https://gazetakrakowska.pl
reklama
Pasek artykułowy - wybory

Małopolska: pojedziemy nowoczesnymi pociągami Acatus-2 (ZDJĘCIA)

Paweł Chwał
Paweł Chwał
Do 160 kilometrów na godzinę rozwijają prędkość nowoczesne pociągi Acatus-2, które w piątek w południe przyjechały na stację PKP w Tarnowie.

Nowoczesny pociąg Acatus-2 (ZDJĘCIA)

Nowoczesne pociągi zakupione przez województwo małopolskie będą kursować na różnych trasach, m.in. z Krakowa do Tarnowa oraz z Krakowa do Krynicy. Tarnowscy pasażerowie w piątek po raz pierwszy mogli nie tylko podziwiać nowe składy, ale także przejechać się nimi.

Zobacz także: Czym jeździ do pracy małopolska władza

Pojazdy wyposażone są w 180 miejsc siedzących. Wagony posiadają obniżoną podłogę do wysokości 760 mm ponad główkę szyny. Aby maksymalnie ułatwić korzystanie z pojazdu osobom niepełnosprawnym, składy przystosowano do obsługi podróżnych poruszających się na wózkach inwalidzkich m.in. dzięki specjalnie zamontowanym windom. W każdym pojeździe wydzielono 20 miejsc klasy 1. Pociągi wyposażone są w klimatyzację, monitoring wnętrza, instalację rozgłoszeniową i informacyjną.

Polecamy w serwisie kryminalnamalopolska.pl: Pobił kobietę, dostał maczetą w pośladek i kolano

Komentarze 6

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

P
Podróżny
Fotele w tych pociągach są tak ułożone, że w klasie 2 nie da się rozłożyć notebooka i swobodnie pracować. Szkoda. Pociągi z czasów głębokiego PRLu można pracować na laptopie bez żadnych przeszkód.
f
foksmolder
jak nie wiemy, to nie komentujemy. Na magistrali do Warszawy składy z zaprzęgniętymi Husarzami jadą 160km/h, na testach jeździły ponad 200, a rekord to 235km/h, przy czym włoskie Pendolino na tej trasie rozwinęło 250km/h. Natomiast to co pan uprawia tutaj, to nic innego jak polskie biadolenie pospolite.
W
Wiesław
Brawo NEWAG
?
wrócą pociągi na trasę z Katowic do Oświęcimia?
c
coto
podoba mi sie zdanie "Tarnowscy pasażerowie w piątek po raz pierwszy mogli nie tylko podziwiać nowe składy, ale także przejechać się nimi". Chyba wracamy do poprzedniej epoki, gdzie niektore rzeczy byly PONAD zwyklymi smiertelnikami, a dawano im dostep raz na rok by nie niszczyc "rownosci spolecznej".

Zanim zbuduja dla tych pociagow tory, one juz sie dawno rozpadna...
m
marconiekolejarz
a niby to gdzie w małopolsce, w ogóle w polsce jest ułożona trasa /tory/ po których z taką prędkością mogą poruszać się bezpiecznie pociągi pierdoły piszecie i na dodatek to pieniądze na zakup takiego taboru to pieniądze w błoto przecież w polsce nigdy a napewno w najbliższych 30 latach żaden pociąg nie pojedzie szybciej niż 140 - 160 km.godzinę
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska