https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Lokomotywy z nowosądeckiego Newagu pociągną składy PKP Intercity

Grzegorz Skowron
PKP Intercity podpisało umowę z firmą NEWAG na zakup 20 nowych lokomotyw elektrycznych. Kontrakt wart jest ponad 367 mln złotych brutto.

Umowa zawarta między PKP Intercity i firmą NEWAG obejmuje zakup 20 nowych lokomotyw elektrycznych, z opcją na dodatkowe 10 lokomotyw. Jeśli PKP Intercity skorzysta z prawa opcji, wartość zamówienia wzrośnie do ponad 551 mln zł brutto.

- To bardzo dobra wiadomość, że kolejne zamówienia dla PKP Intercity zrealizuje polska spółka. Współpraca z rodzimymi przedsiębiorstwami służy rozwojowi kolei, która jest niezwykle ważna dla naszej gospodarki – mówi Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury.

Zgodnie z zawartą umową, producent zobowiązany jest do realizacji zamówienia w okresie 30 miesięcy. Będzie też wykonywał regularne przeglądy techniczne lokomotyw. Po 60 miesiącach od daty odebrania pojazdów zostaną wykonane pozaserwisowe naprawy.

PKP Intercity realizuje obecnie największy program inwestycyjny w historii spółki „PKP Intercity – Kolej Dużych Inwestycji”, którego celem jest m.in. zakup i modernizacja taboru oraz dalsze podnoszenie komfortu podróży. Na zakup nowych wagonów i lokomotyw oraz modernizację taboru już posiadanego, a także na stacje postojowe PKP Intercity przeznaczy do 2023 roku około 7 mld zł.

Nowe lokomotywy będą wykorzystywane do obsługi połączeń w całej Polsce, m.in. na trasach: Przemyśl – Lublin – Warszawa – Bydgoszcz – Gdynia/Piła – Kołobrzeg/Gorzów Wielkopolski, Suwałki – Białystok/Lublin – Warszawa – Poznań – Szczecin/Gorzów Wielkopolski/Zielona Góra.

Lokomotywy Griffin, które zostaną dostarczone w ramach podpisanego kontraktu, będą następną wersją lokomotyw obecnie eksploatowanych przez PKP Intercity. - Griffiny eksploatowane przez PKP IC, w ciągu dwóch miesięcy przejechały po 80 tys. kilometrów każda. Doświadczenia zdobyte podczas tej eksploatacji będą przydatne w pracach nad nowymi Griffinami. Zastosowane rozwiązania techniczne w zaoferowanych lokomotywach pozwolą na zapewnienie wysokiego poziomu niezawodności oraz bezpieczeństwa. - mówi Zbigniew Konieczek, prezes zarządu NEWAG S.A.

ZOBACZ KONIECZNIE:

WIDEO: Mówimy po krakosku

Źródło: Gazeta Krakowska, Dziennik Polski, Nasze Miasto
>>> Zobacz inne odcinki MÓWIMY PO KRAKOSKU

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 7

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
Potrzeby są większe w przypadku lokomotyw spalinowych, których na polskich torach jest mało - zwłaszcza tych dostosowanych do trakcji pasażerskiej (zapewnienie ogrzewania składu + w miarę duża szybkość). Lokomotywa towarowa (np. "Gagarin") nie ogrzeje w zimie składu oraz jest wolniejsza (chociaż może uciągnąć wielkie ciężary).
K
Krakus
Pieniądze zostaną w kraju , a nie tak jak z "pierdziolino" ...
M
Mikolaj
Jak cena paliwa tak szybko poszła w górę to możliwe że tak samo szybko spadnie.
M
MarianoI
wzrost cen paliw jest tez przez to ze Trump zadecydowal o wyjściu USA z porozumienia nuklearnego z Iranem wiec przez jakis czas ceny paliw beda rosly. nic sie nie da zrobic.
M
Mirror
Czy od tych milionów wpłyną jakieś podatki do Sącza, czy będzie tak jak z Koralami?
b
brajaken
Jak cena paliwa tak szybko poszła w górę to możliwe że tak samo szybko spadnie.
J
Juro
Ciekawy jestem kto te lokomotywy będzie robił....
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska