Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Budują przystanek kolejowy na Grzegórzkach. Mieszkańcy porównują wizualizacje z rzeczywistością [ZDJĘCIA]

Piotr Tymczak
Piotr Tymczak
Mieszkańcy zwracają uwagę, że wygląd przystanku Kraków Grzegórzki różni się od tego, co mogli zobaczyć na wizualizacji.
Mieszkańcy zwracają uwagę, że wygląd przystanku Kraków Grzegórzki różni się od tego, co mogli zobaczyć na wizualizacji. Aneta Żurek/ PKP PLK
Postępują prace związane z budową przystanku kolejowego Kraków Grzegórzki. Mieszkańcy zwracają uwagę, że to co można zobaczyć, różni się od tego, co prezentowano na wizualizacji.

Na przystanku Kraków Grzegórzki wykonawcy budują zadaszenie peronu. Po ukończeniu wszystkich prac, podróżni na dwustumetrowych platformach mają być w pełni chronieni przed niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi. Dwa perony przystanku Kraków Grzegórzki, na których zatrzymywać się będą pociągi aglomeracyjne, będą w pełni zadaszone. Na przystanek będzie się można dostać zarówno od strony Grzegórzek, jak i Kazimierza.

Początkowo mieszkańcy krytykowali w mediach społecznościowych pojawienie się blachy na konstrukcji wiaty przystanku.

- W związku z licznymi komentarzami informujemy, że widoczna na zdjęciach blacha to wewnętrzna część konstrukcji wiaty, która docelowo nie będzie widoczna. Zarówno od strony peronu jak i od strony zewnętrznej przystanek będzie miał inną elewację. Prosimy o cierpliwość - zaznaczali w PKP Polskie Linie Kolejowe. Podkreślali tam, żeby poczekać na końcowy efekt.

Obecnie można zauważyć, że blacha jest zakrywana kolejną warstwą obudowy. Mieszkańcy zwracają jednak uwagę, że przystanek nie wygląda tak, jak był prezentowany na wizualizacji. Można było na niej dostrzec, że planowano lekką, przezroczystą obudowę wraz z zadaszeniem peronu.

- Przystanek osobowy Kraków Grzegórzki jest realizowany zgodnie z zatwierdzonym projektem budowlanym, uzgodnionym przez służby konserwatorskie oraz plastyka miasta. Wizualizacja przygotowana była na wcześniejszym etapie, w schematycznej formie - na podstawie wstępnej koncepcji. Nie jest dokumentem wiążącym - wyjaśnia Dorota Szalacha z PKP PLK.

Tak się jeździło po Krakowie sto lat temu! Samochód można by...

Przystanek powstaje w ramach inwestycji „Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej” za ponad 1 mld zł.

W ramach inwestycji budowana jest dodatkowa para torów dla szybkiej kolei aglomeracyjnej. Pomiędzy ul. Kopernika i Miodową XIX-wieczny nasyp kolejowy zastąpiły dwie estakady, o łącznej długości 700 metrów.

Budowa konstrukcji estakad kolejowych została zakończona. Teraz wykonawcy działają przy budowie torów na tych obiektach.

Prace w centrum Krakowa, w ramach robót na linii kolejowej E 30 na odcinku Kraków Główny Towarowy - Rudzice, rozpoczęły się w połowie 2017 r. Przedsięwzięcie obejmuje też budowę trzech nowych mostów nad Wisłą oraz ma zostać wybudowana kładka pieszo-rowerowa (powstanie przy finansowym współudziale gminy Kraków).

Inwestycja w pełni miała się zakończyć w pierwszej połowie 2021 r. Teraz szacuje się, że całe przedsięwzięcie najwcześniej zakończy się w połowie 2022 r. (wtedy ma powstać trzeci z nowych mostów nad Wisłą). Opóźnienia są związane m.in. z zawirowaniami wokół przebudowy zabytkowego wiaduktu nad ul. Grzegórzecką (przystanek Kraków Grzegórzki powstaje w jego sąsiedztwie), który także jest rozbudowywany o dodatkową parę torów.

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska