Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiła wybór wykonawcy opracowania dokumentacji projektowej i pozyskania niezbędnych pozwoleń dla budowy nowego połączenia kolejowego, które wreszcie połączy nasze Myślenice z Krakowem. A to oznacza, że jesteśmy coraz bliżej szybkiego, bezpiecznego i ekologicznego podróżowania pociągiem z Krakowa do Myślenic. Projekt możemy realizować dla mieszkańców przez spółkę PKP PLK dzięki rządowemu programowi "Kolej Plus" i dobrym decyzjom pana premiera Mateusza Morawieckiego, pana ministra Andrzeja Adamczyka, wsparciu posła Władysława Kurowskiego oraz przy współpracy z Zarządem Województwa Małopolskiego na czele z marszałkiem Witoldem Kozłowskim i Łukaszem Smółką, wicemarszałkiem Województwa Małopolskiego. DZIĘKUJEMY" - napisał w mediach społecznościowych burmistrz Myślenic Jarosław Szlachetka.
Nowa linia kolejowa ma być alternatywą dla zatłoczonej zakopianki. Według planów czas przejazdu pociągiem między Krakowem i Myślenicami wyniesie około 40 minut. Trasa - długości ok. 22 kilometrów - ma przebiegać przez trzy gminy: Myślenice, Świątniki Górne i Siepraw. Pociąg, zanim dotrze do Myślenic, zatrzyma się na sześciu przystankach: Lusina, Konary, Olszowice, Kąty, Krzyszkowice, Polanka. Na tej trasie trzeba będzie zbudować dwa tunele (po 1 km), a także wiadukty i estakady. Nowa linia będzie też miała na trasie, w środkowej części, tzw. mijankę.
Zakładana częstotliwość połączeń to 30 minut. Pociągi Kraków-Myślenice mają jeździć z prędkością do 120 km na godzinę.
Dokumentacja dla planowanej nowej linii wraz ze wszystkimi niezbędnymi pozwoleniami ma być gotowa w połowie 2027 roku. Jeszcze w tym samym roku miałaby się rozpocząć budowa nowej linii, a zakończyłaby się w 2030 lub 2031 roku. Według szacunków koszt budowy nowej linii to 1,5-2 mld złotych.
- Wędkarstwo to nie hobby, to styl życia! Najlepsze memy o wędkarzach
- Romantyczna Małopolska na rocznicę. W tych miejscach serce może zabić mocniej
- Morskie Oko i Rysy w godzinach szczytu. Oto najlepsze memy o turystach w Tatrach!
- Atrakcyjne nowe kąpielisko pod Krakowem. Woda, molo, plaże ZDJĘCIA
- Miasta rozwodników w Małopolsce. Tu małżeństwa rozpadają się najczęściej
- Tak mieszkają Iwona i Gerard z "Sanatorium miłości". Oto dom słynnej pary seniorów
Czy Polacy boją się Legionelli? - sonda
